Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

kategorie blogu

3D model coby nedocenitelný nástroj online prezentace

15.03.2021 | Lukáš Bryksa

Dnešní možnosti 3D modelů jsou obrovské – umožňují vašim zákazníkům lépe si prohlédnout váš sortiment a udělat si o něm lepší obrázek. Díky tomu je vyšší šance, že si produkty objednají nebo poptají.

Vždy je vhodná doba zaměřit se na zlepšení prezentace produktů a nabídky v online prostředí a v době koronavirové to platí dvojnásob. Vizuálně i uživatelsky přívětivé e-shopy, virtuální prohlídky prodejen či dokonce prohlídky prodejen a zboží ve virtuální realitě jako je tomu v USA, se staly novým standardem.

Možnost generovat a zobrazit 3D model výrobků ale zatím stále využívá jen malé procento firem. 3D model vám přitom dává příležitost dát zákazníkům nástroj, kterým si mohou vaše výrobky „osahat“, do detailu si je prohlédnout a lépe si tak představit, jak budou vypadat u něho doma. Model si přitom nemusíte umístit jen na web, ale také do mobilní aplikace nebo webového konfigurátoru.

Jak to funguje?

V dnešní době se do popředí dostává použití 3D modelu ve formátech .fbx, .obj, či .stl, který se připraví z výrobních výkresů a dodaných podkladů – půdorysů, bokorysů, nebo rozměrů a fotek produktu. Dnešní prohlížeče jsou již připraveny takové formáty zobrazit a díky tomu je pohyb a otáčení zcela plynulé. Místo fotek je totiž model tvořen jednotlivými vertexy – tedy body – které vytváří mezi sebou plošky (polygony), díky nimž se dá model vytvořit libovolně detailní a kromě otáčení je možné zoomovat až dovnitř do modelu.

Pokud bude na webu pouze samotný model, v modelaci se navrhne co nejmenší počet polygonů, aby měl model co nejmenší formát a díky tomu se rychleji načítal. V případě, že se model využije do webového konfigurátoru nebo mobilní aplikace, je naopak záhodno udělat model co nejdetailnější, aby byl výsledek co nejrealističtější.

Z modelu se dá též udělat render (statický obrázek), u kterého se pak řeší nasvícení scény, prostředí a textura. Render se dá pak použít pro nejrůznější propagační cíle – například do brožury, na reklamní tiskoviny či textilie apod.

3D modely pro jakýkoliv obor

Máte samostatné produkty? Rozpohybujte je při prodeji na e-shopu. Máte individuální výrobní artikl? Nechte zákazníka, ať ho navrhne dle svých potřeb, zobrazí si ho přímo v prohlížeči a poté ho může i s vypočítanou cenou rovnou poptat či přímo objednat.

Pokud máte rozsáhlý sortiment (nejčastěji nábytek a bytové doplňky), vhodným řešením je také kombinace 3D modelu s konfigurátorem či aplikací, kde si uživatel může produkty vkládat přímo do reálného prostředí (připravené místnosti) nebo do své nahrané fotky. Může si tak jednoduše sladit dekor nábytku, aby k sobě navzájem seděl.

Ovládání: podržte levé tlačítko. Přiblížení pomocí scrollu na myši.


Jeden model = nekonečné možnosti

Fantazii se u využití 3D modelů a renderů meze nekladou. Lze přitom vycházet z jediného modelu a využít ho na nespočet situací. Model použijete do webu v rámci 3D prohlídky s detaily a popisy. Odtud je to pak už jen krok k editoru či webovému konfigurátoru, kde si klient na míru nastaví rozměry, barvy a další parametry podle typu produktu.

Poslední fází pak bývá využití v mobilní aplikaci, která klientovi umožňuje produkt nakonfigurovat pomocí kamery v reálném prostředí, případně v nahrané fotce či na prázdném pozadí. Takto upravený produkt si pak může uložit a skrz aplikaci vám jej poslat na nacenění či přímo vytvořit závaznou objednávku.

Využití 3D modelu v aplikaci ISOTRA Pergola.Využití 3D modelu v aplikaci ISOTRA Pergola.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci 3D model
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Online chat dokáže na webu zázraky. Používáte ho?

05.05.2015 | Lukáš Bryksa
Telefon, e-mail, poptávkový formulář, facebook, skype nebo třeba diskuzní fórum – zákazník brouzdající po vašich webových stránkách se s vámi může spojit různými cestami. Není ale lepší, když ho aktivně oslovíte přímo vy? A to ještě ve chvíli, kdy prolézá vaše webovky?

Marketingový mix – jak ho můžete využít?

28.07.2020 | Lukáš Bryksa
S marketingovým mixem, nebo taky jinak 4P, se setkáváme v podstatě už od čtyřicátých let minulého století, blíže představen nám však byl až v šedesátých letech – v knize profesora J. McCarthyho. 4P jsou čtyři klíčové složky marketingové strategie. Chcete, aby vaše firma byla úspěšná a vaše produkty šly dobře na odbyt? Naučte se s nimi pracovat.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů