Náš blog

5 nejčastější chyb Google AdWords? Mrkněte na co si dát pozor!

15.05.2017 | Peter Bystrický

PPC reklama je účinným prostředkem k zisku konverzí a šíření povědomí o vaší značce - umožňuje přesné cílení na klienty, výsledky se dají snadno měřit a o rozpočtu si rozhodujete sami. Taky vás ale o mnoho peněz může připravit.  Podívejte se na nejčastější chyby, ke kterým v Google AdWords dochází. Neděláte nějakou z nich?

Irelevantní vstupní stránka

Zákazník, který hledá zimní pneumatiky a po prokliknutí reklamy se dostane na homepage autoservisu, případně stránky, na které jsou všechny náhradní díly do aut, pravděpodobně odejde. Stránka je pro něj irelevantní a raději zkusí jiný inzerát, který ho zavede rovnou k hledanému produktu. Zkontrolujte si proto, zdali vaše vstupní stránky odpovídají hledaným výrazům. Irelevantní vstupní stránky vás zbytečně obírají o konverze a zvyšují náklady z důvodu nízkého skóre kvality.

Volná shoda

Volná shoda umožňuje zobrazení klíčového slova na jeho všechny možné varianty. Pokud například zadáte heslo červené boty, reklama se může spustit na cokoliv červeného, třeba červené triko. To stejné platí i pro slovo boty.  

Klíčová slova ve volné shodě si hlídejte a minimalizujte jejich počet v kampaních jenom na ty nejdůležitější. Pokud chcete zvýšit zásah ve vyhledávání, použijte modifikovanou volnou shodu, kde se nachází „+“ před každým slovem klíčového slova.

Pravidelně kontrolujte vyhledávací výrazy, vylučujte ty nerelevantní a přidávejte ta, která v kampaních ještě nejsou.

 „Dbejte na to, aby klíčové slovo ve volné shodě příliš neutrácelo - pokud nepřináší požadované výsledky výsledky (konverze, kvalitní návštěvy, …).

Netestujete reklamní inzeráty

A/B testování je velice důležitou činností - i u úspěšných kampaní můžete dosáhnout zvýšení výsledků pravidelným A/B testováním reklamních textů. Zaměřte se na count down funkce, akce a jiné nabídky, které máte k dispozici a zjistěte, která z těchto věcí dosahuje požadovaných výsledků v závislosti na vašich cílech. Můžete získat nižší CPC, vyšší CTR, více konverzí a vice versa.

Proto testujte to, co funguje, případně nefunguje. Ne to, co je pro vás nejvhodnější.

Nevyužíváte rozšíření pro reklamy

Sitelinky, popisy, volání, správy, recenze a mnoho dalšího je k dispozici pro rozšíření vašich reklam, získaní většího reklamního prostoru a také rozšíření nabídky celkově. Využívejte těchto rozšíření pro lepší zásah ve vyhledávání.

Nesledujete konverze napříč zařízeními

Nezapomeňte na funkci sledování konverzí napříč zařízeními, která vám pomůže při hloubkové analýze vašich kampaní a napoví, zdali má anebo nemá význam rozdělit je s cílením na jednotlivé zařízení.

Cíl je zde klíčový faktor, ale z praxe víme, že nejdřív dojde k prohlížení produktu na mobilním zařízení a potom ke konverzi na PC.
Ono rozšíření zapnete na „Nástroje > Počet konverzí > Nastavení“

Našli jste tu svou chybu? 

ZPĚT


Peter Bystrický
PPC specialista email: peter.bystricky@impnet.cz

Peter je PPC expert, zaměření na brandbuilding a výkonnostní marketing. Postará se o všechno od návrhu strategie, její realizace až po analýzu a následnou optimalizaci. Peter vše pravidelně testuje a zakládá si na tom. aby vaše reklama na Googlu či Seznamu byla dobře vidět a přitom zbytečně neplýtvala vaše peníze.

Své znalosti máme i papírově podložené