Náš blog

kategorie blogu

Chatbot – pomocník s umělou inteligencí

19.12.2019 | Lukáš Bryksa

I když se nejedná o žhavou novinku v rámci celosvětového ani českého trhu, mnoho firem inteligentní a pomocný nástroj chatbot ve svém podnikání ještě nepoužívá. Pojďme se podívat, kdo již chatbot v Česku používá, a jak by mohl být nápomocný i vám.

Chatbot je počítačový program, který je schopen s lidmi automatizovaně komunikovat pomocí chatovací aplikace – jednoduše zodpoví vaše nejčastější dotazy. Používá se například v aplikacích Facebook Messenger, Skype, Viber, WhatsApp, Slack, WeChat a dalších online chatovacích nástrojích, určených pro e-shopy.

Jak chatbot funguje?

Klasický chatbot je vlastně „jen“ série podmínek a příkazů, co má nástroj udělat při určité aktivitě lidského uživatele na druhé straně. Při programování mu tvůrce určí sérii nejčastěji kladených otázek uživatele (např. na technické podpoře) a k tomu adekvátní odpovědi – doporučení, tipy, odkazy na stažení návodů a podobně. A pokud se mu uživatel netrefí do otázky, odkáže ho na klasickou podporu.

V oblasti gigantických nadnárodních korporací se navíc používají chatboti se zabudovanou umělou inteligencí, kteří dovedou reagovat v souvislostech na předchozí komunikaci, učí se z předchozích otázek a odpovědí a zahrnují do své databáze nové informace.

Zdroj: https://touch4it.cz/sites/default/files/inline-images/1%2AdtY7dlJkP5DQdf6ZRHo6Mg.png

Kde se dá chatbot použít?

Nejčastější využití má chatbot v oblasti komunikačních chatů na e-shopu, nebo v rámci technické podpory různých služeb. Chatboti vám můžou pomoct i s celým nákupem – necháte si poradit, který produkt je pro vaši potřebu vhodnější nebo vyřídíte pojistnou událost.

Velký potenciál má chatbot také v oblasti personalistiky. Velké personální firmy jsou díky němu schopny obsloužit a zodpovědět tisíce dotazů od svých zájemců v náboru naráz. Na to by jejich infolinka nikdy nemohla stačit.

Chatbota využijete i v domácnosti. Mnoho aplikací v sobě má implementované chatboty různé úrovně – od Google Home až po nastavení topení u vás doma pomocí chytrého telefonu.

Zdroj: https://touch4it.cz/sites/default/files/inline-images/Screen%20Shot%202018-03-08%20at%2015.24.27.png

Vytvoření chatbota

Pro vytvoření chatbota si samozřejmě můžete najmout profesionální společnost, nicméně nabízí se i možnost vytvořit si ho sám. Přes různé aplikace (nejčastěji Wit.ai, Api,ai,....) si v uživatelsky přívětivém prostředí navolíte časté otázky a odpovědi a můžete si vyzkoušet vlastní jednoduchou verzi tohoto nástroje.

Kdo chatbot používá

V Česku je firem, používajících chatbota, stále velmi málo, nicméně podle studie na portále Business Insider chce mít svého chatbota implementováno 80 % všech firem. 

Kdo se s chatbotem potkáte v ČR?

V našich podmínkách chatbota využívají následující weby:

  • rohlik.cz
  • ŠKODA AUTO
  • AXA assisance
  • Continental
  • Mall.cz
  • Evropa2

V rámci globálního trhu jsou to pak velmi často IT korporace, stejně jako letecké společnosti a banky (např. HSBC). Uvidíme tedy, zda i v komunikaci nám roboti dají tzv. na frak jako v některých výrobních a technologických oblastech. V době neustálého nedostatku času se rozhodně jedná o velmi silný a užitečný nástroj.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci propojit chatbota na můj web
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Chraňte si své duševní vlastnictví. Pomůžeme vám s ochrannou známkou

15.03.2017 | Lukáš Bryksa
Vlastní výrobky, patenty, služby a jiné nehmotné výsledky vaší práce můžete považovat za duševní vlastnictví. Chránit jej lze stejně jako dům nebo auto. Ochrannou známkou můžete také zabezpečit jakékoliv graficky znázorněné označení. Název vaší společnosti, výrobku nebo služby. A tím se odlišit od ostatních firem, které na trh přinášejí stejné či podobné produkty.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů