Náš blog

kategorie blogu

Jak tvořit zpětné odkazy?

10.10.2017 | Dominik Bezděk

Každý majitel webu či e-shopu si přeje, aby na jeho stránky chodilo co nejvíce návštěvníků. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je umisťování zpětných odkazů. Než je ale začnete „rozhazovat“ všude okolo, měli byste znát pár základních pravidel.

Zpětné odkazy jsou jednou z cest, jak se o vás mohou uživatelé internetu doslechnout. Někdy se jim také říká externí zpětné odkazy, neboť vedou z cizího webu. Oproti němu existují také interní zpětné odkazy, o kterých se v linkbuildingu příliš nemluví, ale jsou stejně důležité.

Vlastní prolinkování webu

Než tedy začnete vytvářet externí odkazy, zamyslete se, zda máte dobře prolinkované stránky. Máte přehledné menu, které logicky rozděluje váš eshop? Máte v patičce odkazy na dopravu nebo možnosti platby, které váš zákazník může využít? Používáte drobečkovou navigaci, aby se orientoval ve struktuře webu? Pokud na tyto otázky odpovídáte ano, je to skvělé.

Jeden z nejdůležitějších důvodů, proč vytváříte interní zpětné odkazy, jsou uživatelé. Nedovolte, aby se váš potenciální zákazník na stránkách ztratil a naštvaně z webu odešel. Dalším důvodem je tzv. linkjuice, neboli hodnota webové stránky, kterou předává odkazující stránka stránce, na kterou se odkazuje.

Tvořte vlastní obsah

Další pravidlo, kterého byste se měli držet, je tvoření vlastního obsahu. Vy jste, nebo byste alespoň měli být, odborníci na téma vaší stránky. Ukažte to tedy svým zákazníkům a vytvořte obsah, který zaujme a vzbudí zájem. Obsah, který návštěvníci vyhledávají, a který je dovede až do nákupního košíku s vaším zbožím.

Ať už vytvoříte kategorii novinky, blog či zajímavosti, vždy by měl být obsah relevantní k vašemu webu. Pokud si s gramatikou nejste jistí v kramflecích, dejte text ke kontrole copywriterovi. Ten jej přetvoří do takové podoby, která bude lahodit očím i uším :)

Při tvorbě externích zpětných odkazů je vždy lepší, když se zákazník dostane na stránku, která mu s něčím pomůže či vysvětlí a dál nasměruje. Tím je právě blog či aktualita. Z článku pak můžete dál odkazovat na kategorii, službu či určitý produkt a přinutit tak zákazníka ke koupi.

Externí zpětné odkazy

Pokud si myslíte, že máte skvělý web, za který by se nestyděl ani Marek Prokop, začněte tvořit zpětné odkazy. Pro jejich tvorbu existuje také spousta pravidel. Já osobně mám rád pravidla PARA, které je přehledné a jednoduché. Web podle pravidel PARA by měl být:

1. Populární

2. Aktuální

3. Relevantní

4. Autoritativní

Pokud splníte alespoň druhou a třetí podmínku je to dobré, pokud k tomu přidáte i čtvrtou, je to velmi dobré a pokud splníte i tu první, našli jste skvělý web. Odkazem z něj se pak můžete chlubit všem svým známým :)

Pravidel pro umisťování zpětného odkazu samozřejmě existuje více, a pokud se o nich chcete něco dozvědět, podívejte se na tento článek,  kolegy Jakuba. Pokud si nevíte rady ohledně linkbuildingu, tak mi klidně napište, rád vám pomohu :)

ZPĚT Chci Linkbuilding


Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Víte, jak lidé v USA vyhledávají na Googlu?

03.04.2017 | Dominik Bezděk
Svět internetu je plný dat a vědomostí. A nalezneme na něm snad úplně každou informaci, kterou potřebujeme. Jak ale hledat? No přece pomocí magických internetových vyhledávačů jako je Seznam, Bing, nebo Yahoo! Záměrně nezmiňujeme Google, neboť o něm bude celý tento článek. Chcete vědět, jak na něm vaši zákazníci vyhledávají?

Ztrácíte se v nastavení zbožových porovnávačů? Poradíme vám jak na ně

25.04.2017 | Dominik Bezděk
Nákup přes internet je v dnešní době již zcela běžnou záležitostí. Nejen, že si zboží lidé vyberou pohodlně v teple domova, ale také jim ho dovezou až téměř do obýváku. Aby se však zákazníci neztratili v záplavě nabídek, používají porovnávače cen tzv. zbožáky. A právě těch můžete vy, jako majitelé e-shopů, skvěle využít. Jak je ale správně nastavit, aby vše klapalo, jak má?
Své znalosti máme i papírově podložené