Jaké dopady může mít použití AI při tvorbě web obsahu

Příspěvek

Jaké dopady může mít použití AI při tvorbě web obsahu

Lukáš BryksaObchodní dovednosti

V posledních dvou letech se umělá inteligence (AI) stala klíčovým nástrojem v digitálním marketingu. Zejména se to projevilo v oblasti tvorby obsahu. Jak ale Google vnímá AI-generovaný obsah ve vztahu k vyhledávacím systémům? A jaké jsou doporučení pro tvůrce obsahu? Podívejme se na některé klíčové informace a data.

Lukáš Bryksa

V posledních dvou letech se umělá inteligence (AI) stala klíčovým nástrojem v digitálním marketingu. Zejména se to projevilo v oblasti tvorby obsahu. Jak ale Google vnímá AI-generovaný obsah ve vztahu k vyhledávacím systémům? A jaké jsou doporučení pro tvůrce obsahu? Podívejme se na některé klíčové informace a data.

E-E-A-T a kvalita obsahu

Google dlouhodobě hodnotí obsah podle kritérií zvaných E-E-A-T: Expertise (odbornost), Experience (zkušenost), Authoritativeness (autoritativnost) a Trustworthiness (důvěryhodnost). Nezáleží na tom, zda byl obsah vytvořen člověkem nebo AI, rozhodující je jeho originalita a kvalita. Vysoce kvalitní obsah, který splňuje tyto parametry, má lepší šanci dosáhnout významného umístění ve výsledcích vyhledávání.

AI a manipulace s výsledky vyhledávání

Na web každý den přibude spousta nekvalitního textu vytvořeného umělou inteligencí. Některé z těchto textů se zpočátku dostaly do výsledků vyhledávání Google. Ten má tedy rozsáhlé zkušenosti s bojem proti spamu, včetně obsahu generovaného automatizovaně. Použití AI k vytváření obsahu s primárním cílem manipulovat s výsledky vyhledávání je porušením jeho pravidel proti spamu.

Spam je podle zásad společnosti Google takový text, který je generován automatizovanými procesy bez ohledu na uživatelský dojem nebo kvalitu. Jde například o obsah s irelevantními klíčovými slovy, automatizované překlady, nekvalitní texty z AI generátorů nebo chybně parafrázovaný materiál. Google používá k analýze obsahu pokročilé algoritmy a techniky zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing). Pokud váš obsah v očích Googlu vypadá, že byl "vygenerován automaticky", bude v podstatě penalizován.

AI jako nástroj pro tvorbu užitečného obsahu

Technologie AI nabízí nové možnosti pro vyjádření a kreativitu, které mohou tvůrcům obsahu pomoci při zpracování poutavého a zajímavého materiálu pro webové stránky. Je ale důležité, aby text dodržoval zásady přirozeného jazyka. A to nejen ty gramatické, ale často především stylistické. Zároveň musí být obsah přínosný pro uživatele. Maximální srozumitelnost a relevantní informace jsou důležitými předpoklady ve snaze prosadit se ve výsledcích vyhledávání.

Doporučení pro tvůrce obsahu

  • Tvůrci by měli usilovat o vytváření originálního, vysoce kvalitního obsahu, který je zaměřen především na uživatele, nikoli na algoritmy vyhledávání. Ty to pak totiž rovněž poznají.
  • Zaměřte se na kvalitu a nechte vygenerovaný obsah zkontrolovat odborníka z oboru. Nebo si ho alespoň sami 2x přečtěte, abyste věděli, že dává smysl a cílí na vaše zákazníky.
  • Důležitá je transparentnost – řekněte, kdo jste. Ať už na stránkách typu “O nás”, nebo jinde. Zvažte také označení tvůrce obsahu. V případě, že obsah byl vytvořen s pomocí AI, zmiňte to, zejména pokud by to mohlo být pro čtenáře užitečné.

AI přináší revoluční možnosti v oblasti tvorby obsahu, ale je důležité dodržovat etické normy a směrnice vyhledávačů. Kvalita a užitečnost obsahu zůstávají klíčové pro úspěch na internetu.

Lukáš Bryksa

Lukáš Bryksa

Lukáš Bryksa stojí za vznikem naší agentury. Ve vodách IT a online marketingu se pohybuje už více než 14 let a má bohaté zkušenosti s IT start-upy. Můžete se spolehnout, že se bude vždy snažit najít to nejlepší řešení pro každého klienta a dotáhne váš projekt do konce. Lukáš je totiž jeden z těch lidí, ze kterých nadšení pro věc a láska ke své práci přímo čiší.

Blog

O SVÉ KNOW-HOW SE DĚLÍME I S VÁMI. A ZADARMO

Kontakt

zaujala vás tato nabídka?

O vaše data je u nás postaráno. Přečtěte si naše podmínky pro zpracování os. údajů.

Na našem blogu sdílíme rady a inspiraci. Máte dotaz? Rád vám poradím osobně.

Vojtěch Gibala

Business Development Manager

mobile+420 604 420 284

emailvojtech.gibala@impnet.cz

Vojtěch Gibala