Slovník

Google Tag Manager (GTM)

GTM je nástroj vyvinutý společností Google, který umožňuje spravovat a implementovat webové štítky a sledovací kódy na webových stránkách. Účelem GTM je usnadnit a zefektivnit správu digitálního marketingu a analýzy webového provozu. Hlavní využití Google Tag Manageru je:

  1. Sledování a analýza webu: GTM umožňuje snadnou implementaci nástrojů pro sledování webového provozu, jako je například Google Analytics. S pomocí GTM můžete snadno aktualizovat sledovací kódy a přidávat nové sledovací nástroje bez nutnosti zásahu do zdrojového kódu vašich webových stránek.
  2. Sběr dat a remarketing: GTM poskytuje možnost snadného sběru dat z webových stránek, jako jsou například kliknutí, prohlížení stránek, dokončení objednávky atd. Tyto informace lze dále využít pro remarketingové kampaně, personalizaci obsahu nebo vylepšení uživatelského zážitku.
  3. Ovládání marketingových nástrojů: GTM umožňuje centralizovanou správu marketingových nástrojů a štítků. Můžete snadno integrovat různé nástroje, jako jsou například reklamní konverzní štítky, retargetingové nástroje, sociální média atd., a spravovat jejich implementaci a nastavení přímo prostřednictvím GTM.
  4. Zlepšování rychlosti a efektivity: GTM umožňuje oddělení sledovacích kódů od webového kódu a jejich asynchronní načítání, což může pomoci zvýšit rychlost načítání stránek. Díky tomu se zlepšuje uživatelský zážitek a celková efektivita webového provozu.
  5. A/B testování: GTM usnadňuje implementaci A/B testů na webových stránkách. Můžete snadno nastavit varianty stránek a sledovat výsledky testů, abyste mohli optimalizovat design, obsah nebo funkčnost vašich stránek.
Celkově lze říci, že Google Tag Manager usnadňuje správu a implementaci sledovacích kódů a štítků na webových stránkách. Poskytuje marketingovým profesionálům a webovým správcům nástroj, který zvyšuje flexibilitu, efektivitu a kontrolu nad digitálním marketingem a analýzou webového provozu.

 Nejnovější články v blogu

Konec cookies třetích stran v Google Chrome

17.04.2024 | Pavel Horelica
Google v roce 2024 ukončí používání souborů cookies třetích stran pro všechny uživatele Chromu. Proč by vás to vlastně mělo zajímat? Protože pokud váš marketing silně závisí na cílené reklamě pomocí souborů cookie třetích stran, je čas přehodnotit svou taktiku. Začněte připravovat své webové stránky již nyní, než je Google v druhé polovině roku 2024 úplně zruší.

9 nejlepších platebních bran pro majitele e-shopů

03.04.2024 | Lukáš Bryksa
Hledáte platební bránu pro svůj e-shop? Spolehlivost, bezpečnost a rozumná cena – to jsou tři podmínky, podle kterých se majitelé e-shopů rozhodují. Upřednostňujete spíše levnější řešení, nebo platební bránu s pokročilejšími funkcemi, jako předautorizace nebo rozpoznání několika cizích jazyků? Prohlédněte si naše srovnání.

Tvorba prezentací s AI

13.03.2024 | Lukáš Bryksa
V digitálním marketingu a podnikání může být kvalitní prezentace klíčem k úspěchu. Je to cesta, jak rychle a efektivně představit vaše myšlenky, strategie a plány, či efektivní pomůcka při výuce. Nyní, s příchodem umělé inteligence se nabízí nové možnosti, jak ušetřit čas při jejich tvoření.

Nevíte si rady s vaším marketingem? Napište nám

* povinné pole

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů