Náš blog

kategorie blogu

8 SEO mýtů a lží, kterým byste neměli věřit

20.04.2016 | Pavel Horelica

Dobře fungující SEO kampaň je nezbytnou součástí on-line marketingové strategie každého webu, jehož cílem je vydělat peníze. Není to dogma, neplatí to vždycky, ale pro drtivou většinu komerčních webů je SEO životně důležitým nástrojem k úspěchu.

Mnoho majitelů e-shopů, podnikatelů a živnostníků potřebuje v této oblasti pomoct a obrací se na zaručené SEO odborníky, kteří svým šikovným jazykem a dokonalými polopravdami obrací klienty na zvrácenou SEO víru. Jednoduše slibují modré z nebe, aniž by ho mohli dodat.

Pokud uslyšíte následujících 8 lží a polopravd z úst konzultanta, slušně ukončete setkání a jděte hledat někoho jiného. Někoho, kdo vám opravdu pomůže.

 

1. „Dostanu vás na první pozici v Google“

Upřímně, moc nerozumím tomu, proč je tento mýtus ještě živ. Ale ok, ještě jednou: nikdo vám nemůže garantovat pozici ve fulltextovém vyhledávání Google ani jiného vyhledávače. Nejde to. Vyhledávání je dynamické, pozice se mění, je to přirozené a je to tak správně. Dávejte si proto pozor – a pokaždé, když toto uslyšíte od někoho z agentury nebo od konzultanta, zbystřete a přemýšlejte. Buďte skeptičtí ke každému, kdo slibuje dosáhnutí první pozice ve fulltextu.

Slova, "budete prvnína nouzové otevírání dveří v google" nemusí být pravdivá.

2. „Čím více odkazů, tím lépe“ … aneb hurá na zběsilý linkbuilding

Ještě před několika lety se technika hromadného registrování kamkoliv a zběsilého linkbuildingu často používala. A nutno říci, že docela úspěšně. Tyto techniky fungovaly, SEO byla taková soutěž popularity ve smyslu počtu zpětných odkazů. A vyhledávače předstíraly, že to nevidí.

Ty doby jsou už ale dávno pryč. A nenechte si vymluvit opak. Ano, zpětné odkazy a obecně inbound marketing je stále důležitou součástí SEO, potažmo online marketingu. Vyhledávače však posunuly svůj důraz od kvantity ke kvalitě. A matematika je zde stejně zrádná jako v jedné písničce Leoše Mareše: „Sto není víc než jedna, když tě ta jedna má ráda, sto známých nenahradí jednoho kamaráda“. Sto mizerných linků prostě nenahradí jeden kvalitní. Velký počet špatných a nekvalitních odkazů může váš web v očích vyhledávače nepěkně poškodit.

3. „Pohrajeme si s množstvím klíčových slov na stránce. Pracujeme s hustotou klíčových slov.“

Pojem hustota klíčových slov na stránce byl takový buzzword před několika lety. „Máte na stránce hustotu klíčového slova jen 1,9%. Doporučujeme zvýšit hustotu klíčového slova na 3,45%“. Opět zpozorněte, pokud při rozhovoru uslyšíte „Počet klíčových slov“ nebo „Hustota klíčových slov“.

V dnešní době není potřeba, aby každé třetí slovo na stránce bylo „klíčové slovo“. Využívejte spíše sílu longtailu. Vyhledávače jsou dost chytré na to, aby poznaly, o čem text na stránce je. Opravdu k tomu nepotřebují následující zvěrstvo: „Hledáte plastová okna Brno? Plastová okna vám dodáme v Brně“.

4. „Zaregistruji vás do katalogů a do vyhledávačů“

A taky budete ztrácet svůj čas, to nezapomeňte zmínit. Registrace do stovek katalogů má naprosto nulový přínos. Upřímně řečeno, tolik českých katalogů snad ani dnes neexistuje. Jak již bylo řečeno, masivní registrace do čehokoliv a kamkoliv nefunguje a fungovat nebude. Naopak, může mít spíše negativní přínos, takže pokud uslyšíte od konzultanta nebo agentury magické slovo „katalog“, dejte si pozor.

5. „Je to příliš složité na to, abych vám to tady teď vysvětlil“

Ne, není. Nepotřebujete být raketový inženýr na to, abyste pochopili principy online marketingu nebo SEO. Vše je v poctivé a dlouhodobé práci. A není to vůbec složité na vysvětlení.

6. „Vy nebudete muset nic dělat, my se o vše postaráme“

Samozřejmě, může to tak být. Agentura nebo konzultant si udělají vlastní výzkum o vaší cílové skupině, sami si vyhledají to, co potřebují. Dost pravděpodobně to ale nikdy nebude mít takovou šťávu, takový wooow efekt, jako když se budete na strategii podílet i vy a budete dávat svoje know how do placu. Mějte o svůj online business zájem, nedávejte od něj ruce pryč. Vše půjde rychleji kupředu.

7. „Na SEO budeme pracovat, až když spustíme celý web“

SEO není jednorázový projekt. SEO je proces. Pokud je to jen trošku možné (musí být!), zahrňte poznatky z fulltextu a cílové skupiny i do samotné tvorby webu, do návrhu stromové struktury, do návrhu filtrů, do tvorby cílových stránek na webu a podobně. Nenechte se uchlácholit tím, že na „SEO začneme urputně pracovat až po spuštění webu“. To je blbost.

8. „Výsledky uvidíte již po prvním měsíci“

Dost pravděpodobně neuvidíte. Tedy, pokud na webu nemáte nějakou hodně velkou chybu. Dost dobře nejde říct, jak dlouho bude trvat, než uvidíte první výsledky. To je vždy individuální. Hodně individuální. Obecně počítejte se třemi, někdy i šesti měsíci.

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci SEO
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Jak na webu udělat stránkování z pohledu SEO? Kompletní průvodce

21.12.2018 | Pavel Horelica
Stránkování je přirozenou součástí každého webu. Používá se u e-shopů v kategoriích při zobrazování produktů (běžně používaná funkce umožňující vypsání velkého počtu produktů), u magazínů v archivaci článků, u diskuzních fór při stránkování vláken či jednotlivých příspěvků a podobně. Jak na stránkování z pohledu SEO?

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů