Náš blog

kategorie blogu

Newslettery a moderní doba: vyplatí se je používat?

07.02.2019 |

E-mail marketing je výnosný kanál, který se ale v mžiku může proměnit v hodně tenký led. Každý si jistě vzpomene na tunu odpadu, která mu v minulých letech přistávala ve schránkách. Odpad sice nezmizel, ale e-mail marketing už sází na mnohem přívětivější, zajímavější a odlehčenější formu a samozřejmě slevy. Vyplatí se i pro vaše podnikání?

E-mailing je v první řadě drahá sranda, zejména když se dělá špatně. Bohužel to není jen o tom někde koupit databázi a rozeslat maily. Něco stojí příprava kvalitního obsahu, ale také odhlašování a ignorování mailingu. Když na to ale půjdete dobře, může z toho být celkem dost přímých, nebo alespoň asistovaných konverzí.

Co chceme newsletterem říct?

Než se do tvorby newsletteru pustíte, je dobré si rozmyslet, jak často a co budeme psát. Můžete se rozhodnout pro pravidelný newsletter jednou či dvakrát do měsíce, ale i o nepravidelné upozornění na zajímavosti slevy a další věci z vašeho businessu. Důležitá je rada, neposílejte mailing jen proto, že jste se na poradě dohodli, že ho prostě jednou týdně pošlete. Buď máte co říct, nebo nemáte.

Bez souhlasu ani ránu

Netřeba ani připomínat, že nelze jen tak náhodně vybrat pár e-mailových adres a rozeslat smějící se kočičky s výzvou k nákupu vašeho produktu. Příjemce musí s odběrem newsletteru souhlasit dopředu. Tuto možnost mu můžete nabídnout klasickou formou zaškrtnutí pole před odesláním objednávky, nebo třeba pop-upem umístěným na webu, skrz FB či PPC reklamu. Bez souhlasu adresáta nic posílat nemůžete, podle zákona č. 480/2004 Sb. vám za to totiž hrozí pokuta až 1 milion Kč. Pokud to uděláte opakovaně tak dokonce 10 milionů. Takže na to bacha.

Nekupujte databáze

Možná vás napadlo, že byste si místo složitého zaklikávání databázi rovnou koupili. To je ale nebezpečné. Formálně sice příjemce kdysi někde něco možná zaklikl, ale vy mu pošlete něco, co ho absolutně nezajímá. Je to nelegální a navíc vám hrozí, že spadnete do spamové pasti a budete automaticky označeni za spammera a zablokování pošty na daném serveru. A z toho je těžké se vylízat.

Kdy spamujeme?

Dejte si pozor také na obsah, který by mohl vést k označení vaší zprávy jako spamu. Pokud bude mail založený na maximu obrázků a minimu textu, pravděpodobně ho mailový klient vyhodnotí jako spam. Stejně tak jako když většina linků povede na nefunkční či neexistující stránky. I když chcete vyvolat WOW EFFECT, SAMÁ VELKÁ PÍSMENA VÁM K TOMU NEPOMŮŽOU. POKUD JE JICH MOC, PRAVDĚPODOBNĚ SKONČÍTE MEZI SPAMY. Nezapomeňte na relevantní předmět a nezkoušejte triky jako doplnit ho o FWD, aby si příjemce myslel, že s vámi již komunikoval.

Dvojí potvrzení a neoprávněné nahlášení

Nechte si to od klienta potvrdit dvakrát tzv. double opt-in. Často sice odklikne při objednávce, že newsletter chce, pak na to zapomene, zprávu vůbec neotevře nebo označí vaše sdělené za spam. Po potvrzení na e-shopu mu proto klidně odešlete mail, kde bude muset zakliknout, že s tím vážně souhlasí. Díky tomu budete mít čistší databázi. Řada nástrojů na rozesílku, například Mailchimp má možnost kontroly neoprávněně nahlášené spamu – podle IP adresy uživatele, ze které souhlas odeslal. Nezapomeňte, že v mailu musí být vidět možnost odhlásit se z odběru, pokud ji uživatel nenajde, pravděpodobně vás označí jako spam.

Zkusit či nezkusit?

Takže, zhruba víme, co smíme a co nesmíme, databázi máme a přemýšlíme, jestli se to pro naše podnikání vyplatí. Není nic lepšího, než to zkusit. Mailingových nástrojů je celá řada, jako je například Mailchimp, Silverpop či třeba český SmartEmailing. Pro začátek se určitě vyplatí Mailchimp, který má hezké předkódované šablony, se kterými vytvoříte působivý mailing bez toho, aniž byste uměli kódovat. Do 2000 příjemců je zadarmo.

Dejte o sobě klientům vědět, pošlete jim pěkný newsletter a mrkněte do statistiky. Stojí to za to?

ZPĚT Chci pomoct s mailingem
email:

Co dalšího píšu?


Jak připravit školení, aby to nebyla strašná nuda?

26.04.2019 |
Školení není totéž co škola. Nemáte před sebou rozjívené děti, které nebaví sedět a poslouchat, ale klienty, kteří zaplatili za to, aby se něčemu novému naučili. Jenže ti také nechtějí dlouhé hodiny sedět a poslouchat. Kurzy musí být co nejinteraktivnější, ale zároveň ne na sílu naplněné přiblblými aktivitami.

Definujte si svého Frantu Vomáčku a komunikace půjde líp

25.10.2018 |
Vždycky mě pořádně rozčaruje, když přijdu na e-shop děsně cool firmy, koupím si děsně in sluneční brýle, se kterými uvidím svět v barvách duhy a pak mi přijde e-mail se slovy: „Vážený zákazníku, děkujeme za váš nákup na e-shopu. Vaše objednávka…..“ Proč ten e-mail taky není cool a in? Protože daná firma nemá sjednocenou komunikaci a neví, pro koho píše. Vy tu chybu nedělejte.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů