Slovník

KPI

KPI je zkratka z Key Performence Indicator, česky klíčový ukazatel (indikátor) výkonnosti. Klíčový indikátor výkonu je měřitelná hodnota, která ukazuje, jak efektivně společnost dosahuje klíčových obchodních cílů. Organizace používají KPI na více úrovních, aby zhodnotili svůj úspěch při dosahování cílů. KPI na vyšších úrovních se může zaměřit na celkovou výkonnost podniku, zatímco klíčové ukazatele výkonu na nižší úrovni se mohou zaměřit na procesy v jednotlivých odděleních, jako jsou prodej, marketing nebo call centrum.

Klíčem je správně definované KPI. A jak to poznáte? Dobře definované KPI vás nenechají nečinně sedět, ale vytvářejí akce a donutí vás přemýšlet.

Chcete příklad? Například pro online marketing může být KPI definováno takto:

  • Průměrná návratnost investic bude 300 %
  • Míra konverze pro jednotlivé zdroje návštěvnosti
  • A podobně

k

 Nejnovější články v blogu

Jaké změny přináší nová směrnice pro weby European Accessibility Act?

27.06.2025 | Linda Milotová
Digitální prostor se rychle proměňuje. Už nestačí, aby web „jen“ dobře vypadal a rychle se načítal. Dnes musí být především dostupný. A to opravdu všem — včetně lidí se zrakovým, sluchovým, motorickým či jiným postižením. Přístupnost webových stránek se nyní stává nejen známkou profesionálního přístupu, ale brzy i zákonnou povinností.

13 nejlepších platebních bran pro majitele e-shopů

09.04.2025 | Lukáš Bryksa
Hledáte platební bránu pro svůj e-shop? Spolehlivost, bezpečnost a rozumná cena – to jsou tři podmínky, podle kterých se majitelé e-shopů rozhodují. Upřednostňujete spíše levnější řešení, nebo platební bránu s pokročilejšími funkcemi, jako předautorizace nebo rozpoznání několika cizích jazyků? Prohlédněte si naše srovnání.

Nevíte si rady s vaším marketingem? Napište nám

* povinné pole

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů