Náš blog

kategorie blogu

Google testuje „People cards“ ve svém vyhledávání

14.08.2020 | Pavel Horelica

Společnost Google spustila ve fulltextovém vyhledávání v Indii tzv. People Cards – karty s profily lidí. Tyto karty jsou vlastně něco jako uživatelské profily ve výsledcích vyhledávání. Jedná se o novou funkci, která se před několika dny začala objevovat v anglickém mobilním vyhledávání uživatelů v Indii.

Co to vlastně je?

„People Cards“, jak této novince Google říká, což můžeme do češtiny přeložit jako uživatelské či osobní profily, umožní všem uživatelům vytvořit si vlastní profil, ve kterém budou informace o zaměstnání, odkazy na jejich sociální média, krátký životopis a další informace o dané osobě.

Tyto informace se objeví přímo ve výsledcích vyhledávání Googlu. Profily jsou tak vlastně hodně podobné tomu, co se ve vyhledávání Googlu objevuje po zadání jména celebrit či známých firem.

Google samozřejmě myslí na možnosti zneužití

To je asi první věc, kterou v Googlu řešili. Je zřejmé, že se systém, který umožňuje komukoli vytvořit profil, jenž se objeví ve vyhledávání Google, může být v tomto směru problém. Jednoduše zde existuje velký potenciál zneužití. A to Google samozřejmě ví, není totiž včerejší.

Je snadné si představit trolly vytvářející falešné karty, které se zobrazí pokaždé, když někdo vyhledá vaše jméno nebo použije vaši „People Card“ k prezentování citlivých informací, jako je vaše adresa, e-mail nebo telefonní číslo.

Za tímto účelem Google uvádí, že má „řadu mechanismů“, které zabraňují spamu a zneužívání systému uživatelských profilů. Každý účet na Googlu smí vytvořit pouze jednu kartu (profil) a účet musí být ověřen pomocí telefonního čísla – bez toho nepůjde kartu vytvořit.

Google vám také umožní označit karty s potenciálně špatnými informacemi (když se domníváte, že byly vytvořeny podvodníkem). Vlastníci karet je budou moci kdykoliv smazat nebo jakkoliv upravit.

Co k „People Cards“ říká přímo Google?

„Pokud se snažíte někoho najít ve vyhledávání, tyto nové karty usnadní a zrychlí nalezení správné osoby. Když hledáte něčí jméno a je k dispozici karta, zobrazí se modul se jménem, profesí a místem. Kliknutím na něj pak zobrazíte kartu osoby. U lidí, kteří mají stejné jméno, se zobrazí více modulů. Informace u modulu vám mohou pomoci rozlišit mezi různými jednotlivci a najít toho, koho hledáte. Doufáme, že tato nová funkce ve vyhledávání vám pomůže najít miliony vlivných osob, podnikatelů, potenciálních zaměstnanců, podnikatelů, influencerů nebo kohokoli jiného, kdo chce být nalezen.“

Google zatím neřekl, zda nebo kdy tato funkce bude dostupná i v jiných částech světa. Obecně se ale předpokládá, že dostupná bude.

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci mou firmu na Google Business
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


SEO konzultanti radí: Toto by měl Google zlepšit

11.09.2014 | Pavel Horelica
Google je král internetu. Nejpoužívanější internetový vyhledávač na světě. Na naší planetě jen těžko najdete uživatele, který by ho neznal nebo nikdy nepoužil. To však ještě neznamená, že je dokonalý. Podle profesionálních SEO konzultantů, odborníků na internetový marketing i zasvěcenějších uživatelů má i Google svoje mouchy. Představme si tři největší z nich.

Máte na svých stránkách vyskakovací okna? Pozor ať si na vás nevyskočí Google!

28.03.2017 | Pavel Horelica
Google se snaží dbát na uživatelský přístup. To se všeobecně ví. Před dvěma lety zavedl štítek pro tzv. mobilní přátelské weby. Pokud jste se ve výsledcích vyhledávání chtěli zobrazovat co nejvýše i na mobilních telefonech, museli jste k tomu mít přizpůsobený i web. Google vás pak tímto štítkem sám označil. Od ledna nutí weby, aby byli stále více přívětivější pro uživatele. A omezuje tak velká pop-up okna.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů