Je to ta nejjednodušší věc. A stejně ji má půlka webů špatně
Příspěvek
Je to ta nejjednodušší věc. A stejně ji má půlka webů špatně
Jan NovákUX
Bývaly doby, kdy jsem jako copywriter záložku „Kontakt“ vůbec neřešil. Co bych tam taky psal, že. Svoje kontaktní údaje snad každej zná a napsat si je na podstránku dokáže i bez mojí pomoci. Dneska už vím, že jsem se tehdá pletl.
Bývaly doby, kdy jsem jako copywriter záložku „Kontakt“ vůbec neřešil. Co bych tam taky psal, že. Svoje kontaktní údaje snad každej zná a napsat si je na podstránku dokáže i bez mojí pomoci. Dneska už vím, že jsem se tehdá pletl.
Začněme pěkně po pořádku. Záložka „Kontakt“ patří v horizontálním menu vpravo nahoru. Radši ještě jednou – vpravo nahoru. Nemám nic proti experimentům, inovacím nebo kreativitě webdesignerů, ale 99 % návštěvníků vašeho webu bude „Kontakt“ hledat vpravo nahoře. Dejte ho jinam – a hned svým potenciálním zákazníkům hodíte pod nohy první klacek.
Snad ani nemusím zdůrazňovat, že záložku „Kontakt“ vždycky vytvořte jako samostatnou podstránku. Opravdu mi není jasný, proč ji někteří s oblibou zanořují do stránek „O nás“, „Historie“ atp. Já chci jenom zjistit, dokdy máte otevřeno! A nepotřebuju přitom vědět, že vaši firmu ještě před revolucí založil Franta Malina.
Váš zápis v OR nikoho nezajímá
Tak. A teď k samotnému obsahu podstránky.
Nejsu sice žádnej právník, ale tak nějak se ke mně doneslo, že na webu musíte mít svoje IČ, DIČ a informaci o zápisu v obchodním (živnostenským) rejstříku. Fajn. Dokonce i chápu, že je dobrý tyto věci nahrát do kontaktů. Až doposud v pořádku.
Ale jakej zákon nařizuje, aby na mě tato nic neříkající čísla vybafla hned jako první? Okamžitě potom, co prokliknu na kontakt?
Já vám to povím – žádnej. Žádnej takovej zákon není. Svoje identifikační čísla si klidně můžete dát maličkým šedivým písmem kamsi těsně nad patičku a jste úplně v pohodě. Zákon splníte - ti, co po IČ jdou, si ho najdou. A tu většinu, kterou IČ vůbec nezajímá, tím nezatěžujete = nezdržujete. Proč taky. Na internetu se počítá každá sekunda.
Číslo, email, sídlo
Takže všelijaká IČ s DIČ schovat někam dolů. A co teda patří nahoru? Vždycky záleží na oboru vašeho podnikání.
Pokud dodáváte profesionální stavební stroje za desetitisíce a objednáváte je pouze po předchozí domluvě, pak je hlavní telefonní číslo a email (nebo jednoduchý formulář). Pokud jste e-shop s osobním odběrem na pobočkách, pak bude lidi nejvíc zajímat, kde vaše pobočky najdou a kdy mají otevřeno (+ kontakty na ně). Jestliže provozujete místní krámek...
Vždycky se zamyslete, proč na stránku „Kontakt“ vaši návštěvníci klikli. Představte sami sebe v jejich pozici. Co byste tam asi hledali vy sami...
A pokud se vám nechce přemýšlet, udělám to za vás. Když dáte viditelně nahoru JEDNO HLAVNÍ ČÍSLO (na kterým jste k zastižení prakticky nonstop) a JEDEN HLAVNÍ EMAIL (na kterej mi odpovíte nejpozději do pár hodin), vůbec nic tím nepokazíte. Hned pod to můžete vypsat vaše pobočky s otvírací dobou.
Všechno pěkně velký, přehledný a stručný. Abych to, co hledám, našel do několika (málo) sekund.
Já vím, je to tak strašně banální. Možná vám to přijde až k smíchu. Ale ze své zkušenosti s českým internetem vím svoje.