Náš blog

kategorie blogu

Google Business – nástroj, který firmy často podceňují

13.03.2020 | Lenka Zachrdlová

S bezplatnou službou Google My Business jste se už určitě setkali – díky ní lépe upozorníte na vaši firmu a zákazníci získají během okamžiku více možností jak vás kontaktovat. Jaké další výhody přináší a proč ji využívat? Přečtete si o tom v našem článku.

V čem je často problém?

Na službu Google My Business firmy často zapomínají, nebo jí nepřikládají dostatečnou důležitost. Přitom se jedná o další z mnoha účinných nástrojů, které vám mohou pomoct získat nové zákazníky.

Mnoho firem nemá svůj firemní profil na Googlu dostatečně vyplněný – nevidí v něm zkrátka potenciál. Neuvědomují si totiž, že firemní zápis se nezobrazuje pouze při vyhledávání brandového dotazu (tedy názvu vaší firmy). Nezřídka kdy nebrandové dotazy dalece převyšují ty brandové.

Co si z toho vzít? Vyplňte svůj profil na Googlu opravdu pečlivě a lidé získají mnohem více možností jak vás kontaktovat. Vše na jednom místě.

Kde se zobrazuje?

Zápis se zobrazuje na SERPu (neboli „Search engine results page“), což je stránka výsledků vyhledávání. Vyjede vám, když do internetového vyhledávače Google zadáte název firmy. V desktopové verzi ho najdete na pravé straně vedle výsledků vyhledávání.

Dále se zobrazuje v tzv. „Local Packu“. Co to znamená? Pokud se pohybujete v online prostředí, nejspíš jste už někdy vyhledávali určitý obchod, nebo restauraci ve vaší lokalitě a v horní části vyhledávání se objevily tři top místní podniky. Tzv. „Local Pack“ se objevuje u lokačních dotazů, či dotazů, u kterých by vás daná lokalita mohla zajímat.

Zápis vaší firmy se samozřejmě zobrazí také v Google mapách. Jak to funguje? Když si do vyhledávání zadáte například slovo „restaurace“, objeví se vám v mapě štítky restaurací s firemním zápisem a na levé straně potom jejich názvy, adresy, hodnocení a další informace. Z jednoho místa tak můžete prokliknou na jejich web, zavolat, poslat email nebo spustit navigaci přímo do restaurace.

Všechny zmíněné možnosti existují také v mobilní verzi.

Největší výhody? Milion rozšíření

Do firemního zápisu můžete doplnit velké množství různorodých informací – od produktů přes obecný popis firmy až k údajům o konkrétních službách. Google tuto službu navíc neustále inovuje a nabízí nová rozšíření.

Rozšíření vždy závisí na kategorii firmy, do které je zařazena. Pokud vlastníte restauraci, můžete zde například přidat položky z vašeho menu. Jste-li majitelem hotelu, nabízí se vám skvělá šance upozornit na nepřeberné množství atributů – můžete poukázat na luxusní vybavení pokojů, možnosti stravování, nebo zajímavé volnočasové aktivity.

Samozřejmostí je také možnost vložení všemožných fotek (produktů, interiérů, sportovních týmů, cukrářských výtvorů) a dokonce i videí (máte jedinečnou šanci představit svůj výrobní postup nebo produkty). Zpětně si potom můžete dohledat, kolik měla která fotka zobrazení a využít tuto informaci do budoucna.



Uvědomte si ale, že možnosti rozšíření se u jednotlivých zařízení liší a Google My Business se zde zobrazuje odlišně. Při vyplňování proto nehleďte jen na jednu verzi (např. pouze na desktop), ale sledujte, jaká rozšíření a atributy se zobrazují na kterých variantách Google zápisu. Například výpis služeb se na desktopu aktuálně nezobrazuje, zato na mobilu ano – využijte toho. Možná, že se vám jeho vyplnění nezdá podstatné – opak je však pravdou.

Nezapomeňte zvolit správný název firmy

Důležité je uvést takový název firmy, ze kterého bude okamžitě jasné, čím se zabýváte. Suché „ABC s.r.o.“ možná zní profesionálně, ale chybí zde jakákoliv výpovědní hodnota. Jedná se o firmu s nářadím, s kosmetikou, nebo o vyhlášenou sýrárnu? Čím jednoznačnější název vašeho podniku bude, tím větší máte šanci zaujmout další potenciální zákazníky.

Udržujte firemní profil aktuální

O svůj firemní profil se musíte starat, jak by vám jinak mohl přinést vytoužené ovoce? Nezapomínejte zveřejňovat příspěvky. Udržujte ho aktuální – uveďte například zvláštní otevírací dobu, nebo upozorněte na to, že zítra budete mít celý den zavřeno. Stejným způsobem můžete poukázat také na zajímavé novinky, události a výjimečné akce.

Co vám to přinese?

  • Zvýšíte počet návštěv, které přivedete z různých míst a zařízení – na samotný profil a sekundárně také na web. U profilů, které jejich majitelé udržují aktivní, mívají návštěvníci obecně také vyšší tendenci udělit referenci – a ty jsou velmi zásadní.
  • Zvýšíte počet konverzí – jednak návštěvou vašeho webu, ale také díky počtu lidí, kteří vám zavolají, nebo k vám přímo zajednou, protože si vás našli např. v Google mapách.
  • A nakonec, coby třešničku na dortu, podpoříte také váš brand.
Lenka Zachrdlová
SEO konzultant
ZPĚT Chci pomoci s Google My Business
Lenka Zachrdlová
SEO konzultant email: lenka.zachrdlova@impnet.cz

Aby si váš web mohly zamilovat vyhledávače, musíte se zalíbit především jeho návštěvníkům. Proto Lenka provádí analýzy a optimalizace stránek tak, aby byl váš web co nejpřívětivější a stále se jen zlepšoval. Je to sice běh na dlouhou trať, ale Lenka má zkrátka ráda výzvy a překážky a dovede dát duši každému projektu.

Co dalšího píšu?


5 tipů, jak vyladit a udržet živou stromovku vašeho webu

03.07.2017 | Lenka Zachrdlová
Na informační architektuře neboli stromové struktuře stojí celý váš web. Přesně určuje rozložení konkrétních stránek a obsahu, který se na nich nachází. Její účel je jasný – pomáhá dostat vaše zákazníky přesně tam, kde je chcete mít. Dejte si proto na její tvorbě mimořádně záležet. A nenechte ji potom umřít.

Košík vašeho e-shopu: nepodceňte důležitost cílové rovinky

09.02.2018 | Lenka Zachrdlová
Když tvoříte e-shop, váš cíl je jasný. Chcete převádět běžné návštěvníky vašeho webu v platící zákazníky. Pokud se rozhodnou nakoupit právě u vás, máte z poloviny vyhráno. Často se však může stát, že svůj nákup nedokončí – protože se vám je podařilo naštvat nebo odlákat…

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů