Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

kategorie blogu

B2B portál a zákaznická sekce – moderní způsob pro udržení partnerů

15.05.2020 | Lukáš Bryksa

Pokud podnikáte v oblastit B2B, tedy business to business, a vašimi klienty jsou stálé podnikatelské subjekty, jistě znáte neustálý boj o marži na ceně dodávek a další nuance pro udržení partnera. Pojďme se podívat na modernější nástroje, které vám pomohou si takového partnera v dobrém slova smyslu „zavázat”.

Nemusíte bojovat jen cenou, proškoleným personálem, delšími splatnostmi a plnými sklady. Současným trendem, kterým se řídí menší i velké nadnárodní firmy, je větší zapojení zákazníka do procesů ve firmě. Poskytnete mu přístup k většímu množství informací a nabídnete moderní a efektivní možnosti objednání vašeho zboží. Zřiďte si na webu zákaznickou sekci, B2B portál či e-shop podle druhu podnikání.

Co všechno partner může

Funkce takové partnerské sekce mohou být poměrně široké a omezení zde moc nenajdete. Důležitým základem je tento portál co nejvíce propojit do firemních procesů, informačního a účetního systému, abyste měli k dispozici co nejvíce dat a informací, které poté nabídnete svému klientovi.

Jaké funkce a možnosti partnerské sekce nejčastěji nabízí?

  • historii objednávek s možností upravit a znovu objednat
  • dokumenty ke stažení pro partnery – např. technické a záruční listy, návody v různých verzích a podobně
  • aktuální ceníky, faktury ke stažení
  • kalendář firemních akcí a školení pro partnery
  • složitější poptávkové formuláře, reklamační formuláře či kalkulačky
  • motivační prvky, věrnostní program, soutěže
  • další komunikační kanály (např. uzavřené chaty, technickou podporu na zadávání požadavků, fórum, poradnu a další)
  • kontaktní osoby pro daného partnera a historii komunikace

Neomezujte se jen na zboží

Trend dnešních dnů není nutně jen o klasickém produktovém e-shopu. Výše uvedené postupy a principy se dají bez omezení a problémů zavádět i u služeb nebo produktů na míru. Odměňovat své partnery můžete už jen za poptávku. Za to, že projektant do projektu stavby zahrnul váš materiál, produkt nebo technologii a podobně.

Firmy i v dnešní době často pro objednání svých produktů používají různé tištěné či elektronické formuláře – excelové kontingenční tabulky a podobné, nepříliš uživatelsky přívětivé postupy.

Přemýšlejte i za partnera – zajistěte mu větší komfort a pomozte mu ušetřit čas díky zavedení dnes již běžných technologií. Když ušetříte čas jeho lidem a usnadníte jim správu objednávek, zvládnou toho více prodat a tedy více objednat od vás. Zodpovědní zaměstnanci budou za pohodlnou objednávku a všechny informace na jednom místě jistě vděční.

Umožněte svému partnerovi objednávku přes interaktivní kalkulátor, napojte na něj sklady a ceny z informačního systému, k tomu zobrazte daný product a případně ještě jeho změněný 3D model (to už je trošku vyšší dívčí, ale proč ne:)) a věřte, že to dříve či později ocení.

A hlavně nepůjde k jinému dodavateli kvůli 1% slevě, protože si uvědomuje, že veškerý servis okolo má také svou hodnotu.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci poradit se zákaznickou sekcí
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Chraňte si své duševní vlastnictví. Pomůžeme vám s ochrannou známkou

15.03.2017 | Lukáš Bryksa
Vlastní výrobky, patenty, služby a jiné nehmotné výsledky vaší práce můžete považovat za duševní vlastnictví. Chránit jej lze stejně jako dům nebo auto. Ochrannou známkou můžete také zabezpečit jakékoliv graficky znázorněné označení. Název vaší společnosti, výrobku nebo služby. A tím se odlišit od ostatních firem, které na trh přinášejí stejné či podobné produkty.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů