Náš blog

kategorie blogu

Googlebot nemůže získat přístup na vaše stránky? Nepanikařte…

06.04.2015 | Pavel Horelica


Tu a tam mnoho webmasterů či majitelů webových stránek s hrůzou v očích zjistí, že v nástroji Google Webmaster Tools na ně čeká zpráva:

Googlebot nemůže získat přístup na vaše stránky

Rada první: nezmatkujte, nepanikařte. Není to nic, kvůli čemu by Google vašemu webu usekl virtuální hlavu. Pokud se vám to stane jednou, dvakrát, třikrát za rok, je to v pohodě. To se stává, tak to prostě chodí. Tečka.

Obvykle to znamená, že Googlebot nedal echo do nástroje Google Webmaster Tools, že při dalším pokusu už došlo k úspěšné a bezproblémové návštěvě. Takže čekejte na další zprávu. Pokud se objeví dvě nebo tři stejné zprávy po sobě, začíná to krapet zavánět nějakým problémem a stojí za to se pustit do pátrání po příčině problému.

Kde je problém hergot?

Existuje řada příčin, které mohou problém způsobovat. Nejčastěji se jedná o technické problémy na hostingu (např. web často padá díky nárazově vysoké návštěvnosti nebo kvůli nevalné kvalitě hostingových služeb a bývá často nedostupný). Takže pokud vám od Google Webmaster Tools chodí zprávy o nedostupnosti, obraťte se na svého provozovatele hostingu. Ve většině případů to stačí.

Někdy vstup robota na stránky zakážou samotní webmasteři. Při úpravě či tvorbě stránek zakáží indexaci a zapomenou toto nastavení upravit na potřebnou hodnotu (klasicky to bývá u webů postavených na systému Wordpress, kde je přímo v administraci možnost zakázat vstup vyhledávačům). Indexace se dá zakázat na několika úrovních.

1)      Na úrovni meta tagu

Tento meta tag:

Zakazuje indexaci té stránky, na které se meta tag nachází.

 

2)      Souborem robots.txt

Zápis v souboru:

User-agent: *
Disallow: /

Znamená zakázání indexace všem robotům vyhledávačů. Proto na tento soubor mrkněte ještě předtím, než budete proklínat váš webhosting.

Takže dobrá rada nad zlato: zkontrolujte všechny výše uvedené možnosti, zda nemáte indexaci vašeho webu jakkoliv zakázanou.

Nástroj Google Webmaster Tools

Pokud u vašich stránek není nijak zakázána indexace (jakože většinou nebývá), přichází na řadu druhý krok. Mrkněte do nástroje Google Webmaster Tools. Přesně do části Procházení -> Chyby procházení. Zde překvapivě najdete podrobný výpis všech chyb, na které Googlebot při procházení vaším webem narazil.

Tento nástroj vám může hodně napovědět o tom, co že se to s vaším webem děje.

A co dál?

Pár drobných rad na závěr:

1) Měřte pomocí nástroje Pingdom Tools vytipované stránky (typicky homepage, kategorie, články)

2) Nechte si posílat notifikace o výpadcích v reálném čase

3) Buzerujte administrátora vašeho webu, dokud problémy neustanou

A teď už úplně na závěr: monitorujte, monitorujte, monitorujte. 

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci SEO
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Recenze školení Google Analytics

10.01.2017 | Pavel Horelica
I sebelepší odborník na svůj obor časem najede na jistý stereotyp. Řeší podobné problémy, přemýšlí nad podobnými schématy, zkrátka "jede si to svoje". To je ale cesta do pekel.

Co jsou strukturovaná data (rich snippety) a proč byste je měli používat?

23.02.2018 | Pavel Horelica
Možná jste už zaslechli nebo četli něco o strukturovaných datech, rich snippets, mikroformátech, mikrodatech, nebo jste možná někde viděli zmínku o Schema.org a JSON-LD. Ale co tyto výrazy přesně znamenají? Co to jsou ta strukturovaná data? Co dělají a co umí? A co mají co do činění se SEO? Pro všechny ty, kteří v tomto nemají úplně jasno, je určen právě tento článek. Jdeme na to.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů