Slovník

Data Layer (datová vrstva)

Data Layer (též nazývaná jako datová vrstva) je technický koncept v oblasti webového vývoje a digitálního marketingu. Znamená to, že jde o vrstvu nebo rozhraní, které slouží k organizaci, správě a zpracování dat na webových stránkách nebo aplikacích.

Data layer je obvykle implementována pomocí kódu, který je umístěn na každé stránce nebo výskytu v aplikaci. Tento kód se často vkládá do značky script na každé stránce, což umožňuje získat a ukládat různá data o uživatelích a jejich interakcích s webovou stránkou.

Hlavní výhodou datové vrstvy je, že poskytuje strukturované a ucelené informace o uživatelích, jejich akcích a chování na webových stránkách. Tyto informace mohou být dále využity pro analytické účely, personalizaci obsahu, segmentaci uživatelů, remarketingové kampaně a další marketingové aktivity.

Data layer je často využívána společnostmi zabývajícími se digitálním marketingem a e-commerce, protože poskytuje důležité informace o zákaznících a jejich návycích na webových stránkách. Tyto informace mohou být integrovány do nástrojů pro analýzu dat, správu reklamních kampaní, personalizaci obsahu a dalších marketingových technologií.

Použití datové vrstvy umožňuje získat a ukládat různá data, jako jsou informace o uživatelích (například demografické údaje, chování na stránce, nákupní košíky), události (například kliknutí, zobrazení, konverze) a další užitečné informace. Tyto data mohou být následně využity pro lepší porozumění zákazníkům, personalizaci zážitků na stránkách a optimalizaci marketingových aktivit.

 Nejnovější články v blogu

Konec cookies třetích stran v Google Chrome

17.04.2024 | Pavel Horelica
Google v roce 2024 ukončí používání souborů cookies třetích stran pro všechny uživatele Chromu. Proč by vás to vlastně mělo zajímat? Protože pokud váš marketing silně závisí na cílené reklamě pomocí souborů cookie třetích stran, je čas přehodnotit svou taktiku. Začněte připravovat své webové stránky již nyní, než je Google v druhé polovině roku 2024 úplně zruší.

9 nejlepších platebních bran pro majitele e-shopů

03.04.2024 | Lukáš Bryksa
Hledáte platební bránu pro svůj e-shop? Spolehlivost, bezpečnost a rozumná cena – to jsou tři podmínky, podle kterých se majitelé e-shopů rozhodují. Upřednostňujete spíše levnější řešení, nebo platební bránu s pokročilejšími funkcemi, jako předautorizace nebo rozpoznání několika cizích jazyků? Prohlédněte si naše srovnání.

Tvorba prezentací s AI

13.03.2024 | Lukáš Bryksa
V digitálním marketingu a podnikání může být kvalitní prezentace klíčem k úspěchu. Je to cesta, jak rychle a efektivně představit vaše myšlenky, strategie a plány, či efektivní pomůcka při výuce. Nyní, s příchodem umělé inteligence se nabízí nové možnosti, jak ušetřit čas při jejich tvoření.

Nevíte si rady s vaším marketingem? Napište nám

* povinné pole

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů