Náš blog

kategorie blogu

Píšete opravdu užitečný obsah, který Google miluje? 6 tipů, jak na to

14.06.2024 | Pavel Horelica

V srpnu 2022 přišel Google s aktualizací algoritmu pro řazení výsledků vyhledávání, ve které velmi zdůrazňuje „užitečnost“ (anglicky helpful) při hodnocení obsahu stránky. Nyní se kolem této „užitečnosti obsahu“ točí mnoho webmasterů i majitelů webů.

Co přesně je ten „užitečný obsah“? Máte takový obsah na svém webu? Splňujete požadavky společnosti Google na „užitečný“ obsah?

V tomto článku vám poradím, jak vytvořit obsah, který splňuje standardy společnosti Google pro „užitečnost“.

Co je to ten užitečný obsah?

Tak, nalistoval jsem si příručku Google k užitečnému obsahu. Podívejme se, co v něm Google píše a doporučuje. Shrnu to do několika bodů:

  • Obsah v sobě ukazuje zkušenosti, odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost (E-E-A-T) autora - pochází z důvěryhodného zdroje se znalostmi a zkušenostmi na dané téma.
  • Je vytvořen pro konkrétní publikum.
  • Je autentický a zaměřený na uživatele - Je napsán s ohledem na konkrétní publikum s ohledem na jeho potřeby a zájmy.
  • Splňuje potřeby nebo přání hledajícího, uživatel v něm vidí hodnotu - naplňuje záměr uživatele, ať už ho informuje, odpovídá na otázku, řeší problém nebo ho třeba baví.

Nabízí nové poznatky nebo nový pohled na existující informace.

Užitečný obsah je tedy informace, která uspokojí zvědavost uživatele a poskytne mu něco cenného.

Podívejte se blíže na svůj obsah. Je skutečně užitečný pro vaše publikum, odpovídá na jejich otázky nebo řeší jejich problémy?

Pokud váš obsah neposkytuje jedinečné statistiky nebo informace, je čas jej buď vylepšit, nebo úplně odstranit (spíš vylepšit, odstranění je hodně radikální řešení, které spíše pomůže vaší konkurenci).

Zaměřte se na vytváření obsahu zaměřeného na lidi, který prokazuje skutečnou odbornost a poskytuje výjimečný uživatelský zážitek.

Jak vytvořit obsah, který bude Google milovat

Při vytváření obsahu se vžijte do situace vašeho návštěvníka, čtenáře a položte si tyto otázky:

  • Klikl bych na tento nadpis? Zaujal by mne?
  • Řeší tento obsah problém nebo odpovídá na moji otázku?
  • Je relevantní pro mé zájmy?
  • Četl bych dále, než první odstavec?
  • Jsou informace užitečné?
  • Konzumuje se obsah příjemně? Čte se dobře?
  • Je obsah vizuálně přitažlivý?
  • Prošel bych si obsah, i kdybych třeba neměl čas?
  • Ztratil bych o obsah zájem a vrátil se na jinou stránku?
  • Pomohl mi obsah s mojí otázkou a případnou nejistotou?

Upravte svůj obsah na webu, dokud na všechny tyto otázky neodpovíte „ano“.

Když budete takto psát či tvořit s ohledem na své publikum, budete nejen schopni uspokojit jeho potřeby, ale i Google si vás rychle všimne.

6 tipů pro psaní užitečného obsahu

Zde je 6 tipů, které vám pomohou vytvořit užitečný obsah, který si čtenáři – a s ním i Google – zamilují.

Vytvářejte na svém webu tematické skupiny

Klíčem k vytvoření autority je vytvořit na webu související obsah a propojit ho dohromady – nazvěme to tematickou skupinou. Řekněme, že chcete napsat článek „jak opravit odřené boty“. Možná by vaši čtenáři mohli chtít vědět více o tom, jak opravit boty z různých materiálů nebo něco o historii bot. Vytvořte pro tato podtémata samostatné články a propojte je s relevantním obsahem.

Kdykoli vás napadne téma, o kterém si myslíte, že bude vaše čtenáře zajímat, uveďte odkaz na související, relevantní článek. Takto získáte silnou strukturu, Google (i čtenář) bude moci lépe a snadněji procházet a objevovat váš obsah. To bude velké plus pro vás a váš web.

Zároveň poskytujete lepší uživatelský dojem, protože vaši čtenáři si mohou vybrat, že si o daném tématu přečtou více pouhým kliknutím na odkaz, místo toho, aby scrollovali ve velmi dlouhém článku se zbytečnými informacemi, které k původnímu tématu třeba ani nepatří. Kromě toho vylepšujete svůj další obsah tím, že na něj dáte jiný interní odkaz.

Dostaňte se k jádru věci rychle

Pokud píšete o tom, „jak opravit odřené boty“, dlouho uživatele nenapínejte, jak na to. Nepište na začátek článku dlouhou, nudnou omáčku. To se dnes opravdu nenosí. Odpovězte uživateli hned na začátku, ne uprostřed příspěvku. V dnešní době nikdo nemá čas ani chuť číst něco nad rámec tématu článku. Tak na to myslete.

Dokazujte tvrzení

Řekněme, že se snažíte přesvědčit své čtenáře, že kožené boty jsou lepší, než boty z konopí. Proč by vám to měli jen tak věřit? Své tvrzení vždy podložte fakty, posudky a externími odkazy na důvěryhodné zdroje.

Přidejte další obsah

Číst dlouhý text je únavné. A je to taky nuda. Vždyť to znáte sami. A vy uživatele na svém webu opravdu nechcete nudit. Přidejte do textu další obsah, který text obohatí – obrázky, grafy, video, příběh související s tématem článku. Cokoliv, co uživatele nějak více „obohatí a zabaví“.

Jděte nad rámec základů

Takže máte svůj standardní blogový příspěvek s 3 000 slovy a několika obrázky. Vypadá to úplně stejně jako tisíce blogových příspěvků na toto téma. Co s tím? Jak vyniknout?

Vložte do článku zajímavý a relevantní tweet nebo video na YouTube, přidejte citát od odborníka nebo napište zajímavé doporučení zákazníka. Existuje mnoho způsobů, jak personalizovat obsah tím, že překročíte základní vzorec text + obrázek. Obsah aktualizujte

Tento bod je obtížný, ale dává vám další extra body navíc. Jak u uživatele, tak u vyhledávače.

Pravidelná aktualizace příspěvků na blogu ukazuje algoritmům vyhledávačů, že vaše stránky jsou aktivní a obsah je relevantní a aktuální. Mějte přehled o trendech v oboru a pravidelně provádějte potřebné aktualizace vašeho stávajícího obsahu.

Užitečný obsah pomáhá lidem

Vytváření užitečného obsahu vlastně spočívá jednoduše v jedné jediné věci: dávat lidi na první místo. Zaměřte se na vytváření obsahu, který skutečně pomůže vašemu publiku, předvedete v něm svou odbornost a budete si budovat důvěru.

I když jsou taktiky SEO, jako je optimalizace vhodných klíčových slov a optimalizace technického stavu webu, stále důležité, měly byste možná ještě vylepšit váš již tak hodnotný obsah.

Upřednostněte užitečnost a autenticitu a budete odměněni novými uživateli a lepším hodnocením ve výsledcích vyhledávání.

Pavel Horelica
SEO konzultant
ZPĚT Chci SEO
Pavel Horelica
SEO konzultant email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavel je tu od toho, aby vás lidé na internetu našli. Stará se o optimalizaci stránek pro vyhledávače, spravuje PPC kampaně a sleduje webová analytika. Má neustále nové nápady a posouvá váš web kupředu.

Co dalšího píšu?


Google Consent Mode v2 – co je třeba vědět a jak implementovat?

26.02.2024 | Pavel Horelica
Březen 2024, to je nejzazší termín pro implementaci nového režimu souhlasu pro práci s daty z cookies označovaný jako Google Consent Mode v2. Jde o další pomyslný klacek pod nohy markeťákům, analytikům, vlastníkům firem a inzerentům. Možná vám zatím není zcela jasné, jaký dopad bude Google Consent Mode v2 mít nebo jak správně upravit cookie lištu. To vám pomůžeme zjistit v tomto článku.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů