Náš blog

kategorie blogu

Možnosti a výhody propojení e-shopu s informačními systémy

29.08.2017 | Lukáš Bryksa

Používáte ve své firmě informační systém pro uchování informací o produktech, klientech a dalších dat? Propojením se svým internetovým obchodem či webem ušetříte čas i peníze.

Dnešní doba přeje automatizaci a zavádění nejrůznějších systémových procesů, které ve finále ušetří spoustu času vašim pracovníkům. A to je ekonomicky výhodné. Do toho dnes spadá také provázání informačního či účetního systému s vaším online prodejem či prezentací.

Všechny položky se neustále aktualizují

Nejběžnější formou propojení systémů je stahování produktových karet a položek pro internetový obchod. Tím se také aktualizují ceny a skladová dostupnost. A to vše se děje automaticky, bez jakékoliv ruční akce máte neustále k dispozici aktuální a správná data na internetu.

To platí i v případě, že máte například více prodejen a e-shop – jednotlivé systémy si předávají informace o odečtu počtu kusů dané zásoby a aktualizují je na všech zařízeních. Kromě klasických informačních systémů (dále jen IS) je takto možné napojit i systémy pokladní.

Informace, které můžete dále využít

Informace z internetového obchodu můžete natahovat do firemního IS, zejména příchozí objednávky či nově zřízené karty zákazníků.

V praxi to znamená, že jedním kliknutím si do svého IS natáhnete všechny objednávky a registrované zákazníky a pracujete s nimi již ve vašem známém prostředí, kde jim vystavíte fakturu, odečtete sklady či např. nastavíte novým odběratelům množstevní slevy. Opět vše jednoduše, rychle - buď automaticky, nebo na jedno kliknutí.

Neomezujte se jen na internetové obchody

Většinou se setkávám s tím, že naši zákazníci o propojení mimo internetový prodej vůbec nepřemýšlí. Považuji to za chybu, jelikož tato automatizace (i kdyby jen částečná) umožňuje nevídané možnosti a urychlení procesu i v případě "klasického" firemního webu.

Do IS nebo firemního CRM můžete z webu načítat odeslané poptávky i složitější kalkulace včetně kontaktních údajů poptávajícího a poté s nimi dále pracovat již ve standardních procesech vaší firmy.

Provázání s partnerskou sekcí

Je možné obousměrně provázat registrace a přihlášení na webu do partnerské sekce, kde váš zákazník uvidí např. speciální dokumenty ke stažení, nějaké partnerské zprávy či nové katalogy.

Jeho profil však stačí založit a nastavit na jednom vybraném místě.  Duplicita ve dvou systémech naopak skýtá riziko možnosti dvou různých nastavení, záměnu kontaktních údajů a podobně.

S čím propojit?

V široké nabídce najdete vše od klasických skladových a účetních systémů jako je POHODA či MoneyS až po velikány pro střední či velké firmy, jako je Helios, QI či SAP.

Propojení je v zásadě možné s jakoukoliv aplikací - záleží pouze na dodání patřičných podkladů a zamýšlené logiky a struktury propojení. Samozřejmě v závislosti na náročnosti zamýšleného řešení se může dramaticky měnit i cena tohoto spojení.

Investice je to však stále atraktivní, s rychlou návratností. Lidská práce je velmi drahá a jakákoliv systémová úspora času se musí brát prakticky bez výhrad vždy.

ZPĚT Chci Technická řešení


Lukáš Bryksa
Výkonný ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Hodnota firmy je v informacích. Kde jsou informace? V CRM!

13.11.2014 | Lukáš Bryksa
Možná už jste tu větu slyšeli. Informace jsou k nezaplacení. Byť nejsou vidět, slyšet a ani je nemůžeme nahmatat, zvyšují hodnotu firmy. Vaše společnost nemusí nic vyrábět, nemusí nic vlastnit a ani toho nemusí moc umět. Pokud má (aktuální a pravdivé) informace, získává konkurenční výhodu před všemi ostatními. Kdo podceňuje a ignoruje shromažďování a využívání informací, jakoby ignoroval hodnotu své vlastní práce.
Své znalosti máme i papírově podložené