Náš blog

kategorie blogu

Chatbot – pomocník s umělou inteligencí

19.12.2019 | Lukáš Bryksa

I když se nejedná o žhavou novinku v rámci celosvětového ani českého trhu, mnoho firem inteligentní a pomocný nástroj chatbot ve svém podnikání ještě nepoužívá. Pojďme se podívat, kdo již chatbot v Česku používá, a jak by mohl být nápomocný i vám.

Chatbot je počítačový program, který je schopen s lidmi automatizovaně komunikovat pomocí chatovací aplikace – jednoduše zodpoví vaše nejčastější dotazy. Používá se například v aplikacích Facebook Messenger, Skype, Viber, WhatsApp, Slack, WeChat a dalších online chatovacích nástrojích, určených pro e-shopy.

Jak chatbot funguje?

Klasický chatbot je vlastně „jen“ série podmínek a příkazů, co má nástroj udělat při určité aktivitě lidského uživatele na druhé straně. Při programování mu tvůrce určí sérii nejčastěji kladených otázek uživatele (např. na technické podpoře) a k tomu adekvátní odpovědi – doporučení, tipy, odkazy na stažení návodů a podobně. A pokud se mu uživatel netrefí do otázky, odkáže ho na klasickou podporu.

V oblasti gigantických nadnárodních korporací se navíc používají chatboti se zabudovanou umělou inteligencí, kteří dovedou reagovat v souvislostech na předchozí komunikaci, učí se z předchozích otázek a odpovědí a zahrnují do své databáze nové informace.

Zdroj: https://touch4it.cz/sites/default/files/inline-images/1%2AdtY7dlJkP5DQdf6ZRHo6Mg.png

Kde se dá chatbot použít?

Nejčastější využití má chatbot v oblasti komunikačních chatů na e-shopu, nebo v rámci technické podpory různých služeb. Chatboti vám můžou pomoct i s celým nákupem – necháte si poradit, který produkt je pro vaši potřebu vhodnější nebo vyřídíte pojistnou událost.

Velký potenciál má chatbot také v oblasti personalistiky. Velké personální firmy jsou díky němu schopny obsloužit a zodpovědět tisíce dotazů od svých zájemců v náboru naráz. Na to by jejich infolinka nikdy nemohla stačit.

Chatbota využijete i v domácnosti. Mnoho aplikací v sobě má implementované chatboty různé úrovně – od Google Home až po nastavení topení u vás doma pomocí chytrého telefonu.

Zdroj: https://touch4it.cz/sites/default/files/inline-images/Screen%20Shot%202018-03-08%20at%2015.24.27.png

Vytvoření chatbota

Pro vytvoření chatbota si samozřejmě můžete najmout profesionální společnost, nicméně nabízí se i možnost vytvořit si ho sám. Přes různé aplikace (nejčastěji Wit.ai, Api,ai,....) si v uživatelsky přívětivém prostředí navolíte časté otázky a odpovědi a můžete si vyzkoušet vlastní jednoduchou verzi tohoto nástroje.

Kdo chatbot používá

V Česku je firem, používajících chatbota, stále velmi málo, nicméně podle studie na portále Business Insider chce mít svého chatbota implementováno 80 % všech firem. 

Kdo se s chatbotem potkáte v ČR?

V našich podmínkách chatbota využívají následující weby:

  • rohlik.cz
  • ŠKODA AUTO
  • AXA assisance
  • Continental
  • Mall.cz
  • Evropa2

V rámci globálního trhu jsou to pak velmi často IT korporace, stejně jako letecké společnosti a banky (např. HSBC). Uvidíme tedy, zda i v komunikaci nám roboti dají tzv. na frak jako v některých výrobních a technologických oblastech. V době neustálého nedostatku času se rozhodně jedná o velmi silný a užitečný nástroj.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci propojit chatbota na můj web
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


NPS - zjistěte spokojenost vašich zákazníků

19.01.2018 | Lukáš Bryksa
NPS, zkratka Net Promoter Score velmi jednoduchým způsobem zjišťuje a nastavuje metriku pro měření spokojenosti zákazníků s vašimi službami či produktem na základě otázky "Doporučil byste službu / produkt vašemu známému či kolegovi?" Proč je právě tento způsob vypovídající a efektivní?

Časté dotazy k GDPR - co s vaším webem a e-shopem?

10.05.2018 | Lukáš Bryksa
Do vstupu GDPR v platnost zbývá už jen několik dní a pokud stále ještě nemáte jasno v tom, co na vašem webu/e-shopu nesmí chybět, jak je to s cookies lištou, remarketingem a podobně, připravili jsme pro vás odpovědi na nejčastější otázky, které se GDPR týkají.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů