Náš blog

kategorie blogu

Ztrácíte se v rozměrech obrázků na Facebooku? Tady máte přehled těch nejdůležitějších.

27.04.2021 | Dominik Bezděk

AKTUALIZOVÁNO: Každý, kdo tuto sociální síť používá, se dříve nebo později potká s tím, že mu Facebook ořízne nebo rozmaže jeho perfektní a dlouho připravovanou fotku. A většinou takovou, která u jiného typu příspěvků či reklamy vypadala v pořádku. Je to tím, že pro každý typ příspěvku a reklamy jsou doporučené jiné rozměry a i když si Facebook dokáže poradit i se špatným formátem, je rozhodně lepší servírovat mu fotky tak, jak si přeje. Rozměry, se kterými se během svého života potkáte nejčastěji, jsme vám shrnuli do jednoho článku.


Facebook si s formátem poradí sám, ale…

Na úvod je třeba zmínit, že i když použijete naprosto nevhodný formát obrázku, Facebook si s ním stejně poradí a do požadovaných rozměrů si ho sám upraví. Problém je v tom, že takový obrázek může, a většinou bude rozostřený, neúplný a bude působit špatně. A to je něco, co rozhodně nechceme. Když už se vám stane, že obrázek do požadovaných rozměrů prostě nedostanete, snažte se alespoň co nejvíce držet poměrů stran. Tak omezíte riziko neúplného zobrazení fotky.

Profilová fotka

Profilová fotka zastupuje vaši stránku při komunikaci s klienty u každého vašeho příspěvku nebo komentáře. Její výběr byste tedy opravdu neměli uspěchat. Doporučená velikost profilové fotky je 600 x 600 px. Zde jde především o poměr stran, tedy o to, že fotka má být čtvercová. Nahráním větší fotky při tomto poměru rozhodně chybu neuděláte.

Fotka této velikosti se však zobrazuje pouze na úvodní straně vaší stránky, všude jinde Facebook ukazuje její miniaturu. Tato miniatura je navíc nově oříznutá do kruhového tvaru. Při výběru na to rozhodně pamatujte, jinak by se vám mohlo stát, že důležitá informace z rohu fotky jednoduše nebude vidět. Vzhledem k malé velikosti je však ideální jako fotku použít vaše logo či jednoduchý design.

Úvodní fotka

Na té se naopak můžete díky její velikosti opravdu vyřádit. Úvodní fotka vám poskytuje prostor pro prezentaci vaší firmy a vy byste ho měli do posledního pixelu využít. To však neznamená, že na úvodní fotku musíte dostat všechny vaše produkty, kontakt i adresu. Volte takový design, který zaujme a na první pohled zákazníkovi ukáže, čím se zabýváte, ale nebude vypadat jako pozvánka do cirkusu.

Optimální velikost této fotky je 820 × 312 px. V mobilní aplikaci se však úvodní fotka ořízne. Důežitý obsah, který má být vidět i na mobilu by měl být v rozměru 640 x 312 px Důležitý je však spíš poměr, než konkrétní pixely. Pokud bude vaše fotka 3x větší, ale ve stejném poměru, Facebook si jí upraví do požadované velikosti a ještě ji zůstane její původní kvalita.

Příspěvková fotka

Pokud přidáváte klasický příspěvek na svou zeď, vždy se snažte přidat k němu i nějakou fotku. Nejenom že sám Facebook upřednostňuje obrázky před čistě textovými příspěvky, ale takový příspěvek zaujme mnohem více fanoušků. Jeho doporučená velikost je 1080 x 1080px nebo 1200 x 628 px.

Fotka události

Plánujete ve své firmě nějakou akci, a chcete o ní dát vědět fanouškům pomocí Facebookové události? To je skvělý nápad. Kromě plánování samotné akce byste ale rozhodně neměli podcenit ani výběr fotografie k události. Je to to první, co fanoušek uvidí a co často rozhoduje o jeho případné ne/účasti. Její rozměr by měl být pro počítače 1200 x 628, na telefonech se však zobrazuje fotka mnohem vyšší. Nejvhodnější postup je tedy optimalizovat ji právě pro zobrazení na telefonu a to tak, aby při jejím oříznutí pro uživatele počítačů nezmizela žádná podstatná informace.

Fotka u odkazu

Pokud do příspěvku použijete odkaz a chcete u něj mít náhledovou fotografii, máte dvě možnosti. Při té první se vám náhledový obrázek sám načte z odkazovaného webu. Pokud obrázek nahráváte v administraci webu, udělejte to v rozměru 1200 × 628 px. Při druhé variantě, tedy pokud obrázek na webu není, nebo se špatně načítá a vy ho musíte přidat ručně při tvorbě příspěvku, použijte velikost 1080 x 1080 px.
My doporučujeme při vkládání odkazu do příspěvku vždy nahradit obrázek formátem min. 1080x1080 px nebo formátem na výšku s kratší stranou alespoň 1080 px.

Placená propagace

O placené propagaci bychom mohli napsat samostatný článek. Ve zkratce si zde vystačíte s již zmíněnou velikostí 1080 x 1080 px a doplnit jej formátem pro stories na Instagramu nebo Facebooku 1080 x 1920 px.

Naše doporučení na závěr? Reklama by měla hlavně zaujmout, svěřte tedy své bannery nejprve zkušenému copywriterovi a grafikovi.

Dominik Bezděk
linkbuilder
ZPĚT Chci Sociální sítě
Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Co znamená zákaznická analytika? A na co se soustředit?

02.03.2018 | Dominik Bezděk
Říkáte si, k čemu vám bude na e-shopu členská sekce, ve které váš zákazník uvidí své objednávky, nebude muset vyplňovat pořád dokola kontaktní údaje apod.? Nejen, že mu ušetříte spoustu času a on se tak bude na vás e-shop rád vracet, ale vy získáte důležité údaje, jako jsou počty objednávek a jejich hodnota. Tato data vám pak pomůžou se soustředit na jednotlivé skupiny zákazníků. Jak tedy na zákaznickou analýzu?

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů