Náš blog

kategorie blogu

Možnosti a výhody propojení e-shopu s informačními systémy

29.08.2017 | Lukáš Bryksa

Používáte ve své firmě informační systém pro uchování informací o produktech, klientech a dalších dat? Propojením se svým internetovým obchodem či webem ušetříte čas i peníze.

Dnešní doba přeje automatizaci a zavádění nejrůznějších systémových procesů, které ve finále ušetří spoustu času vašim pracovníkům. A to je ekonomicky výhodné. Do toho dnes spadá také provázání informačního či účetního systému s vaším online prodejem či prezentací.

Všechny položky se neustále aktualizují

Nejběžnější formou propojení systémů je stahování produktových karet a položek pro internetový obchod. Tím se také aktualizují ceny a skladová dostupnost. A to vše se děje automaticky, bez jakékoliv ruční akce máte neustále k dispozici aktuální a správná data na internetu.

To platí i v případě, že máte například více prodejen a e-shop – jednotlivé systémy si předávají informace o odečtu počtu kusů dané zásoby a aktualizují je na všech zařízeních. Kromě klasických informačních systémů (dále jen IS) je takto možné napojit i systémy pokladní.

Informace, které můžete dále využít

Informace z internetového obchodu můžete natahovat do firemního IS, zejména příchozí objednávky či nově zřízené karty zákazníků.

V praxi to znamená, že jedním kliknutím si do svého IS natáhnete všechny objednávky a registrované zákazníky a pracujete s nimi již ve vašem známém prostředí, kde jim vystavíte fakturu, odečtete sklady či např. nastavíte novým odběratelům množstevní slevy. Opět vše jednoduše, rychle - buď automaticky, nebo na jedno kliknutí.

Neomezujte se jen na internetové obchody

Většinou se setkávám s tím, že naši zákazníci o propojení mimo internetový prodej vůbec nepřemýšlí. Považuji to za chybu, jelikož tato automatizace (i kdyby jen částečná) umožňuje nevídané možnosti a urychlení procesu i v případě "klasického" firemního webu.

Do IS nebo firemního CRM můžete z webu načítat odeslané poptávky i složitější kalkulace včetně kontaktních údajů poptávajícího a poté s nimi dále pracovat již ve standardních procesech vaší firmy.

Provázání s partnerskou sekcí

Je možné obousměrně provázat registrace a přihlášení na webu do partnerské sekce, kde váš zákazník uvidí např. speciální dokumenty ke stažení, nějaké partnerské zprávy či nové katalogy.

Jeho profil však stačí založit a nastavit na jednom vybraném místě.  Duplicita ve dvou systémech naopak skýtá riziko možnosti dvou různých nastavení, záměnu kontaktních údajů a podobně.

S čím propojit?

V široké nabídce najdete vše od klasických skladových a účetních systémů jako je POHODA či MoneyS až po velikány pro střední či velké firmy, jako je Helios, QI či SAP.

Propojení je v zásadě možné s jakoukoliv aplikací - záleží pouze na dodání patřičných podkladů a zamýšlené logiky a struktury propojení. Samozřejmě v závislosti na náročnosti zamýšleného řešení se může dramaticky měnit i cena tohoto spojení.

Investice je to však stále atraktivní, s rychlou návratností. Lidská práce je velmi drahá a jakákoliv systémová úspora času se musí brát prakticky bez výhrad vždy.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci Technická řešení
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Chraňte si své duševní vlastnictví. Pomůžeme vám s ochrannou známkou

15.03.2017 | Lukáš Bryksa
Vlastní výrobky, patenty, služby a jiné nehmotné výsledky vaší práce můžete považovat za duševní vlastnictví. Chránit jej lze stejně jako dům nebo auto. Ochrannou známkou můžete také zabezpečit jakékoliv graficky znázorněné označení. Název vaší společnosti, výrobku nebo služby. A tím se odlišit od ostatních firem, které na trh přinášejí stejné či podobné produkty.

Firemní blog: má pro vaši firmu význam?

15.01.2015 | Lukáš Bryksa
Blog již dávno není pouze doménou pár jednotlivců, kteří jeho prostřednictvím vyjadřují svoje názory. Blogování se dostalo i do firemní sféry - společnosti se tímto způsobem snaží přiblížit svým zákazníkům a působit „lidštěji“. Navíc můžou pomocí blogu prokázat, že jsou ve svém oboru opravdovou autoritou.