Náš blog

kategorie blogu

FB stránka od nuly: Stačí se dobře připravit a dát do toho srdce

Facebook se stal důležitým kanálem, díky kterému můžeme dát jasnou zprávu našim klientům. Jsme tady, tohle je náš brand a ten vás bude bavit. Jenže jak docílit toho, aby to tak doopravdy bylo? Zapojte srdce a vsaďte na skvělý plán.

Samotné založení FB stránky je jednoduché, připravíte si pěknou profilovku (kam nejčastěji umístíte logo) a zamyslíte se nad poutavou cover fotografií, na kterou hodíte pár hlavních atributů vaší firmy. Nově tam můžete umístit video, což vypadá úchvatně – zde se ale vyplatí pomoc grafika. A pak už je to snadné, přidáte popisky stránky a začínáte s tvorbou obsahu. Zní to složitě? Nebojte se inspirovat, proklikejte si dostatek stránek a nápad přijde sám od sebe.

Připravte si plán a tvář

Pokud už váš business nějakou dobu funguje a máte připravené komunikační manuály a tón komunikace, máte výhodu. Pokud ne, snažte se, aby vaše sociální sítě pokud možno vedl jeden zaměstnanec, který si ujasní, jak bude komunikovat. Hlavně odlehčeně, uvolněně a zajímavě.

V plánu kombinujte propagaci značky s know-how zadarmo. Pokud máte e-shop, propagace produktů, jak je používat a další zajímavosti - to vždycky funguje. Třeba pokud prodáváte módu, řekněte klientům, s čím ji sladit, jaké si k tomu třeba vyrobit šperky a jaké jsou novinky na přehlídkových molech. A pokud prodáváte techniku, zkuste to samé, vysvětlete, čím si klienti zjednoduší práci, co jste viděli na veletrhu a představte také drobnosti, které zvládnou sami.

U služeb je to možná složitější, ale zde se právě vyplatí vsázet na to, že návštěvníkům poradíte. Nedávno mi například kamarádka doporučovala instalatéra, kterého si vybrala jen proto, že na FB přidal detailní video jak opravit protékající záchod – přitom neměl funkční web ani PPC reklamu na Seznamu.

Fotky, videa a živé vysílání

Je bezva, že máte spoustu produktových fotek, ale vaše návštěvníky nebude zajímat to, co si můžou proklikat na e-shopu. Připravte fotky s produkty jiného ražení, třeba s legračním pozadím, v akci, tedy v momentě použití. Pokud si s grafikou moc nerozumíte, zkuste pracovat s Canvou, kde snadno vytvoříte krásné koláže nebo s Gimpem, kde se sice budete trápit a hodnou chvíli si okusovat nehty, ale pak vytvoříte i pěkný banner.

Nebojte se také natáčet videa, klidně na mobil, nemusí to být nic profi – návštěvníky stejně nejvíc baví nejnovější trend, živé vysílání, kde kvalita je vedlejší – na prvním místě je autentičnost. Zkuste také nějaký kreativní GIF.

Zapojte i své zákazníky, nabídněte jim slevy za zveřejnění fotky nebo videa s produktem, pusťte se do přípravy soutěží a udržujte na své stránce svěží vzduch. Každý chce být vidět a vy to fanouškům můžete umožnit. Oni vám za odměnu svou aktivitou zvýší organický dosah příspěvků.

Konec editace odkazů

Když vkládáte příspěvek s odkazem, automaticky se vám načte fotografie, titulek a popisek, který na dané webové stránce máte. Dříve bylo možné jej přímo v příspěvku editovat – nyní je to trošku problematické. Pokud máte možnost, titulky i popisky si upravte rovnou na svém webu, pro každou stránku – bude to fajn i pro SEO, takže zabijete dvě mouchy jednou ranou.

U obrázků se nám často líbí na webu ten, který tam máme a do FB příspěvku nebo reklamy chceme jiný. Zde je možností více, FB bere ze stránky více obrázků, ze kterých lze vybrat, případně můžete nahrát na web fotku, kterou do příspěvku chcete, odkaz debugovat a pak fotku na webu klidně smáznout. Do začátku podzimu je ještě možné odkazy přímo na FB editovat přes některé nástroje jako je například Link Ownership v nástrojích pro zveřejňování nebo např. přes Buffer.

A kde získat fanouškovskou základnu?

Fanoušky si bez kvalitního obsahu neudržíte, takže nejdřív vytvořte obsah, pevnou strategii a pak začněte cílit na své publikum. Vyhraďte si rozpočet, který jste schopni reklamě na FB obětovat a pusťte se do toho!

Kristýna Sládečková
copywriter
ZPĚT Chci Sociální sítě
Kristýna Sládečková
copywriter email: kristyna.sladeckova@impnet.cz

Klíčem k úspěšnému webu jsou originální texty, které vzbudí pozitivní emoce. A těmi Kristýna nešetří – každý text je pro ni kreativní hra se slovy a zároveň krátký příběh, který překvapí, zaujme a prodá.

Co dalšího píšu?


Jak připravit školení, aby to nebyla strašná nuda?

Školení není totéž co škola. Nemáte před sebou rozjívené děti, které nebaví sedět a poslouchat, ale klienty, kteří zaplatili za to, aby se něčemu novému naučili. Jenže ti také nechtějí dlouhé hodiny sedět a poslouchat. Kurzy musí být co nejinteraktivnější, ale zároveň ne na sílu naplněné přiblblými aktivitami.

Definujte si svého Frantu Vomáčku a komunikace půjde líp

Vždycky mě pořádně rozčaruje, když přijdu na e-shop děsně cool firmy, koupím si děsně in sluneční brýle, se kterými uvidím svět v barvách duhy a pak mi přijde e-mail se slovy: „Vážený zákazníku, děkujeme za váš nákup na e-shopu. Vaše objednávka…..“ Proč ten e-mail taky není cool a in? Protože daná firma nemá sjednocenou komunikaci a neví, pro koho píše. Vy tu chybu nedělejte.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů