Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

kategorie blogu

Jak napsat e-mail, který zákazníci otevřou a dočtou do konce

03.06.2021 | Anna Rybníčková

E-mailový marketing je stále velice silný nástroj, díky němuž můžete efektivně komunikovat se svými klienty i obchodními partnery. V přemíře e-mailů je ovšem velice těžké zazářit a přimět příjemce, aby si otevřeli a pročetli si právě vaše sdělení, to je ten skutečný kumšt. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů, jak toho dosáhnout.

Nezáleží na tom, jak bohatou či členitou databázi kontaktů máte, v dnešním zrychleném světě bohužel platí, že standardní míra otevření se pohybuje kolem 15 – 25 %, přičemž ona vrchní hranice je pro mnoho firem zcela nesplnitelný cíl. Lidé zkrátka již nemají čas pročítat reklamní e-maily a vy musíte využít každé drahé vteřiny k upoutání pozornosti.

Zaujměte už předmětem e-mailu

Podle statistik máte pouhých pět vteřin na to, abyste příjemce zaujali. Neplýtvejte proto časem a jděte rovnou k věci. Zásadní je, aby příjemce e-mailu okamžitě věděl, o čem celá vaše zpráva bude. Samotný předmět e-mailu je proto naprosto klíčový. Předmět by neměl přesáhnout 150 znaků, přičemž to je skutečné maximum. Čím méně slov dokážete použít ke sdělení hlavní myšlenky, tím lépe.

Po otevření e-mailu musí příjemci být okamžitě jasné, co z něho bude mít – musí zde být jasný záměr, jako je například sdělení akce či slevy, důležité firemní oznámení, představení nových produktů atp. Zvlášť u e-mailů tedy rozhodně neplatí pravidlo, že byste měli čtenáře napínat: hlavní myšlenky sdělte hned a bez okolků. Příjemci navíc e-maily nečtou řádek po řádku, ale očima přeskakují k hlavním bodům e-mailu, výzvě k akci, obrázkům atp.

Zároveň se v mailingu zaměřte vždy na jediné téma – chcete propagovat limitovanou akci? Informovat zákazníky o rozšíření sortimentu? Podělit se s nimi o novinky ve firmě? Výborně, omezte se ale pouze na jednu hlavní myšlenku, která dominuje celému e-mailu. Zkrátka zbytečně nepřekombinovávejte a raději myšlenky rozdělte do několika e-mailů.


Ukázka firemního malingu

Čtenář musí vědět, co má udělat dál

Příjemci musí být jasné, jaké další kroky může udělat dál. Hlavně si přesně určete, co chcete, aby příjemce e-mailu udělal. Přidejte si na veškeré linky tagy, podle kterých pak můžete jednoduše sledovat, na co příjemce klikl a co naopak příliš nefungovalo.

Využijte možnosti různých mailingových nástrojů, nepřežeňte to ale příliš s výzvami k akci v podobě různých proklikávacích buttonů apod. Každý e-mail by tuto výzvu (např. „přejít na e-shop“, „koupit nyní“, „kontaktujte nás“ apod.) měl obsahovat, jejich použití ale nezneužívejte ke zbytečnostem.

V jednoduchosti je krása

E-mailem chcete primárně zaujmout pozornost. Toho nejlépe docílíte vhodně zvolenými kontrasty či výraznějšími barvami. Mějte ale na paměti, že e-mail musí být stále jednoduše čitelný, proto zářivé barvy volte pouze pro prvky, na které chcete primárně přitáhnout oči příjemce. Hlavní myšlenka by měla také zaznít hned v horní části e-mailu, jelikož řada lidí se nikdy nedoskroluje až na jeho konec. Podle výzkumů si lidé nejvíce všimnou sdělení umístěných vlevo nahoře.

Tělo e-mailu zároveň vhodně proložte grafickými prvky a obrázky (které ale nejsou nezbytečně důležité pro pochopení e-mailu – až polovina lidí má ve svém prohlížeči vypnutou možnost automatického stahování obrázků v e-mailu). Text zároveň musí být logicky rozčleněn nadpisy a rozkouskován tak do stravitelných celků, které zaberou čtenáři jen několik vteřin k pročtení.

Testujte, testujte, testujte

Největší faux-pas je odeslat reklamní e-mail plný gramatických chyb, nefunkčních odkazů či nedokončených informací. Před hromadným rozesláním si proto e-mail pošlete na vlastní adresu, abyste mohli zkontrolovat jeho rozložení a podchytit případné chyby. K e-mailu přistupujte jako potenciální příjemce. Co by ve vás e-mail, který jste vytvořili, vyvolal? Získal by si vaši pozornost a otevřeli byste jej? Jako vždy platí, že víc očí víc vidí – pošlete proto e-mail i několika svým kolegům, kteří vám mohou poskytnout nejlepší zpětnou vazbu.

A pokud s mailingem začínáte, nejprve si přečtete náš článek o tom, na jaké dvě otázky si musíte bezpodmínečně odpovědět, než odešlete první reklamní e-mail. Tak hurá do práce!

Anna Rybníčková
kreativní copywriter
ZPĚT Chci Copywriting
Anna Rybníčková
kreativní copywriter email: anna.rybnickova@impnet.cz

Svět je složený z příběhů. Anička je tu od toho, aby pro vás napsala příběh vaší značky, který bude prodávat. Slova totiž mají obrovskou váhu – ať už potřebujete zaplnit web, napsat newsletter, vymyslet originální text na banner či připravit scénář pro video, naše copywriterka je tu pro vás. Nejsvobodněji se cítí na vrcholcích hor, kde mimo jiné sbírá inspiraci pro další projekty.

Co dalšího píšu?


Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů