Náš blog

kategorie blogu

Cesta pro mladé aneb jak získat kvalitního zaměstnance

22.05.2017 | Dominik Bezděk

Většina zaměstnavatelů se bojí zaměstnat čerstvého absolventa bez zkušeností a praxe. Navíc hledají někoho, kdo o práci bude mít skutečný zájem a nepůjde jen za vidinou dobrého výdělku. Východiskem z této prekérní situace je program Cesta pro mladé. My jsme se tohoto projektu zúčastnili. A jaký byl výsledek?

Projekt Cesta pro mladé je určen studentům posledních ročníků střední a vysoké školy k nabrání nových zkušeností přímo v oboru. Zároveň slouží zaměstnavatelům, kteří by rádi pomohli takovým studentům a popřípadě našli a „vychovali si“ kvalitního zaměstnance. My jsme takového studenta ulovili v lednu tohoto roku. Jak celá praxe probíhala z pohledu studenta Fakulty podnikatelské VUT Dominika Bezděka?

Hrůza z prázdného životopisu

Ještě, než začnu psát o tom, jak jsem se se vší vervou pustil do práce, vytvořil jsem první klíčovku a napsal první článek na firemní blog, měl bych zmínit, že vidina budoucí práce mě děsila již někdy od začátku 5. semestru na VUT. Začal jsem tedy navštěvovat kurzy „Jak správně psát životopis“ nebo „Jak se připravit na pohovor“.  Pořád mě ale panická hrůza z mé budoucnosti a prázdného životopisu neopouštěla. Chtělo to ještě nějaký certifikát. Žijeme v 21. století, tak rovnou certifikát digitální, který nabízel projekt z dílny Googlu „Digitální garáž“.

Hurá na stáž

Skvělé! Certifikát a super znalosti z online marketingu mám doma, teď už bude hledání praxe mnohem jednodušší. Již z minulosti jsem znal projekt Stáže pro mladé a moje první kroky k nalezení té pravé praxe vedly právě tam. Nyní se to však jmenovalo Cesta pro mladé. Cože? Tak já budu někde potit krev a ani za to nedostanu zaplaceno? Tak do toho nejdu.

Později jsem si své rozhodnutí rozmyslel a bylo to to nejlepší, co jsem mohl udělat. Našel jsem zde pozici Specialista marketingu. A kdo by nechtěl být specialista už na praxi? Nevím, jestli to bylo právě certifikátem, vytuněným životopisem nebo osobním šarmem, ale uspěl jsem na pohovoru a moje pracovní zkušenost v IMP net mohla začít.

Na začátku ledna jsem se tedy vydal do nového pracoviště. Firma IMP net sídlí až na okraji Brna v příjemném rodinném baráčku. Ihned po příchodu se mě ujal můj mentor a vedoucí marketingového oddělení Pavel. A to je asi tak vše, co si z prvního dne pamatuju. Začátky byly pro mě ve firmě těžké. Zjistil jsem, že mé základy online marketingu jsou opravdu jen základy, ale naštěstí byl Pavel trpělivý a zasvětil mě do tajů tvorby a úpravy webu.

Ze stážisty zaměstnancem

Jak čas ubíhal, začal jsem se ve firmě pěkně zabydlovat. Ale všechno jednou končí, a tak i já jsem si začal pomalu balit své věci. Vlastně jediné, co jsem si donesl svého byl hrníček s logem školy a propiska. Ale ta asi taky nebyla moje. Myslím, že jsem ji zabavil Pavlovi při podpisu smlouvy, a navíc měla na sobě logo IMPnet.

Ke konci března však přišla nabídka z čistého nebe. Nebo aspoň z patra nad našim oddělením, kde má kancelář vedení společnosti. „V červnu se nám uvolní pozice linkbuildera, nechtěl byste tady, Dominiku, po škole nastoupit?“ V tu ránu byl hrníček opět na stole.

Snad nebudu znít příliš samolibě, ale díky projektu získala společnost dobrého zaměstnance a zároveň pomohla jednomu zoufalému studentovi nalézt skvělou pracovní příležitost. Pokud si také chcete vychovat nové zaměstnance, na nic nečekejte a zaregistrujte svou společnost do projektu Cesta pro mladé.

Dominik Bezděk
linkbuilder
ZPĚT Chci SEO
Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Instagram kam se podíváš, v čele s Katkou Pavlíčkovou

12.07.2017 | Dominik Bezděk
Instagram je poměrně mladá mobilní aplikace ke sdílení fotografií a krátkých videí. Na začátku své existence vypadala celkem nenápadně, ale poměrně rychle se z této appky stal celosvětový fenomén. Dnes, sedm let od svého spuštění, má neuvěřitelných 700 miliónů uživatelů. V České republice jich je přes 1,2 miliónu. Není tedy náhoda, že se na Instagramu začaly objevovat i firmy.
Své znalosti máme i papírově podložené