Náš blog

kategorie blogu

Ztrácíte se v rozměrech obrázků na Facebooku? Tady máte přehled těch nejdůležitějších.

12.04.2019 | Radek Hájek

Každý, kdo tuto sociální síť používá, se dříve nebo později potká s tím, že mu Facebook ořízne nebo rozmaže jeho perfektní a dlouho připravovanou fotku. A většinou takovou, která u jiného typu příspěvků či reklamy vypadala v pořádku. Je to tím, že pro každý typ příspěvku a reklamy jsou doporučené jiné rozměry a i když si Facebook dokáže poradit i se špatným formátem, je rozhodně lepší servírovat mu fotky tak, jak si přeje. Rozměry, se kterými se během svého života potkáte nejčastěji, jsme vám shrnuli do jednoho článku.


Facebook si s formátem poradí sám, ale…

Na úvod je třeba zmínit, že i když použijete naprosto nevhodný formát obrázku, Facebook si s ním stejně poradí a do požadovaných rozměrů si ho sám upraví. Problém je v tom, že takový obrázek může, a většinou bude rozostřený, neúplný a bude působit špatně. A to je něco, co rozhodně nechceme. Když už se vám stane, že obrázek do požadovaných rozměrů prostě nedostanete, snažte se alespoň co nejvíce držet poměrů stran. Tak omezíte riziko neúplného zobrazení fotky.

Profilová fotka

Profilová fotka zastupuje vaši stránku při komunikaci s klienty u každého vašeho příspěvku nebo komentáře. Její výběr byste tedy opravdu neměli uspěchat. Doporučená velikost profilové fotky je 180 × 180 px. Zde jde především o poměr stran, tedy o to, že fotka má být čtvercová. Nahráním větší fotky při tomto poměru rozhodně chybu neuděláte.

Fotka této velikosti se však zobrazuje pouze na úvodní straně vaší stránky, všude jinde Facebook ukazuje její miniaturu. Tato miniatura je navíc nově oříznutá do kruhového tvaru. Při výběru na to rozhodně pamatujte, jinak by se vám mohlo stát, že důležitá informace z rohu fotky jednoduše nebude vidět. Vzhledem k malé velikosti je však ideální jako fotku použít vaše logo či jednoduchý design.

Úvodní fotka

Na té se naopak můžete díky její velikosti opravdu vyřádit. Úvodní fotka vám poskytuje prostor pro prezentaci vaší firmy a vy byste ho měli do posledního pixelu využít. To však neznamená, že na úvodní fotku musíte dostat všechny vaše produkty, kontakt i adresu. Volte takový design, který zaujme a na první pohled zákazníkovi ukáže, čím se zabýváte, ale nebude vypadat jako pozvánka do cirkusu.

Optimální velikost této fotky je 851 × 315 px. Důležitý je však spíš poměr, než konkrétní pixely. Pokud bude vaše fotka 3x větší, ale ve stejném poměru, Facebook si jí upraví do požadované velikosti a ještě ji zůstane její původní kvalita.

Příspěvková fotka

Pokud přidáváte klasický příspěvek na svou zeď, vždy se snažte přidat k němu i nějakou fotku. Nejenom že sám Facebook upřednostňuje obrázky před čistě textovými příspěvky, ale takový příspěvek zaujme mnohem více fanoušků. Jeho doporučená velikost je 940 × 788 px.

Fotka události

Plánujete ve své firmě nějakou akci, a chcete o ní dát vědět fanouškům pomocí Facebookové události? To je skvělý nápad. Kromě plánování samotné akce byste ale rozhodně neměli podcenit ani výběr fotografie k události. Je to to první, co fanoušek uvidí a co často rozhoduje o jeho případné ne/účasti. Její rozměr by měl být pro počítače 784 × 295 px, na telefonech se však zobrazuje fotka mnohem vyšší. Nejvhodnější postup je tedy optimalizovat ji právě pro zobrazení na telefonu a to tak, aby při jejím oříznutí pro uživatele počítačů nezmizela žádná podstatná informace.

Fotka u odkazu

Pokud do příspěvku použijete odkaz a chcete u něj mít náhledovou fotografii, máte dvě možnosti. Při té první se vám náhledový obrázek sám načte z odkazovaného webu. Pokud obrázek nahráváte v administraci webu, udělejte to v rozměru 1200 × 628 px. Při druhé variantě, tedy pokud obrázek na webu není, nebo se špatně načítá a vy ho musíte přidat ručně při tvorbě příspěvku, použijte velikost 940 x 788 px.

Placená propagace

Nejčastější reklamou na Facebooku je propagace webové stránky. Zde si vystačíte s již zmíněnou velikostí 1200 × 628 px. Tu byste však neměli použít v případě, kdy chcete propagovat událost nebo získat nové fanoušky. Pro tyto dva typy kampaní se používá obrázek nižší, a to ve velikosti 1200 × 444 px. Vyšší obrázek by vám Facebook zbytečně oříznul.

Abyste měli formáty pořád po ruce, shrnuli jsme vám je do přehledné tabulky:

Radek Hájek
specialista na sociální sítě
ZPĚT Chci Sociální sítě
Radek Hájek
specialista na sociální sítě email: radek.hajek@impnet.cz

Kdo není aktivní na sociálních sítích, jako by neexistoval. Proto se Radek stará o to, aby byly vaše Facebookové a Instagramové profily plné zajímavého a poutavého obsahu. Neustále se snaží hledat originální způsoby a cesty, jak zaujmout nové fanoušky a oslovit co nejvíce zákazníků.

Co dalšího píšu?


Facebookové soutěže – na co si dát pozor?

12.06.2019 | Radek Hájek
Zábava pro fanoušky, spousta starostí pro tvůrce. Tak by se daly ve zkratce definovat Facebookové soutěže – nástroj, který dokáže přinést spoustu dobrého, ale také vysát vaší peněženku bez většího efektu.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů