🎄 Vánoční provoz:
Do 19. 12. pracujeme ve standardním režimu,
v období 22. 12. – 2. 1. 2026 fungujeme v omezeném režimu.
Podpora je dostupná na
podpora@impnet.cz,
urgentní požadavky řešíme do 24 hodin.
Spolehlivý partner pro online marketing už přes 15 let
Proč při SEO nikdy nezapomínat na aktualizaci obsahu na webu
Příspěvek
Proč při SEO nikdy nezapomínat na aktualizaci obsahu na webu
Lenka ZachrdlováSEO
Obsah by měl být alfou a omegou každého kvalitního webu. Samozřejmě, existuje spousta dalších faktorů, které ovlivňují jeho hodnocení. Tohle je ale základ. Přesto se na něj často zapomíná. Jeho aktualizací přitom dokážeme naboostovat výsledky na SERPu a podpořit tak plnění jeho cílů. Skvělý náhled na problém poskytuje např. Google Search Console a jedna z jeho často opomíjených součástí– statistika procházení.
Obsah by měl být alfou a omegou každého kvalitního webu. Samozřejmě, existuje spousta dalších faktorů, které ovlivňují jeho hodnocení. Tohle je ale základ. Přesto se na něj často zapomíná. Nebo ještě hůře - chybí vůle ho jakkoliv měnit. Jeho aktualizací přitom dokážeme naboostovat výsledky na SERPu a podpořit tak plnění jeho cílů. Skvělý náhled na problém poskytuje např. Google Search Console a jedna z jeho často opomíjených součástí– statistika procházení.
Zda s obsahem na webu zacházíte dobře nebo naopak špatně, vám může poradit graf s počtem procházených stránek za den. Ukazuje, kolik stránek prošel Googlebot na vašem webu za posledních 90 dní. Zásadní je si uvědomit, proč v něm dochází k nesouměrným fluktuacím (obzvláště v rozmezí 1 až 2 dní). Měli byste totiž chtít, aby vaše výsledky byly co nejkonzistentnější a data se pohybovala co nejvíce okolo své průměrné hodnoty. V takovém (ideálním) případě je váš web tzv. spider-friendly agraf vypadá přibližně nějak takhle:
Jestliže je váš graf na míle vzdálený tomu, v jakém stavu by se měl nacházet, vaše výsledky se blíží spíše některé z těchto variant. Pak máte problém.
Významný vliv na to má (mimo jiné) obsah vašeho webu. Pokud dochází k nenadálým propadům, může za to jeho stará a neaktualizovaná podoba. Robot totiž nemá tendenci znovu procházet content, se kterým se nic neděje. Jaký to má dopad na to, jak si povedete na SERPu (stránce s výsledky vyhledávání)?
Google nebude mít motivaci váš web umísťovat na přední příčky. Zvýhodňuje totiž aktuální obsah, u kterého předpokládá, že má pro uživatele internetu vyšší informační hodnotu. Proto nejsou výhodné ani náhlé změny směrem nahoru – dojde totiž k opětovnému poklesu. Negativních důsledků, které s sebou nese neaktualizovaný obsah, je přitom mnoho.
Jak z toho ven? Relativně snadno – pokud budete udržovat content na vašem webu živý a budete se starat o jeho dlouhodobé a systematické zlepšování, podpoříte ideální vývoj grafu s počtem procházených stránek za den. Tím spíše pak budete na SERPu ve výhodě oproti své konkurenci.
Především však přinesete vašim zákazníkům informace, o které mají zájem a ti pak spíše provedou požadovanou konverzi.
A jak je na tom váš web, staráte se o jeho pravidelnou aktualizaci?