Náš blog

kategorie blogu

5 tipů, jak vytunit Instagram

04.04.2018 | Dominik Bezděk

Instagram je stále oblíbenější sociální sítí, ke které se již přidalo mnoho firem, ať už kvůli podpoře brandu nebo přímému prodeji svých výrobků. Chtěli byste také začít, ale nevíte jak na to? Máte založený Instagram a to je tak všechno, co jste zatím udělali? Poradíme vám, jak si svůj profil pořádně „vytunit“ a rozběhnout.

Setkal jsem se s již mnoha klienty, kteří z Instagramu mají strach a otázky typu: „Co tam budu fotit? To nikoho nebude zajímat. Já tam nechci být viděn, není to teda zbytečné? Nezasáhne mi Instagram do soukromí?“ apod. Tyto obavy jsou zcela zbytečné a až se s aplikací naučíte, nebude postování pouze povinnost, ale hlavně zábava pro vás, i pro vaše zaměstnance.

#1 Prázdný profil je nudný profil.

Při zakládání Instagramu volíte uživatelské jméno a ještě druhé jméno. Obě tyto jména jsou jakousi cestou, jak vás uživatelé mohou najít. Uživatelské jméno (např. impnetcz) volte bez pomlček, teček a jiných znaků, nejlépe co nejjednodušeji. Díky tomuto jménu vás mohou označovat na jiných fotkách pomocí @(zavináče). Jméno pak můžete zvolit libovolně. Doplňte za název i něco, podle čeho vás uživatelé lépe najdou (např. IMPnet – marketingová agentura). I to pomáhá v hledání.

Pomlčky jako odrážky – nuda. Emotikony vládnou světu. :-) Máte jich plný mobil, tak proč je nevyužít? Určitě pro svůj obor najdete ty pravé, vyzdobte si s nimi svoje BIO (životopis) a řekněte vašim sledujícím, co děláte. A rovnou přidejte odkaz na vaše webové stránky. Tady je totiž jediné místo, pokud nepočítáme stories, kde zanechat „klikatelný“ odkaz.

#2 Přepněte na firemní účet

Rozdíl mezi soukromým a firemním profilem není na první pohled tak zřejmý, jak by se mohlo zdát. A pokud jste na Instagramu nováčkem, možná ho ani nepoznáte. Tím rozdílem jsou přehledy, kde můžete přehledně sledovat aktivitu vašich sledujících na vašem profilu. Kolik jich máte nových, jaký dosah mají vaše příspěvky a také demografické údaje vašich sledujících.

Další změnou oproti osobnímu profilu jsou tři CTÁčka Volat, E-mail, Trasa, která pomohou vašim sledujícím rychleji vás kontaktovat. Pozor, tyto kontakty mohou být rozdílné oproti vašim soukromým údajům. Vyplníte je v Nastavení > Upravit profil > Kontakty. Záleží na vás, které informace si vyplníte, podle toho se také zobrazí příslušné CTA tlačítka.

#3 A na občance fotku máte?

Účet bez zajímavé profilové fotky jako by nebyl. Samozřejmě nemusíte fotit selfie, které byste si dali jako profilovku. Vaše logo na zajímavém pozadí, které upoutá návštěvníka nebo výrazná fotka produktu. Nezapomínejte však, že profilový obrázek je poměrně malý, mělo by jít tedy rozeznat, co na něm je.

#4 Naplňte feed

Představte si, že máte chuť na koláček. Přijdete tedy do pekařství a tam je pouze jeden. Paní prodavačka vám řekne, ať si vezmete tady ten a že zítra už budou dva, a další den tři. Budete spokojeni, když si nemáte z čeho vybrat? Stejně jako váš mlsný jazyk v pekařství, tak i oči vašich návštěvníků se chtějí pokochat více příspěvky hned od začátku. Naplňte tedy svůj profil min. 9-12 fotkami a další již přidávejte pravidelně. Váš sledující se tak navnadí a na další fotku se bude těšit.

#5 Postujte pravidelně

Možná vám tato rada přijde jako povinnost, kterou si však hodně rychle zamilujete. Přidávejte fotky pravidelně. Pokud přihodíte jednou za 14 dní nový příspěvek, vaši sledující nejspíš nebudou rádi. A poslední rada na závěr, pokud postupujete příspěvky trvale do feedu (ne stories), dejte si na jejich kvalitě záležet.

#6 Nebojte se hash tagů!

A nezapomeňte, že hashtagy slouží na to, abyste byli vidět #budtevidet #budevastobavit #todate #beztedotoho

Dominik Bezděk
linkbuilder
ZPĚT Chci Sociální sítě
Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Co znamená zákaznická analytika? A na co se soustředit?

02.03.2018 | Dominik Bezděk
Říkáte si, k čemu vám bude na e-shopu členská sekce, ve které váš zákazník uvidí své objednávky, nebude muset vyplňovat pořád dokola kontaktní údaje apod.? Nejen, že mu ušetříte spoustu času a on se tak bude na vás e-shop rád vracet, ale vy získáte důležité údaje, jako jsou počty objednávek a jejich hodnota. Tato data vám pak pomůžou se soustředit na jednotlivé skupiny zákazníků. Jak tedy na zákaznickou analýzu?

Ztrácíte se v nastavení zbožových porovnávačů? Poradíme vám jak na ně

25.04.2017 | Dominik Bezděk
Nákup přes internet je v dnešní době již zcela běžnou záležitostí. Nejen, že si zboží lidé vyberou pohodlně v teple domova, ale také jim ho dovezou až téměř do obýváku. Aby se však zákazníci neztratili v záplavě nabídek, používají porovnávače cen tzv. zbožáky. A právě těch můžete vy, jako majitelé e-shopů, skvěle využít. Jak je ale správně nastavit, aby vše klapalo, jak má?