Náš blog

kategorie blogu

AI a její efektivní využití v marketingu

04.04.2023 | Alena Bradáčová

AI a marketing jsou dvě sice odlišné oblasti, nicméně při správném a efektivním využití mohou krásně spolupracovat. Umělá inteligence může být v marketingu využívána k mnoha činnostem. Mezi ně můžeme řadit například vylepšení cílení reklam, zlepšení personalizace obsahu, predikci chování zákazníků nebo třeba automatizaci procesů v marketingu.

V oblasti cílené reklamy může AI poskytnout mnoho cenných informací o zákaznících, například o jejich chování na internetu, preferencích či zájmech. Všechny tyto informace pak můžeme promítnout do vytvořené cílené reklamy na zákazníky, u kterých se nám díky tomu zvýší pravděpodobnost, že na reklamní sdělení budou lépe reagovat.

Dále můžeme umělou inteligence využít k personalizaci obsahu pro klienty či predikci chování koncového konzumenta. S využitím strojového učení a analýzy dat umí AI vytvořit personalizované zprávy, nabídky či další obsah, který bude pro každého zákazníka relevantní. Lze pak také odhadnout, které služby v budoucnu budou pro potencionální zákazníky zajímavější, což může pomoci firmám pochopit myšlení a potřeby jejich cílové skupiny a přizpůsobit tomu svou nabídku nebo strategii cílení.

V oblasti automatizace procesů v marketingu může AI pomoci snížit náklady na práci, zlepšit efektivitu a celkově tak zrychlit interní procesy. Pro příklad lze využít chatboty s umělou inteligencí, kteří pomohou vaší společnosti být v neustálé komunikaci se zákazníkem a tím i rychleji reagovat na běžné dotazy klienta.

Celkově tedy můžeme říci, že AI a marketing jsou oblasti, které mohou spolu úzce spolupracovat a vzájemně se doplňovat. Efektivní a kvalitní kombinace AI společně s prací marketingových specialistů pak může pomoci firmám vylepšit jejich marketingové kampaně, ještě lépe zacílit na zákazníky a více s nimi budovat osobnější vztahy či zvýšit výkonnost jednotlivých marketingových služeb.

Alena Bradáčová
marketingová manažerka
ZPĚT Chci SEO
Alena Bradáčová
marketingová manažerka email: alena.bradacova@impnet.cz

Alena má u nás pod palcem projektové řízení marketingových projektů. Stará se, aby projekty šlapaly podle požadavků klienta a byly plněny v domluvených termínech. Zároveň dbá na to, aby se klienti marketingově rozvíjeli. Energii dobíjí sportem a procházkami se svými psy.

Co dalšího píšu?


České e-commerce a marketingové konference 2024 aneb kde hledat v letošním roce inspiraci a příležit

07.02.2024 | Alena Bradáčová
Česká republika se v roce 2024 stane dějištěm několika e-commerce a marketingových konferencí. Tyto události představují nejen významnou platformu pro odborníky v oboru, ale také poskytují jedinečnou příležitost pro malé a střední podniky k získání nových znalostí, kontaktů a inspirace. Vybrali jsme pro vás přehled několika nejzajímavějších akcí, které byste si v letošním roce neměli nechat ujít.

Na co se připravit v marketingu v roce 2024?

03.01.2024 | Alena Bradáčová
V dnešním rychle se měnícím světě marketingu je nezbytné držet krok s nejnovějšími trendy, aby kampaně a celková marketingová strategie našich klientů byly úspěšné. Podle nedávné zprávy od VidenGlobe, přední marketingové analytické agentury, přinese rok 2024 dosud nevídané příležitosti a výzvy. Pojďme se podívat na klíčové trendy, které budou v novém roce proměňovat svět marketingu.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů