Trendy a aktuality v digitálním marketingu 2023
![](http://www.impnet.cz/upload/blog/featured-images/large_291-20230830131613.png)
Digitální marketing je jedno z nejrychleji postupujících odvětví, co se týče rozvoje. Každý rok se mění, rozvíjí a aktualizuje, proto je třeba s tím držet krok. Jaké marketingové trendy nám odborníci prognostikují pro letošní rok?
Personalizace obsahu
Stále více firem bude využívat umělou inteligenci a strojové učení k personalizaci obsahu pro své zákazníky. To zahrnuje personalizaci nabídek, doporučení produktů, e-mailových kampaní a dalších forem marketingu.
Video obsah
Video obsah se stává stále populárnějším a očekává se, že i tento trend bude pokračovat v roce 2023. Firmy budou investovat více do tvorby kvalitního video obsahu, včetně živých streamů a interaktivních videí. Nebudete k tomu ani potřebovat top vybavení, postačí kvalitní mobilní telefon, kreativní mysl a super video může být na světě. Statistiky totiž mluví za vše. Téměř 80 % uživatelů potvrdilo, že po shlédnutí produktového videa byli přesvědčeni o koupi produktu či využití nabízené služby.
Nárůst prodeje na sociálních sítích
Prodej v rámci sociálních sítí se stává stále důležitějším prodejním kanálem a očekává se, že toto téma bude v roce 2023 ještě výrazněji diskutováno. Firmy budou využívat různé platformy sociálních médií k prodeji produktů a zákazníci budou moci nákupy uskutečnit pohodlně přímo ze svých účtů právě na těchto platformách.
Nárůst využití umělé inteligence v marketingu
Umělá inteligence bude hrát stále důležitější roli v oblasti marketingu a pomáhat firmám v lepším pochopení chování zákazníků a optimalizaci reklamních kampaní. Umělá inteligence v rámci marketingu dokáže sbírat spotřebitelská data, analyzovat je a spárovat s uživatelskými informacemi a demografickými údaji. To nám markeťákům následně pomůže zase o trochu lépe definovat cílové skupiny a jejich potřeby či představy.
Využití nových technologií
Dalším trendem pro rok 2023 bude využití nových technologií jako je rozšířená a virtuální realita, chatbots a další interaktivní prvky. Firmy budou využívat tyto technologie k posílení interakce se zákazníky a vylepšení uživatelské zkušenosti.
Zvýšení důrazu na ochranu osobních údajů
S narůstající obavou z ochrany osobních údajů se očekává, že společnosti budou více dbát na ochranu osobních dat a transparentnost ve svých postupech. Očekává se, že zákazníci budou stále více preferovat firmy, které se budou aktivně snažit chránit jejich soukromí.
Opět to tedy vypadá, že se v rámci rozvoje máme v marketingovém světě na co těšit. Teď už je jen na vás, jestli se zaměříte se na využití letošních novinek nebo raději budete věřit zavedeným klasikám.
![](http://www.impnet.cz/img/tym/new3/alena-o-nas.png)
Alena Bradáčová
marketingová manažerka![](http://www.impnet.cz/img/tym/new3/alena-o-nas.png)
Alena Bradáčová
marketingová manažerka email: alena.bradacova@impnet.czAlena má u nás pod palcem projektové řízení marketingových projektů. Stará se, aby projekty šlapaly podle požadavků klienta a byly plněny v domluvených termínech. Zároveň dbá na to, aby se klienti marketingově rozvíjeli. Energii dobíjí sportem a procházkami se svými psy.