Náš blog

kategorie blogu

Co je to Business Manager a jak ho nastavit?

13.11.2020 | Dominik Bezděk

V dnešní době se velká část online reklamy přesouvá na sociální sítě, převážně Facebook a Instagram. A právě proto vznikají nástroje pro pohodlnou správu firemních stránek a reklamních kampaní. Pokud už svou stránku na Facebooku máte, tak jste možná již slyšeli o Business Manageru (BM). K čemu tento nástroj slouží a jak jej nastavit?

Jelikož jste narazili na náš článek, znamená to, že se o Facebook nějakým způsobem zajímáte a možná máte i své vlastní podnikání. Možná jste si už také založili svou firemní stránku, ale ti fanoušci nějak nerostou, návštěvnost webu se nezvedá a o prodejích nemůže být ani řeč? V tom případě je třeba se poohlížet po reklamě. Jak ale reklamu spustit? Jak ji správně nastavit? To vám v tomto článku nepovíme. S čím vás však dnes seznámíme je Business Manager.

Co je to ten Business Manager?

Jednoduše řečeno je to nástroj pro přehlednou správu vaší firemní stránky a reklamních kampaní. Můžete zobrazovat a spravovat vaše reklamy, vytvářet přesnější publika pro jejich lepší zacílení, spravovat katalogy produktů pro prodej na Facebooku a Instagramu a také samozřejmě spravovat vaši firemní stránku. Vše máte, pokud zrovna Mark nedělá nějaké změny, přehledně na jednom místě.

Možná by vás zajímalo, zda takový nástroj potřebujete. Rozhodně ANO.

Pokud vás tato odpověď neuspokojila, projděte si následující otázky. Odpovíte-li aspoň na jednu z nich kladně, měli byste si BM založit.

  • Vlastníte více firemních stránek?
  • Pracuje na marketingu vaší firmy více lidí?
  • Pracujete s externí agenturou, která vám spravuje reklamy?
  • Chcete mít přehled nad oprávněním a zabezpečením vašich stránek a reklamních účtů?

Tak co? Jdeme jej společně založit?

Jak nastavit Business Manager?

Pro založení nástroje je potřeba osobní profil na Facebooku.

  1. V prohlížeči si otevřete stránku business.facebook.com a klikněte na Vytvořit účet.
  2. Přihlaste se údaji jako ke svému osobnímu účtu (pokud ještě na zařízení přihlášení nejste).
  3. Na další stránce vyplňte název firmy, své jméno a firemní emailovou adresu.
  4. V dalším kroku zadáte firemní údaje, jako je adresa a další kontakty.
  5. V posledním kroku bude potřeba potvrdit svou emailovou adresu.

A máte vytvořený Business Manager. Jednoduché, že?

To však není všechno, pro alespoň základní správu bude potřeba přidat do BM vaši firemní stránku, nastavit Účet pro reklamu a případně jmenovat další správce či zaměstnance.

Jak přidat firemní stránku?

V nastavení firmy přejděte do sekce Stránky, klikněte na Přidat a Přidat stránku. Pokud jste správce vaší stránky, stačí vepsat název do kolonky a potvrdit. Stránka se do Business Manageru automaticky přidá.

Jak nastavit Účet pro reklamu?

Účet pro reklamu slučuje všechny vaše reklamní kampaně a detaily o jejich vyúčtování. Pro jeho vytvoření zůstaňte na stránce nastavení firmy a klikněte v levém panelu na sekci Účty pro reklamu. Dále na Přidat a Vytvořit nový účet pro reklamu.

Zde si dejte pozor a správně vyplňte časové pásmo a měnu, později již nejde měnit. Název Účtu je hlavně pro vaši lepší orientaci v případě, že budete mít více účtů.

Jak nastavit firemní údaje a platební metodu?

Z něčeho se ty reklamy zaplatit musí. Proto je potřeba vyplnit i platební metodu. Asi nejjednodušší způsob platby je pomocí platební karty, proto si ukážeme jak si ji nastavit.

Opět přejděte do nastavení firmy a tentokrát sekce Platby. Klikněte na Přidat způsob platby. Zde vyplňte jméno majitele karty, a další požadované údaje. Nebojte, údaje z karty nebudou nikde k nahlédnutí.

K platební metodě se ještě vážou fakturační údaje. Ty si vyplníte zde.

Kdo bude ten pekelný nástroj spravovat?

Naučit se z Business Managerem může vypadat složitě. Je dobré se v něm alespoň základně zorientovat, ať víte, kdeco najdete. Celou správu však můžete předat někomu, kdo v něm pracuje denně, jako je třeba freelancer nebo agentura.

Pokud si budete sociální sítě spravovat interně, určitě stačí přidat zaměstnance nebo správce v nastavení na kartě Lidé, kde zadáte email daného člověka a přiřadíte mu položky stránka a účet pro reklamu. Pokud vám bude „socky“ spravovat agentura nebo freelancer, je dobré jej přidat jako Partnera.

A co dál?

Business Manager máte alespoň základně nastavený. Existují i další zajímavé funkce, jako třeba Katalog a další. Ale to už vydá na další samostatný článek. Tak zas někdy příště.

Dominik Bezděk
linkbuilder
ZPĚT Chci pomoci s nastavením Business Manageru
Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Ztrácíte se v rozměrech obrázků na Facebooku? Tady máte přehled těch nejdůležitějších.

18.09.2020 | Dominik Bezděk
Každý, kdo tuto sociální síť používá, se dříve nebo později potká s tím, že mu Facebook ořízne nebo rozmaže jeho perfektní a dlouho připravovanou fotku. A většinou takovou, která u jiného typu příspěvků či reklamy vypadala v pořádku. Je to tím, že pro každý typ příspěvku a reklamy jsou doporučené jiné rozměry a i když si Facebook dokáže poradit i se špatným formátem, je rozhodně lepší servírovat mu fotky tak, jak si přeje. Rozměry, se kterými se během svého života potkáte nejčastěji, jsme vám shrnuli do jednoho článku.

Co znamená zákaznická analytika? A na co se soustředit?

02.03.2018 | Dominik Bezděk
Říkáte si, k čemu vám bude na e-shopu členská sekce, ve které váš zákazník uvidí své objednávky, nebude muset vyplňovat pořád dokola kontaktní údaje apod.? Nejen, že mu ušetříte spoustu času a on se tak bude na vás e-shop rád vracet, ale vy získáte důležité údaje, jako jsou počty objednávek a jejich hodnota. Tato data vám pak pomůžou se soustředit na jednotlivé skupiny zákazníků. Jak tedy na zákaznickou analýzu?

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů