SEO konzultanti radí: Toto by měl Google zlepšit

Příspěvek

SEO konzultanti radí: Toto by měl Google zlepšit

Pavel HorelicaSEO

Google je král internetu. Nejpoužívanější internetový vyhledávač na světě. Na naší planetě jen těžko najdete uživatele, který by ho neznal nebo nikdy nepoužil. To však ještě neznamená, že je dokonalý. Podle profesionálních SEO konzultantů, odborníků na internetový marketing i zasvěcenějších uživatelů má i Google svoje mouchy. Představme si tři největší z nich.

Pavel Horelica


Google je král internetu. Nejpoužívanější internetový vyhledávač na světě. Na naší planetě jen těžko najdete uživatele, který by ho neznal nebo nikdy nepoužil. To však ještě neznamená, že je dokonalý. Podle profesionálních SEO konzultantů, odborníků na internetový marketing i zasvěcenějších uživatelů má i Google svoje mouchy. Představme si tři největší z nich.

Váha tematických a netematických odkazů

Zpětné odkazy. Mantra celého SEO. Jsou tak důležité, že se je všichni snaží získat. A mnohdy takovými způsoby, nad kterými zůstává selský rozum stát. Google si na tohle musí dávat pozor.

V zásadě lze zpětné odkazy rozdělit na dvě skupiny – tematické a netematické. Ty odkazy, které korespondují s obsahem stránky, by měly mít vyšší váhu než ty, které se obsahu a jeho významu příliš (nebo dokonce vůbec) netýkají.

Jednoduchý příklad tematického a netematického odkazu. Představte si článek o modelce Simoně Krainové, ve kterém by byly podobné odkazy:

Pro ty méně zkušené - první odkaz je netematický (odkazuje na domácího mazlíčka, který nemá s modelkou nic společného). Druhý je naopak tematický (podává dodatečné, rozšiřující informace o modelce).

Tematický odkaz by proto měl mít vyšší váhu, než ten netematický. Pro uživatele je totiž mnohem přínosnější a hodnotnější, než obsah netematický.

V dnešní době Google na určité úrovni tématičnost odkazů rozlišuje. Ale z osobní zkušenosti vím, že to není až tak horké a ledacos by se mohlo zlepšit. Možná toto zlepšení přinese v dobách příštích další Google zvířátko.


Vliv anchor textu na „sílu“ odkazu

Text odkazu (tzv. anchor text) má stále velký význam na celkovou „sílu“ odkazu. Ale proč? Odkaz by měl svoji váhu mít zejména tehdy, pokud je relevantní k obsahu stránky a pokud rozšiřuje obsah (odkazuje na další zdroje, apod.). Nemělo by proto vůbec záležet na jeho textovém tvaru. Opět uvedu příklad:

  • Parfém od Dolce&Gabbana opravdu pěkně voní.
  • Parfém od Dolce&Gabbana opravdu pěkně voní.

V prvním případě odkazuji přes anchor text „Parfém Dolce&Gabbana“ přímo na tuto značku parfému (např. v e-shopu). Ve druhém případě odkazuji na tutéž stránku, jen přes anchor text „pěkně voní“. Ve finále by měl být vliv stejný, ale díky „přesnějšímu“ anchor textu bude váha vyšší u prvního odkazu. Síla odkazu by ale měla záviset na jeho relevanci, ne na anchor textu.


Sociální signály

Mnoho diskuzí se objevilo také na téma sociálních signálů. Google.com v minulosti sliboval větší míru integrace sociálních signálů do fulltextového vyhledávání, ale žádným zásadním způsobem se to neprojevilo. Do této skutečnosti si spousta konzultantů s chutí „rýpla“.

Zde jsem osobně na straně vyhledávače. Google.com si je dobře vědom, že popularita nemusí jít ruku v ruce s relevancí. Pokud by byly sociální signály významným faktorem řazení výsledků ve vyhledávači, rázem budeme mít plný SERP uživatelských odkazů. Na dotaz „kočka obecná“ nám vyjedou místo wikipedie úžasná videa roztomilých koťátek s rolničkou či mašlí kolem krku, na dotaz „recepty“ nám vyjede Láďa Hruška s exkluzivními křupavými kuřecími kůžičkami. Inu, proti gustu žádný dišputát, ale se sociálními signály ve vyhledávání opatrně.

Pavel Horelica

Pavel Horelica

Pavel to s námi táhne prakticky od samého začátku a je nedílnou součástí našeho týmu. Pavel pro nás pracuje jako SEO konzultant a při své práci notně pracuje s analýzami z Google Analytics 4. Zároveň vám poskytne profesionální konzultaci pro optimalizaci zbožových porovnávačů. Proč mu můžete věřit, že ví, co dělá?

Blog

O SVÉ KNOW-HOW SE DĚLÍME I S VÁMI. A ZADARMO

Kontakt

zaujala vás tato nabídka?

O vaše data je u nás postaráno. Přečtěte si naše podmínky pro zpracování os. údajů.

Na našem blogu sdílíme rady a inspiraci. Máte dotaz? Rád vám poradím osobně.

Vojtěch Gibala

Business Development Manager

mobile+420 604 420 284

emailvojtech.gibala@impnet.cz

Vojtěch Gibala