Náš blog

kategorie blogu

Víte, jak lidé v USA vyhledávají na Googlu?

03.04.2017 | Dominik Bezděk

Svět internetu je plný dat a vědomostí. A nalezneme na něm snad úplně každou informaci, kterou potřebujeme. Jak ale hledat? No přece pomocí magických internetových vyhledávačů jako je Seznam, Bing, nebo Yahoo! Záměrně nezmiňujeme Google, neboť o něm bude celý tento článek. Chcete vědět, jak na něm vaši zákazníci vyhledávají?

Nedávno byl na anglickém webu Moz.com vydán zajímavý článek o tom, jak lidé v USA vyhledávají na Googlu. Průzkum probíhal v říjnu roku 2016 a zúčastnilo se ho více než 2 milióny lidí. Tento vyhledávač je oblíbený i v České republice a používá jej stále více zákazníků. Pokud chcete zvýšit návštěvnost svých webových stránek a správně je optimalizovat, měli byste se určitě zajímat o otázky typu:

  • Vyhledávají lidé více na mobilu nebo na počítači?
  • Kolik lidí hledá pomocí Google obrázků?
  • Začínají lidé vyhledávat více informací na Youtube než na Bingu?
  • Jak dlouhé klíčové slova lidé vyhledávají? Apod.

Nyní můžete namítat, že nejsme v USA. To je pravda, ale dle našeho názoru by výsledky byly velmi podobné. Přečtěte si proto naše shrnutí těch nejzajímavějších informací. Celý článek pak najdete na webu Moz.com.

Kolik vyhledávání proběhne každý měsíc?

Asi nejúžasnější číslo, které v celém článku najdeme je 40 -60 miliard. Právě tolik vyhledávání proběhne na Googlu v USA každý měsíc. Na jednoho člověka tak odpovídá přibližně 3,4 vyhledávaní za den. A to nemusí být konečná suma, neboť výsledné číslo se stále zvyšuje. Říjen mohl také být, co se počtu vyhledávání týče, slabší.

Kolik máme času abychom zaujali zákazníka?

Člověk na stránce s výsledky stráví méně než minutu. Právě tolik času máme na to, abychom zaujali naše zákazníky. Přiznejme si, že je to velmi krátká doba a musíme tak myslet na všechny detaily.

S tím se také pojí další fakt. Více než 40 % lidí neklikne na žádný z výsledků a odchází pryč, nebo mění dotaz vyhledávání. To znamená, že nejen pozice, ale i obsah výsledku je důležitý. Musíme se pokusit našeho zákazníka co nejvíce zaujmout.

Kde lidé nejvíce vyhledávají?

Jaký webový vyhledavač lidé v USA používají na lov informací? Nejčastěji je to samozřejmě samotný Google vyhledávač. Na druhém místě bychom čekali nejspíše Yahoo! nebo Amazon, které jsou v Americe velice oblíbené. Pravdou však je, že druhým nejčastějším vyhledávačem je Google Images. Což je velmi překvapující. Je však statisticky dokázané, že ženy mnohem raději vybírají zboží nebo hledají inspiraci pomocí obrázků. Díky tomuto faktu mají Google Images stříbrnou medaili zcela zaslouženě.

10 největších webových vyhledávačů

Tyto výsledky by však v České republice byly trochu odlišné. Nesmíme zapomenout, že v Česku je druhý nejoblíbenější vyhledávač od Seznamu, který má také velmi vysoký podíl ve výsledcích.  Dle průzkumu společnosti eVisions vyhledávalo v roce 2016 na Googlu 60 % uživatelů. Dalších 36 % na Seznamu a zbylé 3 % uživatelů využívala služeb ostatních vyhledávačů jako je Yahoo! nebo Bing. Google však každý rok získává větší a větší podíl na trhu.

Jak dlouhé výrazy lidé vyhledávají?

To je otázka, která určitě trápí všechny SEO specialisty a markeťáky. Zaměřit se na jednoslovné a dvouslovné výrazy nebo naopak využít tzv. long tail výrazy? Long taily jsou víceslovné fráze s nízkou mírou popularity. Samotnou frázi vyhledává mnohem méně lidí než oblíbené klíčové slovo. Na druhou stranu, takovýchto výrazů je spoustu a lze toho využít například u PPC reklamy a docílit tak lepších výsledků za méně peněz.

A teď zpátky k naší otázce. Jednoslovné výrazy využívá přibližně 15 % uživatelů. Dalších 50 % uživatelů využívá k vyhledávání 2-3 slova. Je tedy lepší zaměřit se na long tail výrazy a využít tak sice specifické, zato dobře mířené fráze.

Graf long tail výrazů

Kolik procent uživatelů klikne na placené výsledky?

Zde jsme objevili velmi překvapivé výsledky. Jak na počítači, tak i na mobilních zařízeních kliká na placené výsledky pouze 2 % uživatelů.

Graf prokliku na mobilních telefonech a počítačích

Z grafu je také patrná informace, kterou jsme již zmínili výše. Na desktopech končí bez kliknutí téměř 35 % vyhledávání a na přenosných zařízeních je to více než polovina.

Toto jsou ty nejzajímavější informace o tom, jak lidé vyhledávají na Googlu. Víte již, jak optimalizovat váš web, aby našli právě vás?

ZPĚT Chci SEO


Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Ztrácíte se v nastavení zbožových porovnávačů? Poradíme vám jak na ně

25.04.2017 | Dominik Bezděk
Nákup přes internet je v dnešní době již zcela běžnou záležitostí. Nejen, že si zboží lidé vyberou pohodlně v teple domova, ale také jim ho dovezou až téměř do obýváku. Aby se však zákazníci neztratili v záplavě nabídek, používají porovnávače cen tzv. zbožáky. A právě těch můžete vy, jako majitelé e-shopů, skvěle využít. Jak je ale správně nastavit, aby vše klapalo, jak má?
Své znalosti máme i papírově podložené