Náš blog

kategorie blogu

Prosincová aktualizace od Google – Helpful Content Update

04.01.2023 | Pavel Horelica

A máme tady další aktualizaci od Google, která může (ne)pěkně zamávat s výsledky vyhledávání. Nejnovější aktualizace se jmenuje Helpful Content Update (česky aktualizace užitečného obsahu). Ta zdůrazňuje, že je důležité na webu poskytovat uživatelům poutavý a užitečný obsah.

Nejen, že by vaše obsahová strategie měla dodržovat zdravé principy SEO, ale měla by být také užitečná pro lidi a relevantní pro jejich vyhledávací dotazy.

Aktualizace užitečného obsahu (Helpful Content Update) je globální aktualizací, která má dopad na všechny jazyky, nejen na angličtinu. Tento update má pomoci systémům Google odhalit více forem nekvalitního obsahu vytvořeného pro vyhledávače a ne primárně pro uživatele.

Aktualizace byla spuštěna kolem 5–6. prosince pro anglický obsah. Pro další jazyky k tomu kroku došlo v průběhu prosince. Dokončení zavedení aktualizace může trvat několik týdnů.

Co je aktualizace Helpful Content Update?

Google oznámil tuto aktualizaci hodnotícího systému svého vyhledávače v srpnu s cílem, aby se lidé lépe dostali k užitečným informacím. Spuštěna potom byla v průběhu prosince.

Je to součást širšího úsilí zajistit, aby lidé viděli, že originálnější a užitečnější obsah ve výsledcích vyhledávání píší reální lidé.

Co to znamená pro vás:

  • Google nyní používá celowebový hodnotící signál, aby zjistil, zda máte užitečný obsah.
  • Google považuje obsah generovaný umělou inteligencí za spam a k jeho detekci použije svůj algoritmus strojového učení.
  • Obsah určený čistě jen ke zpeněžení reklam a kliknutí již nebude fungovat.
  • Nebudou žádné manuální postihy, ale kvůli aktualizaci můžete jednoduše začít ztrácet organickou návštěvnost.

Jak přizpůsobit aktualizaci užitečného obsahu vašim strategiím

Máme pár rad, které vám mohou pomoci, pokud se potýkáte s problémem ohledně této aktualizace.

1. Používejte ve článcích odborné znalosti a informace

Skutečný, uspokojivý obsah pochází z odborných znalostí. Rozvíjejte hlubší a uspokojivější obsah tím, že se podělíte o odborné znalosti.

Co to znamená? Nepište obsah jen proto, abyste zaplnili prostor na webu. Nepřepisujte stávající obsah na webu jinými slovy. Přicházejte s novinkami, novým obsahem a vždy používejte ve článcích odborné informace. Nebuďte vágní, buďte konkrétní, buďte odborníkem v dané oblasti.

2. Zkontrolujte obsah, který máte na webu

Udělejte si nebojácnou a upřímnou inventuru stávajícího obsahu a zkontrolujte jeho současnou schopnost poskytnout uspokojivou a relevantní odpověď. Buďte k sobě upřímní. U větších společností se zavedeným objemem obsahu je možné udělat takovou kontrolu třeba podle kategorií.

Naše rady?

  1. Vybudujte si systém, který vám pomůže najít obsah s nejnižším výkonem a možná i s malým přínosem pro uživatele.
  2. Zjistěte, co vašemu obsahu aktuálně chybí a co má na webu konkurence.
  3. Využijte odborníky na danou problematiku, aby prošli a ověřili články, přidali často kladené otázky a zahrnuli další jedinečný obsah, který nelze generovat běžným laikem nebo systémem AI psaní (umělou inteligencí).

A pár slov závěrem

Stručně řečeno, hledající jsou frustrovaní, když se dostanou na neužitečné webové stránky, které jsou ve vyhledávání dobře hodnoceny, protože byly navrženy tak, aby se dobře umístily, ale zároveň nenabízí zajímavý, odborný obsah.

Nový algoritmus Google má za cíl postihnout tyto typy webů a zároveň propagovat užitečnější weby navržené pro lidi, ne jen pro algoritmy vyhledávačů.

Google k aktualizaci uvedl, že se jedná o „neustálé úsilí o snížení obsahu nízké kvality ve výsledcích vyhledávání a usnadnění nalezení obsahu, který je při vyhledávání autentický a užitečný“.

Jste postiženi tímto updatem? Můžeme vám pomoci. Obraťte se na náš tým specialistů, kteří vám s úpravou a přípravou hodnotného obsahu na vaše stránky pomohou.

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci poradit
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Konec cookies třetích stran v Google Chrome

17.04.2024 | Pavel Horelica
Google v roce 2024 ukončí používání souborů cookies třetích stran pro všechny uživatele Chromu. Proč by vás to vlastně mělo zajímat? Protože pokud váš marketing silně závisí na cílené reklamě pomocí souborů cookie třetích stran, je čas přehodnotit svou taktiku. Začněte připravovat své webové stránky již nyní, než je Google v druhé polovině roku 2024 úplně zruší.

Co jsou strukturovaná data (rich snippety) a proč byste je měli používat?

23.02.2018 | Pavel Horelica
Možná jste už zaslechli nebo četli něco o strukturovaných datech, rich snippets, mikroformátech, mikrodatech, nebo jste možná někde viděli zmínku o Schema.org a JSON-LD. Ale co tyto výrazy přesně znamenají? Co to jsou ta strukturovaná data? Co dělají a co umí? A co mají co do činění se SEO? Pro všechny ty, kteří v tomto nemají úplně jasno, je určen právě tento článek. Jdeme na to.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů