Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

kategorie blogu

Jak profesionálně oklamat zákazníka – podnikání 21. století

27.09.2016 | Lukáš Bryksa

V poslední době jsem se setkal s tolika podvodnými, klamavými, zkreslenými či nepravdivými tvrzeními obchodníků, firem, telefonistek a dalších lidí, až je mi z toho špatně. Ale je to dobře, alespoň mě to donutilo napsat tyto řádky.

Spousta lidí má svoje podnikání a obživu postavené na tom, že klamou a lžou lidem. Nevytváří žádnou hodnotu – někdy se alespoň snaží, častěji je to však cílený podvod bez záměru cokoliv vytvořit. Principem tohoto podnikání jsou kličky na nic netušící firmy, které mají dost starostí s uživení skutečného businessu, jelikož musí pracovat.

V rámci posilování boje proti těmto pijavicím, které pouze vysávají a vozí se na úspěchu poctivých firem, jsem se rozhodl sepsat pár příkladů, se kterými jsem se setkal v oblasti online marketingu za poslední dobu.

„Díky zápisu do katalogu budete mít vyřešené SEO“

Časté a nesmyslné tvrzení – díky zápisu do našeho katalogu máte vyřešené SEO, budete na předních pozicích vyhledávání "na vše",… podobně nesmysly jsem slyšel již mockrát.

V oblibě je pak screenshot na slovo typu "taxi v Praze nonstop levně a hned", na které Vám odprezentují, že jejich katalog se zobrazil na 3. straně vyhledávání (vydávají to za první, ale ze screenu to jde poznat). Výsměch.

Někdy jdou dokonce tak daleko, že tvrdí, že máte pozice vyhledávání garantované. U koho, kde, jaká, jak a proč? Není možné. Ano, někdy vám garantují pozice ve vyhledávání v jejich katalogu. Kdo tam ale hledá? Nikdo.

RESUMÉ:

Ne, katalogy vám opravdu SEO nevyřeší a většinou vám v něm ani nepomohou. Pár smysluplných katalogů se na českém internetu najde a pár vám jich dokonce v posilování webu pomůže, ale rozhodně nejde o instantní recept na úspěch. Než zaplatíte x desítek tisíc ročně za zápis, poraďte se s někým, kdo tomu rozumí.

„Někdo chce nakoupit domény s názvem vaší firmy“

Tohle je hodně silná káva. Callcentrum, které se jmenuje velmi formálně (např. Národní registr domén), ale ve skutečnosti jde jen o mazané podvodníky.

Zavolají v monitorovaném hovoru s tím, že je někdo oslovil s registrací vašich domén. Zatímco vy vlastníte *.cz doménu (www.vasefirma.cz), konkurence si chce objednat domény zahraniční (např. www.vasefirma.eu, www.vasefirma.com atp.). A aby tak neučinila, máte si je zaregistrovat dříve. A třeba za 5 000 Kč jednu.

Tyto domény přitom nemají žádnou hodnotu a můžete si je sami zaregistrovat za cca 200 Kč. Není to ale třeba, protože žádný zájemce o tyto domény neexistuje. A vy si je nemusíte registrovat - *.cz doména má vždycky vyšší hodnotu než ta zahraniční, takže si *.com a další domény registrujte pouze v případě, že plánujete expandovat do zahraničí.

RESUMÉ:

Pokud možno, nikdy nic do telefonu nepotvrzujte a neschvalujte předtím, než si danou investici odsouhlasíte s marketingovým poradcem.

„Chceme jen zkontrolovat údaje ve vaší prezentaci“

Zavolají kvůli kontrole údajů. Projdou s vámi prezentaci, o které ani nevíte, že ji máte (většinou si ji totiž sami založili podvodníci a pak volají o kontrolu údajů). A na závěr, po nudném 5minutovém hovoru, to přijde.

"Takže všechno souhlasí, tyto údaje můžeme zadat a prodloužit prezentaci za 2 900 Kč na rok?"

Vy pak nic netušíc můžete omylem říci ano a podvodníci již mají váš monitorovaný souhlas. Většinou pak sice na velký nátlak a výhrůžky cuknou, jelikož ví, že jde o podraz – sami si prezentace vykonstruovali. Přesto je to hodně nepříjemné.

RESUMÉ:

Žádné údaje s nikým telefonicky nekontrolujte – pokud kdokoliv chce kontrolovat váš firemní zápis, ať vám ho pošle do e-mailu. A vy si to pak pěkně v klidu pročtete.

Voláme vám z Google podpory

Novinka zoufalých online agentur bojujících o klienty za každou cenu. Kdo by odmítl schůzku přímo s Googlem? Nejspíš nikdo. Tak se za něj budeme vydávat.

Celá tato strategie má však háček – Google v Česku nikomu nevolá. Možná vám volá agentura, která je Google Partnerem (v tom lepším případě) anebo nemá s Google společného vůbec nic (v tom horším případě).

V obou případech vám ale lže.

RESUMÉ:

Ptejte se co je to skutečně za firmu, když se schovává za nálepku Google. Tím, že se takto schovává, nejspíš něco tají.

Z důvodu zachování profesionality záměrně neuvádím konkrétní firmy, osoby a podobně, nicméně jakmile vám zavolají, jistě budete vědět, o koho se jedná.

Tak pozor ať nenaletíte.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci Obchodní dovednosti
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Marketingový mix – jak ho můžete využít?

28.07.2020 | Lukáš Bryksa
S marketingovým mixem, nebo taky jinak 4P, se setkáváme v podstatě už od čtyřicátých let minulého století, blíže představen nám však byl až v šedesátých letech – v knize profesora J. McCarthyho. 4P jsou čtyři klíčové složky marketingové strategie. Chcete, aby vaše firma byla úspěšná a vaše produkty šly dobře na odbyt? Naučte se s nimi pracovat.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů