Náš blog

kategorie blogu

Co si pohlídat při změně agentury pro online marketing?

03.10.2023 | Pavel Horelica

Odvětví internetového marketingu za posledních několik let velmi rychle rostlo. A to jak z hlediska dostupných služeb, tak počtu agentur, které služby nabízejí. Pokud agentura pro online marketing, se kterou vaše společnost spolupracuje, sleduje nové marketingové trendy, pravděpodobně je začlenila do vaší marketingové strategie, aby zlepšila váš celkový úspěch v online světě. A pokud ne – nebo pokud jste se svými výsledky nespokojeni – možná nastal čas na změnu. Sepsali jsme pro vás, jak na to.

Mnoho společností nechce agenturu pro online marketing měnit, protože nechtějí řešit stres a komplikace spojené s ukončením stávající smlouvy a ztrátou či změnou online marketingové strategie. Naštěstí je tento proces mnohem jednodušší, než se zdá. Pokud o přechodu k nové agentuře uvažujete, musíte si jen pohlídat několik věcí.

1. Projděte si smlouvu v současné agentuře pro online marketing

Než vůbec začnete hledat novou agenturu, měli byste si projít podrobnosti ve své současné smlouvě. Ukončení služby je možné udělat dříve i v případě, že jste podepsali smlouvu na dobu určitou. Je ale třeba kontaktovat stávající agenturu a probrat přesný postup ukončení služeb. Je možné, že budete moci ukončit služby předčasně, v některých případech možná budete muset oznámit zrušení služeb např. 15–30 dní předem. Záleží na smlouvě a na nastavených procesech, které jsou přednastavené a zaplacené například na měsíc dopředu a je třeba, aby doběhly. Vše tedy pečlivě proberte a zkontrolujte.

2. Ujistěte se, že máte všechny přístupy

Toto je naprosto zásadní věc.

Než oficiálně ukončíte smlouvu se svou současnou agenturou, musíte se ujistit, že máte přístup ke všem účtům, které jsou nějak spojeny s vaším webem či vaší společností. Možná vám stávající agentura nějaké účty založila. Do všech byste měli mít přístup, ideálně administrátorský (správce).

V závislosti na rozsahu jejich práce se může jednat o mnoho různých účtů a platforem. Zde je výčet těch nejdůležitějších:

  • Přihlášení do administrace vašeho webu

Je naprosto nezbytné, abyste vlastnili své stránky a měli k nim plný přístup. Většinou klienti své stránky vlastní již před zahájením spolupráce se svou agenturou a jednoduše jim poskytli přihlašovací údaje.

V tomto případě se ujistěte, že uživatelská jména a hesla, která máte v záznamech (ať už k vašemu FTP nebo k CMS), jsou stále aktuální. Jakmile to uděláte, je také dobré je před přechodem změnit. Pokud vaše současná agentura navrhla a spustila váš web od začátku, stačí od agentury získat práva a přihlašovací údaje pro váš web.

Ano, existují i agentury, které si nárokují vlastnictví stránek, které vytvářejí pro své klienty. To je vzácné, ale ztěžuje to celkový proces. V některých případech si možná paradoxně budete muset koupit svůj vlastní web.

Podrobnosti týkající se vlastnictví by měly být uvedeny ve vaší smlouvě, takže si ji prohlédněte, než se obrátíte na vaši agenturu.

  • Účty Google Analytics

Kromě svého webu byste měli mít také přístup ke všem platformám, které přijímají různé informace o sledování související s vaší marketingovou strategií. Nástroj Google Analytics by měl mít nejvyšší prioritu a měli byste mít plný přístup ke správě uživatelů a úpravám nastavení. Pokud agentura vše založila správně, bude vám moci dát plná práva na účet v Google Analytics. Požádejte stávající agenturu o nastavení vás coby správce, je to běžná praxe a rozumná agentura vám v tomto vyjde vstříc.

  • Reklamní/PPC účty

Pokud vaše společnost někdy měla placené reklamy online, měli byste získat přístup i k těmto účtům. Nejběžnější je Google ADS a stejně jako váš účet Analytics byste se měli ujistit, že jej plně vlastníte. Totéž platí pro další reklamní platformy, jako je třeba Sklik a Bing.

Jakmile získáte přístup k těmto účtům, nezapomeňte odebrat přístup své současné agentuře, aby již nemohla provádět změny ve vašich kampaních.

  • Platformy e-mailového marketingu

Dalším důležitým účtem je e-mailový marketing. Pokud posíláte informační bulletiny nebo kupony nebo máte spuštěny jakékoli automatizované kampaně, potřebujete přístup k platformě, kterou vaše agentura používala. Ačkoli některé agentury k tomu používají proprietární software, mnoho z nich využívá platformy jako MailChimp, Ecomail nebo CampaignMonitor.

V takovém případě budete mít přístup ke všem svým stávajícím kampaním a analýzám. Poté se můžete se svou novou agenturou rozhodnout, zda budete pokračovat s touto platformou, nebo zda třeba přejdete k jinému poskytovateli.

  • Search Console

Google Search Console (dříve známá jako Google Webmaster Tools) je důležitá pro identifikaci a řešení problémů s vaším webem. Pokud tento účet pro vaši společnost zřídila vaše současná agentura, musíte se ujistit, že k němu máte přístup.

Totéž platí pro Bing Webmaster Tools, pokud zde máte vytvořen účet.

  • Účty na sociálních sítích

Pokud stávající agentura spravuje nebo pracovala na vašich firemních účtech na sociálních sítích, určitě i zde zkontrolujte, zda máte přístup ke všem Business managerům a účtům, a váš profil má Úplná práva spravovat tyto účty. To je zvláště důležité, pokud jste na některém z nich měli placenou reklamu. Tyto účty většinou zahrnují Facebook, Instagram, LinkedIn a další běžné sociální sítě.

Stejně jako u všech vašich ostatních účtů je dobré sdílená hesla před přechodem k nové agentuře změnit.

3. Buďte připraveni pozastavit některé ze svých kampaní

Jedna z nejčastějších otázek, které nám kladou noví klienti, kteří přecházejí z jiné agentury, je, zda budou muset pozastavit své současné marketingové kampaně. Ve většině případů je odpověď ano.

Pokud máte silně nevýkonné PPC kampaně, možná je budete muset dočasně vypnout, pokud nejsou ziskové. To může zpočátku způsobit mírný pokles návštěvnosti webu, ale nakonec vám to přinese užitek. Pokud jsou však kampaně ziskové, můžeme provést změny, zatímco jsou stále spuštěny. To není problém. V tomto případě váš web během přechodu nezaznamená vůbec žádné změny v návštěvnosti.

Toto jsou hlavní věci, které byste si měli při přechodu k jiné agentuře pohlídat. Není to tak hrozné, a pokud nejste spokojeni, je to určitě dobré rozhodnutí.

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci marketing od IMP net
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Máte na svých stránkách vyskakovací okna? Pozor ať si na vás nevyskočí Google!

28.03.2017 | Pavel Horelica
Google se snaží dbát na uživatelský přístup. To se všeobecně ví. Před dvěma lety zavedl štítek pro tzv. mobilní přátelské weby. Pokud jste se ve výsledcích vyhledávání chtěli zobrazovat co nejvýše i na mobilních telefonech, museli jste k tomu mít přizpůsobený i web. Google vás pak tímto štítkem sám označil. Od ledna nutí weby, aby byli stále více přívětivější pro uživatele. A omezuje tak velká pop-up okna.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů