🎄 Vánoční provoz: Do 19. 12. pracujeme ve standardním režimu, v období 22. 12. – 2. 1. 2026 fungujeme v omezeném režimu. Podpora je dostupná na podpora@impnet.cz, urgentní požadavky řešíme do 24 hodin.

Prosincová aktualizace od Google – Helpful Content Update

Příspěvek

Prosincová aktualizace od Google – Helpful Content Update

Pavel HorelicaSEO

A máme tady další aktualizaci od Google, která může (ne)pěkně zamávat s výsledky vyhledávání. Nejnovější aktualizace se jmenuje Helpful Content Update (česky aktualizace užitečného obsahu). Ta zdůrazňuje, že je důležité na webu poskytovat uživatelům poutavý a užitečný obsah.

Pavel Horelica

A máme tady další aktualizaci od Google, která může (ne)pěkně zamávat s výsledky vyhledávání. Nejnovější aktualizace se jmenuje Helpful Content Update (česky aktualizace užitečného obsahu). Ta zdůrazňuje, že je důležité na webu poskytovat uživatelům poutavý a užitečný obsah.

Nejen, že by vaše obsahová strategie měla dodržovat zdravé principy SEO, ale měla by být také užitečná pro lidi a relevantní pro jejich vyhledávací dotazy.

Aktualizace užitečného obsahu (Helpful Content Update) je globální aktualizací, která má dopad na všechny jazyky, nejen na angličtinu. Tento update má pomoci systémům Google odhalit více forem nekvalitního obsahu vytvořeného pro vyhledávače a ne primárně pro uživatele.

Aktualizace byla spuštěna kolem 5–6. prosince pro anglický obsah. Pro další jazyky k tomu kroku došlo v průběhu prosince. Dokončení zavedení aktualizace může trvat několik týdnů.

Co je aktualizace Helpful Content Update?

Google oznámil tuto aktualizaci hodnotícího systému svého vyhledávače v srpnu s cílem, aby se lidé lépe dostali k užitečným informacím. Spuštěna potom byla v průběhu prosince.

Je to součást širšího úsilí zajistit, aby lidé viděli, že originálnější a užitečnější obsah ve výsledcích vyhledávání píší reální lidé.

Co to znamená pro vás:

  • Google nyní používá celowebový hodnotící signál, aby zjistil, zda máte užitečný obsah.
  • Google považuje obsah generovaný umělou inteligencí za spam a k jeho detekci použije svůj algoritmus strojového učení.
  • Obsah určený čistě jen ke zpeněžení reklam a kliknutí již nebude fungovat.
  • Nebudou žádné manuální postihy, ale kvůli aktualizaci můžete jednoduše začít ztrácet organickou návštěvnost.

Jak přizpůsobit aktualizaci užitečného obsahu vašim strategiím

Máme pár rad, které vám mohou pomoci, pokud se potýkáte s problémem ohledně této aktualizace.

1. Používejte ve článcích odborné znalosti a informace

Skutečný, uspokojivý obsah pochází z odborných znalostí. Rozvíjejte hlubší a uspokojivější obsah tím, že se podělíte o odborné znalosti.

Co to znamená? Nepište obsah jen proto, abyste zaplnili prostor na webu. Nepřepisujte stávající obsah na webu jinými slovy. Přicházejte s novinkami, novým obsahem a vždy používejte ve článcích odborné informace. Nebuďte vágní, buďte konkrétní, buďte odborníkem v dané oblasti.

2. Zkontrolujte obsah, který máte na webu

Udělejte si nebojácnou a upřímnou inventuru stávajícího obsahu a zkontrolujte jeho současnou schopnost poskytnout uspokojivou a relevantní odpověď. Buďte k sobě upřímní. U větších společností se zavedeným objemem obsahu je možné udělat takovou kontrolu třeba podle kategorií.

Naše rady?

  1. Vybudujte si systém, který vám pomůže najít obsah s nejnižším výkonem a možná i s malým přínosem pro uživatele.
  2. Zjistěte, co vašemu obsahu aktuálně chybí a co má na webu konkurence.
  3. Využijte odborníky na danou problematiku, aby prošli a ověřili články, přidali často kladené otázky a zahrnuli další jedinečný obsah, který nelze generovat běžným laikem nebo systémem AI psaní (umělou inteligencí).

A pár slov závěrem

Stručně řečeno, hledající jsou frustrovaní, když se dostanou na neužitečné webové stránky, které jsou ve vyhledávání dobře hodnoceny, protože byly navrženy tak, aby se dobře umístily, ale zároveň nenabízí zajímavý, odborný obsah.

Nový algoritmus Google má za cíl postihnout tyto typy webů a zároveň propagovat užitečnější weby navržené pro lidi, ne jen pro algoritmy vyhledávačů.

Google k aktualizaci uvedl, že se jedná o „neustálé úsilí o snížení obsahu nízké kvality ve výsledcích vyhledávání a usnadnění nalezení obsahu, který je při vyhledávání autentický a užitečný“.

Jste postiženi tímto updatem? Můžeme vám pomoci. Obraťte se na náš tým specialistů, kteří vám s úpravou a přípravou hodnotného obsahu na vaše stránky pomohou.

Pavel Horelica

Pavel Horelica

Pavel to s námi táhne prakticky od samého začátku a je nedílnou součástí našeho týmu. Pavel pro nás pracuje jako SEO konzultant a při své práci notně pracuje s analýzami z Google Analytics 4. Zároveň vám poskytne profesionální konzultaci pro optimalizaci zbožových porovnávačů. Proč mu můžete věřit, že ví, co dělá?

Blog

O SVÉ KNOW-HOW SE DĚLÍME I S VÁMI. A ZADARMO

Kontakt

zaujala vás tato nabídka?

O vaše data je u nás postaráno. Přečtěte si naše podmínky pro zpracování os. údajů.

Na našem blogu sdílíme rady a inspiraci. Máte dotaz? Rád vám poradím osobně.

Vojtěch Gibala

Business Development Manager

mobile+420 604 420 284

emailvojtech.gibala@impnet.cz

Vojtěch Gibala