Náš blog

kategorie blogu

Recenze školení Google Analytics

10.01.2017 | Pavel Horelica

Neusnout na vavřínech

Čas od času by se každý odborník měl zamyslet, zda už jeho pohled není denní rutinou příliš omezený. Zda neřeší mechanicky stále stejné věci a neunikají mu ostatní možnosti. Nejlepším způsobem jak se tomuto vyhnout je zajít si na kvalitní školení a vše probrat znovu, od začátku, s čistou hlavou.

Jak vybrat správné školení?

Jako první se ptejte, co se na školení nedozvíte. To je totiž stejně důležité jako to, co se dozvíte. Spousta agentur je pojímá dost obecně, zkratkovitě, nebo se nedostane ke skutečně důležitým věcem. Dobře to má zpracované třeba Marek Prokop, u kterého si nejdříve projdete krátkým dotazníkem, který vám určí ideální školení pro vás (alespoň tato informace platila, když jsem se minule na jeho školení díval).

Ti nejlepší?

Je to můj subjektivní názor, ale pokud si můžu vybrat, volím Honzu Tichého z agentury Medio Interactive. Co se týče analytiky, už několikrát mi pomohl, jeho výstupy (například na SEO restartu) dávají vždycky velký smysl a kromě toho je to moc fajn člověk. Zvolil jsem tedy školení od nich.

Jak probíhalo a pro koho je určeno?

Jedná se o celodenní školení v ceně cca 5600Kč s dph. Určitě bych ho doporučil každému, kdo se o webovou analytiku chce více zajímat. Téměř nutností je pro manažery a vedoucí týmu - rázem budete rozumět té nesrozumitelné hatmatilce vašich ppcčkařů a seařů. A rázem taky zjistíte, že jsou často vedle jak ta jedle. Mně osobně školení nepřineslo mnoho nových poznatků, ale nakoplo mne k novým úhlům pohledu a pomohlo potvrdit si některé informace, o kterých každý zdroj trvdí něco jiného.

Školení trvá od 9 do 18h (oběd v ceně) a je nabité informacemi. Myslím že pro člověka který se zatím v analytics nepohyboval i dost náročné. Zejména (a to si Honza dal práci a vysvětloval opravdu podrobně a pomalu) u části s atribučními modely zavládlo zděšené ticho. Osobně bych jim asi věnoval ještě více prostoru - klidněji vysvětlit několikrát a projít si ještě více konkrétních příkladů.  V okamžiku kdy se totiž "malá analytika" jak já říkám, která spočívá ve sledování několika základních soft metrik (míra opuštění, vstupní/výstupní stránky, průchod webem, srovnávání jednoduchých metrik) přehoupne do stavu, kdy skutečně o něco jde - kdy firma začne investovat do ppc a po analytikovi bude chtít spočítat návratnost investic a jejich důležitost, se atribucím nevyhneme. A v takovém případě je nutné mít je opravdu v malíčku a vědět co dělám, jinak se firma na základě špatného rozhodnutí analytika (kterému dosud věřila, protože dělal vše dobře) může i celý kvartál řítit do propasti.

Pár tipů na závěr

Bohužel nejde nic jako vzít jedno téma ze školení a popsat ho tady. To by zabralo několik stránek. Přesto, pokud chcete pár tipů pro začínající analytiky, tady jsou:

  • používejte utm parametry. A mějte v nich systém. Opravdu hodně.
  • používejte události, pomáhají zpřesnit zejména bounce rate
  • nevěřte všem číslům v GA. Váš web má pravděpodobně o něco více návštěv než se píše. A direct návštěv je mnohem víc než si myslíte.
  • vždy dávejte informace do kontextu. Nesledujte metriky odděleně.
  • asistované konverze jsou zastaralé. Používejte raději atribuční modely.

Co si přečíst dál?

Přečtěte ti také následující recenze na toto školení:

Autor: Tomáš Londa

 

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci SEO
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Své znalosti máme i papírově podložené