Náš blog

kategorie blogu

Nové Zboží.cz je tu. Co to znamená pro vás?

08.10.2014 | Jan Řičánek


Tento týden jsme se konečně dočkali – Seznam.cz spustil dlouho očekávanou novou verzi zbožového vyhledávače Zbozi.cz. Kromě toho, že proběhnul kompletní redesign uživatelské části, došlo i k několika změnám v administraci internetových obchodů. A ačkoliv to jsou spíše drobnosti, jejich ignorování může mít zásadní dopad na vaši inzerci.

 

Jenom prvních sedm. Nic víc

Pokud nyní do vyhledávacího pole Zbozi.cz zadáte název produktu, zobrazí se vám nabídky pouze prvních sedmi e-shopů (ve staré verzi jich přitom bylo 30). Ostatní elektronické obchody zůstanou „ukryty“ pod tlačítkem „Další obchody“. Tedy v hlubinách zapomnění.

Asi je vám jasné, že jakmile nebudete v první sedmičce, vaše šance na oslovení zákazníka rapidně klesají. A prodrat se mezi elitu můžete jen jedním jediným způsobem – zvýšit cenu za proklik.

Zákazníci si samozřejmě mohou změnit způsob řazení obchodů (např. dle ceny), čímž se do TOP 7 můžete prodrat i s minimální cenou za proklik (1 Kč). Budete na to ale spoléhat?

 

Jak to to Zboží vlastně řadí?

Už jsme si řekli, že na pořadí zobrazovaných obchodů má nejvyšší vliv maximální cena za proklik (MAX_CPC). Společně s ní pořadí ovlivňuje také míra prokliku CTR (do jaké míry, to se asi nikdy nedozvíme). Teoreticky se tedy může stát, že i s nižší CPC předběhnete svého konkurenta s vyšší CPC - ale zda to bude fungovat i v praxi ukáže až čas.

Specifickou položkou jsou pak nespárované produkty. Jestliže se chcete zobrazovat na předních pozicích výsledků fulltextového vyhledávání produktů, je nutné, abyste si nastavili dostatečně vysokou hodnotu MAX_CPC_SEARCH.

 

A jak to všechno nastavím?

Po přihlášení do administrace se vydejte po této cestě:

Správa kampaně -> Nastavení pro cenové rozsahy -> Ve výsledcích hledání

 

Nastavení MAX_CPC A MAX_CPC_SEARCH můžete provést i následujícími způsoby:

  • pro jednotlivé položky
    • v XML feedu pomocí tagu MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH *
    • prostřednictvím administračního rozhraní Zboží.cz * (přes detail položky, plánovací nástroj nebo CSV soubor s položkami)
    • přes administraci Zboží pro jednotlivé kategorie (použije se u položek, které jsou zařazeny do kategorií)
    • přes administraci Zboží podle ceny položky
      • fixní částka pro cenový rozsah
      • procentuálně z ceny položky

* pro jednotlivé položky může být aktivní pouze jeden způsob

 

Levnějším režim zboží (TOLLFREE/UNFEATURED) končí

Pokud jste byli zvyklí využívat elementy TOLLFREE / UNFEATURED k levnějšímu zobrazování za 0,20 Kč, tak na ně nyní zapomeňte. Pokud je budete i nadále používat, vaše produkty se nebudou vůbec zobrazovat.

Jan Řičánek
PPC specialista
ZPĚT Chci SEO
Jan Řičánek
PPC specialista email: jan.ricanek@impnet.cz

CTR, CPC, CPM, ROI … to jsou zkratky, s kterýma se Honza každé ráno probouzí. A než dojde do práce, tak přemýšlí, jak by vaše kampaně udělal ještě ziskovější. A nezáleží přitom na tom, jestli se jedná o Facebook, PPC, či porovnávače zboží.

Co dalšího píšu?


Google Nákupy krok za krokem: založení

05.06.2015 | Jan Řičánek
Google Nákupy se v poslední době zařadily do trojky největších porovnávačů zboží na českém trhu a vedle Heureky a Zboží.cz se mohou stát jedním z klíčových zdrojů konverzí na vašem e-shopu. Je proto nanejvýš vhodné na ně nezapomenout a vytěžit z nich maximum. Ale pěkně postupně… jak je vlastně založit?

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů