Máte web vhodný pro mobilní telefony? Ne? Máte problém...
07.05.2015 | Pavel Horelica
Google oznámil významný update svého algoritmu. Ode dne 21.4. je mobile ranking faktor důležitým signálem pro vyhodnocování výsledků při mobilním vyhledávání. Dalo se to čekat - už od minulého roku si všímaví uživatelé mohli v mobilním fulltextovém vyhledávání na Google všimnout poznámky "Optimalizováno pro mobily", která se objevila ve fulltextu u každé stránky přizpůsobené pro zobrazení na mobilních telefonech. Už tato maličkost byla předzvěstí toho, co se stalo nyní - přizpůsobení webu pro mobilní zařízení je jedním z faktorů pro řazení výsledků při mobilním vyhledávání.
Penalizace vám nehrozí, ale...
Původně se v kuloárech šuškalo dokonce i o penalizaci webu v mobilním vyhledávání, pokud pro mobilní zařízení nebude optimalizován. To se však naštěstí nepotvrdilo. Google na to šel však od lesa, a tak všechny webmastery, kteří mají svůj web pro mobily připraven, čeká pomyslná odměna od Google - jejich web bude ve vyhledávání zvýhodněn. A dává to i logiku. Vždyť počet uživatelů, kteří používají mobilní zařízení k sufování po internetu, rok od roku roste. Dříve se jednalo o jednotky procent uživatelů, dnes jsou to vyšší desítky procent. Takže trend je jasný. Mobilní vyhledávání tedy i pro váš web bude do budoucna zatraceně důležité. Schválně - mrkněte do Google Analytics, kolik procent uživatelů k vám proudí z mobilů, tabletů a podobných zařízení. Obr. 1 - desítky procent uživatelů k vám přijdou z mobilních zařízení
Podívejte se do Nástrojů pro Webmastery
Pokud jste poctiví a sem tam se podíváte do Google Webmaster Tools (Nástroje pro webmastery), určitě už jste i vy obdrželi od Google upozornění, které se týká tohoto tématu. A protože je strejda Google hodný, dokonce vám nabízí i pomocnou ruku. Napíše vám, jaké našel chyby v použitelnosti v mobilních zařízeních. Tím získáte bod, od kterého se můžete odpíchnout. Takže na Google se nevymlouvejte - ten dělá, co může ;) Obr. 2 Google vám nabízí pomocnou ruku při řešení použitelnosti v mobilních zařízeních.Pokud nemáte aktivovaný nástroj Google Webmaster Tools (do budoucna to určitě napravte!), můžete si zkontrolovat váš web na tomto odkaze.
3 nejdůležitější fakta, která musíte vědět
1. Zatím vás algoritmus moc nezasáhl
Mluvím z vlastní zkušenosti. Od 21.4.2015 sleduji statistiky klientů ostřížím zrakem a u těch, kteří nemají svůj web přizpůsobený pro mobilní zařízení se ZATÍM nic neděje. Ticho po pěšině, klídek. Žádný výkyv oproti normálu. Všimněte si však slova "zatím". To jsem použil zcela záměrně. Ono totiž nasazení algoritmu není hned. Potrvá několik měsíců. A pak se mohou dít věci.
2. Algoritmus hodnotí URL
Tento algoritmus hodnotí každou URL (každou stránku vašeho webu) samostatně. Nikdy tedy nebude znevýhodněna celá doména kvůli pár neoptimalizovaným stránkám. Nemusím však asi dvakrát zdůrazňovat, že všechny stránky webu by měly být pro mobilní zařízení ok.3. Nemusíte být responzivní
Responzivita webu není jediným řešeným. Ale je to řešení elegantní a efektivní. I sám Google ho doporučuje. Takže: existují i jiná řešení, ale Google doporučuje responzivitu. Přeberte si to sami. Takže pokud nemáte web optimalizovaný pro mobilní zařízení, tak s tím něco rychle dělejte.Pavel Horelica
SEO konzultantPavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.czPavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.
Co dalšího píšu?
Google testuje „People cards“ ve svém vyhledávání
14.08.2020 |
Pavel Horelica
Společnost Google spustila ve fulltextovém vyhledávání v Indii tzv. People Cards – karty s profily lidí. Tyto karty jsou vlastně něco jako uživatelské profily ve výsledcích vyhledávání. Jedná se o novou funkci, která se před několika dny začala objevovat v anglickém mobilním vyhledávání uživatelů v Indii.
Skrytý obsah a text na stránce a SEO – jak to udělat dobře?
16.10.2020 |
Pavel Horelica
Skrytý text na stránce vnímáme obecně jako jasný záměr manipulovat s algoritmem Google. Tedy jako něco, za co nás strejda Google může potrestat. Je to ale skutečně tak? Na to se podíváme v dnešním článku.