🎄 Vánoční provoz: Do 19. 12. pracujeme ve standardním režimu, v období 22. 12. – 2. 1. 2026 fungujeme v omezeném režimu. Podpora je dostupná na podpora@impnet.cz, urgentní požadavky řešíme do 24 hodin.

Google Nákupy krok za krokem: založení

Příspěvek

Google Nákupy krok za krokem: založení

Jan ŘičánekPPC

Google Nákupy se v poslední době zařadily do trojky největších porovnávačů zboží na českém trhu a vedle Heureky a Zboží.cz se mohou stát jedním z klíčových zdrojů konverzí na vašem e-shopu. Je proto nanejvýš vhodné na ně nezapomenout a vytěžit z nich maximum. Ale pěkně postupně… jak je vlastně založit?

Jan Řičánek



Google Nákupy se v poslední době zařadily do trojky největších porovnávačů zboží na českém trhu a vedle Heureky a Zboží.cz se mohou stát jedním z klíčových zdrojů konverzí na vašem e-shopu. Je proto nanejvýš vhodné na ně nezapomenout a vytěžit z nich maximum. Ale pěkně postupně… jak je vlastně založit?


Abyste mohli inzerovat svoje produkty v Google Nákupech, musíte splnit čtyři základní požadavky:

1) vytvořit feed, který je speciálně určen pro Google Nákupy a splňuje syntaxní požadavky Googlu,
2) registrovat se v Google Merchant Centru,
3) registrovat se v Google AdWords,
4) propojit Google Merchant Center a Google AdWords.

Feed pro Google Nákupy

Feed pro Google Nákupy je podobný jako ten pro Heureku nebo Zboží, ale některé jeho části jsou přesto rozdílné. Konkrétní rozdíly nebudeme rozepisovat, lepší bude, když si je nastudujete přímo v nápovědě Googlu. Nebojte – je česky.


Jenom jako příklad požadavků Googlu uvedeme nutnost uvádět alespoň dvě z následujících tří hodnot: GTIN (EAN kód produktu), MPN (číslo dílu výrobce) a Brand (Výrobce). Pokud zboží tyto údaje nemá (jedná se o zboží na míru), je možné ve feedu uvést „identifier exists“ s hodnotou „false“ – v takovém případě se produkty na Googlu budou zobrazovat i bez zadání výše uvedených parametrů.

Google Merchant Center

Jakmile máte hotový feed, je dalším krokem založení Google Merchant Centra. Založení Merchant Centra není nic složitého, ale je potřeba pamatovat na několik maličkostí, bez kterých se nebudou produkty na Googlu zobrazovat.


První z nich je ta, že musíte e-shop nárokovat ke svému účtu. Pokud si nenárokujete URL adresu, tak se vám produkty nebudou zobrazovat, i když všechno ostatní nastavíte správně. Nárokování nastavíte pomocí zaškrtnutí „Chci si nárokovat tento web“ v záložce „Nastavení“.


Další takovou věcí, na kterou nesmíte zapomínat, je nastavení správné země. I když je v nastavení zvoleno jazykové rozhraní Čeština, ve chvíli, kdy přidáváte druhy dopravy, anebo zdroj (feed), musíte vždy volit zemi Česká Republika. Bez toho by se feed (či doprava) přidávaly do defaultně zvolené země – tedy USA.


Google zároveň vyžaduje, abyste měli na e-shopu viditelné a ihned nalezitelné obchodní podmínky. A nestačí, když se zobrazují pouze v nákupním procesu – musí být viditelné ihned po příchodu na e-shop.


Ještě jedna věc, na kterou si při nastavování Google Merchant Centra dejte pozor. Doprava. Pokud si totiž nenastavíte alespoň jeden druh dopravy v Google Merchant Centru (či neodesíláte přímo ve feedu), pak Google nebude vaše produkty zobrazovat.

Google AdWords

Při zakládání AdWords si dejte pozor hlavně na správnost fakturačních údajů, protože zpětně na vystavených fakturách už vám je Google nedovolí změnit. Měli byste nastavit také automatické tagování kampaní (abyste pak v Google Analytics věděli, kolik lidí nebo kolik objednávek vám z tohoto zdroje chodí). Určitě nezapomeňte ani na propojení Analytics a AdWords (Analytics -> Správce -> Propojení s účtem AdWords). A jako poslední krok byste měli nastavit v AdWords (Analytics) měření konverzí, abyste mohli své kampaně vyhodnocovat.

Propojení AdWords s Google Merchant Centerem

Ve chvíli, kdy máte založený a nastavený jak AdWords, tak Google Merchant Center, zbývá poslední propojit – vzájemně je propojit. Stačí přejít do Google Merchant Centra a vybrat „Nastavení“ -> „AdWords“ a zvolit účet, s kterým chcete Merchant Center propojit. Merchant Center můžete propojit i s Adwords založeném na jiném gmailovém účtu – v tom není problém.

Jakmile je všechno hotové, čeká vás vytvoření první kampaně. Ale o tom zase třeba někdy příště.

Jan Řičánek

Jan Řičánek

CTR, CPC, CPM, ROI … to jsou zkratky, s kterýma se Honza každé ráno probouzí. A než dojde do práce, tak přemýšlí, jak by vaše kampaně udělal ještě ziskovější. A nezáleží přitom na tom, jestli se jedná o Facebook, PPC, či porovnávače zboží.

Blog

O SVÉ KNOW-HOW SE DĚLÍME I S VÁMI. A ZADARMO

Kontakt

zaujala vás tato nabídka?

O vaše data je u nás postaráno. Přečtěte si naše podmínky pro zpracování os. údajů.

Na našem blogu sdílíme rady a inspiraci. Máte dotaz? Rád vám poradím osobně.

Vojtěch Gibala

Business Development Manager

mobile+420 604 420 284

emailvojtech.gibala@impnet.cz

Vojtěch Gibala