Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

kategorie blogu

Nejlepší aplikace pro online schůzku

11.12.2020 | Tomáš Eller

Po obchodní stránce se toho v roce 2020 hodně změnilo a to i ve věci schůzek a pořádání meetingů. Mnoho z nás bylo nuceno přejít do online světa a přizpůsobit se tak této zvláštní době.

V tomto článku si proto řekneme o nejlepších aplikacích pro pořádání online schůzek nebo video konferencí. Některé jsou zdarma, jiné jsou placené. Část z nich je potřeba nainstalovat do svého zařízení a jiné je možné využívat přímo z prohlížeče.

Dozvíte se hlavní výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů a na základě toho si budete moci vybrat nástroj, který vám bude nejvíce vyhovovat.

Porovnání nástrojů na online schůzku

Nástrojů na pořádání videokonferencí existuje nepřeberné množství. Pojďme se přehledně seznámit s těmi nejčastějšími, ale i lehce atypickými, o kterých možná ani nevíte.

Název aplikace

Instalace aplikace

Host se přihlašuje

Nahrávání konference

Bezplatná délka hovoru

Jazyk aplikace

Zoom

Ano

Ano

Ano

40 minut

Angličtina

Google Meet

Ne

Ne

Ano

24 hodin

Čeština

Microsoft Teams

Ano

Ano

Ano

16 hodin

Čeština

Skype

Ne

Ne

Ano

4 hodiny

Čeština

WhatsApp

Ano

Ne

Ne

24 hodin

Čeština

Google Duo

Ano

Ne

Ne

24 hodin

Čeština

Whereby

Ne

Ne

Ano

Neomezeno

Angličtina

Messenger

Ne

Ne

Ne

-

Čeština


Nejznámější nástroje:

Zoom

Aplikace Zoom se v roce 2020 stala nejvyhledávanější aplikací na pořádání online schůzek.

Hlavní výhodou je vysoká stabilita hovoru, což je pro většinu z nás nejdůležitější parametr. Zoom se pak hodí na schůzky pro větší počet účastníků, a proto je aplikace populární především ve firemním prostředí.

Google Meet

Jedná se o aplikaci od Googlu, jehož služby využívá téměř každý. Je tak velká pravděpodobnost, že konferenci můžete uspořádat v podstatě s kýmkoliv bez velkých problémů. Navíc se můžete spolehnout na maximální zabezpečení.

Dostupnost služeb je v podstatě 100% a v případě využívání v rámci Google Workspace můžete hovor i nahrávat. Díky mnoha integracím si naplánujte schůzku přímo z Google Kalendáře, e-mailu a dalších podobných nástrojů. Hodí se především pro schůzky s menším počtem lidí.

Microsoft Teams

O Microsoft Teams slyšel již nejspíš každý, kdo používá nástroje z balíčku Office 365. Mnoho firem má totiž zavedené služby od Microsoftu, takže je logické využívat právě tuto aplikaci k videokonferencím. Uplatnění proto najde ve velkých korporátních firmách.

Microsoft Teams ale nabízí i mnoho dalších funkcí – sdílení souborů, delegaci úkolů, tvorbu týmů / knowledgebase nebo propojení s Outlook kalendářem.

Skype

Snad každý zná aplikaci Skype, která však v poslední době upadá na popularitě a to především díky určité složitosti pro realizaci hovoru (je zde zapotřebí vykonat více úkonů pro spojení s protistranou).

U většiny současných počítačů bývá už na WIN 10 předinstalován a díky tomu stále bývá hojně vyhledávanou alternativou při pořádání online schůzek.

Zajímavostí může být funkce rozostřeného pozadí, snadné sdílení i větších souborů, případně možnost reagovat na zprávy reakčními smajlíky nebo formou tzv. zmínek.

Méně známé nástroje

WhatsApp

WhatsApp je mobilní aplikace, která využívá vysoce šifrovanou komunikaci. U většiny manažerů je žádanou alternativou oproti Messengeru od Facebooku.

Můžete např. uspořádat video meeting z hotelového pokoje, napsat kolegům instrukce skrz zakázku nebo klientovi poslat soubor s fakturou. Zajímavostí je pak možnost posílání krátkých audio zpráv, které se hodí v momentě, kdy nemáte tolik prostoru na psaní.

Google Duo

Potřebujete se rychle spojit s Vaším kolegou? Zkuste mobilní aplikaci Google Duo, která prakticky na dvě kliknutí zahájí videohovor, čímž se neskutečně zkrátí čas příprav.

Whereby

Pokud nejste zastáncem např. Google služeb, můžete využít alternativu v podobě Whereby, která je založena na podobném principu jako Google Meet.

Slouží pro rychlé hovory bez nutnosti registrace. Velkou výhodou je možnost integrace do chatovacího nástroje Slack, kde stačí kliknout na zahájení hovoru a otevře se vám prohlížeč s hovorem.

Zajímavostí je i možnost vložit widget aplikace přímo do vašeho webu a zvát vaše klienty z důvěrného prostředí, viz zde https://whereby.com/information/embedded/.

Messenger

Messenger od Facebooku využívá většina mladých lidí a je to tak jeden z hlavních prostředků pro komunikaci. Málokdo si však uvědomuje, že lze přes něj pořádat i video schůzky.

Jen si to představte. Jdete po pláži, chatujete si s přáteli a v tom můžete ze stejného prostředí přijmout krátký videohovor s vaším kolegou. Ten by jinak musel počkat, až se vrátíte zpět na hotel, abyste se např. spojili přes desktopovou aplikaci. Potenciál je díky tomu opravdu obrovský.

Webináře a plánování

Na konec tu pro vás mám i dvě aplikace, které se neřadí přímo k aplikacím pro videohovory, ale v obchodním prostředí mají své zastoupení např. pro jednoduché plánování hovorů s klienty nebo pro pořádání konferencí.

Živé vysílání na Youtube (pro široké publikum lidí)

Youtube je další z atypických nástrojů, díky kterým se můžete spojit se svým publikem. Většina lidí si myslí, že tato platforma slouží jen zdatným technickým nadšencům a youtuberům.

Opak je pravdou. Nástroje pro pořádání online webinářů má prakticky každý Google účet a snadno tak můžete z tohoto oblíbeného nástroje zahájit konferenci např. pro obchodní partnery a ukázat tak Vaši profesionalitu.

Výhodou je, že na konci online schůzky přes Youtube máte okamžitě k dispozici video záznam, který můžete všem účastníkům rozeslat a podle potřeby jej také použít jako video pro nezainteresované a rovnou tak budovat a podporovat PR vaší firmy.

Calendly

Calendly je služba, která usnadňuje plánování obchodních setkání. Primární výhodou je to, že odpadne zbytečná e-mailová komunikace a zrychli se celkový proces.

Jednoduše si nastavíte časová okna nebo jednoduchá pravidla, kdy jste pro klienty k dispozici a následně stačí sdílet odkaz na událost. Protistrana si vybere vhodný termín a domluví si s vámi schůzku.

Calendly umožňuje integraci do známých služeb jako Outlook, Office 365, Google nebo iCloud a díky tomu již nemusíte údaje o setkání vyplňovat manuálně.

A mým osobním vítězem je...

Z vlastních zkušeností se mi pro obchodní účely nejvíce osvědčila aplikace Google Meet, u které není potřeba zakládat si nový profil. Je totiž k dispozici pod Google účtem, u kterého jste zpravidla permanentně přihlášeni.

Navíc je plně v češtině a nejste prakticky limitování časem videohovoru, což je mnohdy kámen úrazu mnoha aplikací. V daším článku si ukážeme, jak si tuto aplikaci nastavit, jaké jsou nejčastější problémy a jak může takový videohovor přes tuto aplikaci vypadat. 

Pokud potřebujete pomoct např. s vývojem webu, klidně si o tom můžeme povykládat přes aplikaci Google Meet a nebo rovnou osobně. Budu se těšit.

Tomáš Eller
account manager
ZPĚT Chci s vámi schůzku
Tomáš Eller
account manager email: tomas.eller@impnet.cz

Tomáš se zaměřuje na práci s lidmi. Rád vám na schůzce vysvětlí, jak dosáhnout byznysových cílů v online světě a vždy vám doporučí jen to, co opravdu potřebujete. Kromě digitálních technologií má slabost pro minimalismus a skandinávský životní styl.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů