Příspěvek
8 SEO mýtů a lží, kterým byste neměli věřit
Pavel HorelicaSEO
Nevěřte v oblasti SEO všemu, co se kde šustne. SEO není žádná raketová věda, je to logická disciplína. Mrkněte na 8 lží, které bohužel často můžete slyšet z úst konzultantů.
🎄 Vánoční provoz: Do 19. 12. pracujeme ve standardním režimu, v období 22. 12. – 2. 1. 2026 fungujeme v omezeném režimu. Podpora je dostupná na podpora@impnet.cz, urgentní požadavky řešíme do 24 hodin.
Pavel HorelicaSEO
Nevěřte v oblasti SEO všemu, co se kde šustne. SEO není žádná raketová věda, je to logická disciplína. Mrkněte na 8 lží, které bohužel často můžete slyšet z úst konzultantů.
Dobře fungující SEO kampaň je nezbytnou součástí on-line marketingové strategie každého webu, jehož cílem je vydělat peníze. Není to dogma, neplatí to vždycky, ale pro drtivou většinu komerčních webů je SEO životně důležitým nástrojem k úspěchu.
Mnoho majitelů e-shopů, podnikatelů a živnostníků potřebuje v této oblasti pomoct a obrací se na zaručené SEO odborníky, kteří svým šikovným jazykem a dokonalými polopravdami obrací klienty na zvrácenou SEO víru. Jednoduše slibují modré z nebe, aniž by ho mohli dodat.
Pokud uslyšíte následujících 8 lží a polopravd z úst konzultanta, slušně ukončete setkání a jděte hledat někoho jiného. Někoho, kdo vám opravdu pomůže.
Upřímně, moc nerozumím tomu, proč je tento mýtus ještě živ. Ale ok, ještě jednou: nikdo vám nemůže garantovat pozici ve fulltextovém vyhledávání Google ani jiného vyhledávače. Nejde to. Vyhledávání je dynamické, pozice se mění, je to přirozené a je to tak správně. Dávejte si proto pozor – a pokaždé, když toto uslyšíte od někoho z agentury nebo od konzultanta, zbystřete a přemýšlejte. Buďte skeptičtí ke každému, kdo slibuje dosáhnutí první pozice ve fulltextu.
Slova, "budete prvnína nouzové otevírání dveří v google" nemusí být pravdivá.
Ještě před několika lety se technika hromadného registrování kamkoliv a zběsilého linkbuildingu často používala. A nutno říci, že docela úspěšně. Tyto techniky fungovaly, SEO byla taková soutěž popularity ve smyslu počtu zpětných odkazů. A vyhledávače předstíraly, že to nevidí.
Ty doby jsou už ale dávno pryč. A nenechte si vymluvit opak. Ano, zpětné odkazy a obecně inbound marketing je stále důležitou součástí SEO, potažmo online marketingu. Vyhledávače však posunuly svůj důraz od kvantity ke kvalitě. A matematika je zde stejně zrádná jako v jedné písničce Leoše Mareše: „Sto není víc než jedna, když tě ta jedna má ráda, sto známých nenahradí jednoho kamaráda“. Sto mizerných linků prostě nenahradí jeden kvalitní. Velký počet špatných a nekvalitních odkazů může váš web v očích vyhledávače nepěkně poškodit.
Pojem hustota klíčových slov na stránce byl takový buzzword před několika lety. „Máte na stránce hustotu klíčového slova jen 1,9%. Doporučujeme zvýšit hustotu klíčového slova na 3,45%“. Opět zpozorněte, pokud při rozhovoru uslyšíte „Počet klíčových slov“ nebo „Hustota klíčových slov“.
V dnešní době není potřeba, aby každé třetí slovo na stránce bylo „klíčové slovo“. Využívejte spíše sílu longtailu. Vyhledávače jsou dost chytré na to, aby poznaly, o čem text na stránce je. Opravdu k tomu nepotřebují následující zvěrstvo: „Hledáte plastová okna Brno? Plastová okna vám dodáme v Brně“.
A taky budete ztrácet svůj čas, to nezapomeňte zmínit. Registrace do stovek katalogů má naprosto nulový přínos. Upřímně řečeno, tolik českých katalogů snad ani dnes neexistuje. Jak již bylo řečeno, masivní registrace do čehokoliv a kamkoliv nefunguje a fungovat nebude. Naopak, může mít spíše negativní přínos, takže pokud uslyšíte od konzultanta nebo agentury magické slovo „katalog“, dejte si pozor.
Ne, není. Nepotřebujete být raketový inženýr na to, abyste pochopili principy online marketingu nebo SEO. Vše je v poctivé a dlouhodobé práci. A není to vůbec složité na vysvětlení.
Samozřejmě, může to tak být. Agentura nebo konzultant si udělají vlastní výzkum o vaší cílové skupině, sami si vyhledají to, co potřebují. Dost pravděpodobně to ale nikdy nebude mít takovou šťávu, takový wooow efekt, jako když se budete na strategii podílet i vy a budete dávat svoje know how do placu. Mějte o svůj online business zájem, nedávejte od něj ruce pryč. Vše půjde rychleji kupředu.
SEO není jednorázový projekt. SEO je proces. Pokud je to jen trošku možné (musí být!), zahrňte poznatky z fulltextu a cílové skupiny i do samotné tvorby webu, do návrhu stromové struktury, do návrhu filtrů, do tvorby cílových stránek na webu a podobně. Nenechte se uchlácholit tím, že na „SEO začneme urputně pracovat až po spuštění webu“. To je blbost.
Dost pravděpodobně neuvidíte. Tedy, pokud na webu nemáte nějakou hodně velkou chybu. Dost dobře nejde říct, jak dlouho bude trvat, než uvidíte první výsledky. To je vždy individuální. Hodně individuální. Obecně počítejte se třemi, někdy i šesti měsíci.
Pavel to s námi táhne prakticky od samého začátku a je nedílnou součástí našeho týmu. Pavel pro nás pracuje jako SEO konzultant a při své práci notně pracuje s analýzami z Google Analytics 4. Zároveň vám poskytne profesionální konzultaci pro optimalizaci zbožových porovnávačů. Proč mu můžete věřit, že ví, co dělá?
Blog
Na našem blogu sdílíme rady a inspiraci. Máte dotaz? Rád vám poradím osobně.