Náš blog

kategorie blogu

Nepodceňujte sílu UpSellu = následného prodeje

07.08.2014 | Lukáš Bryksa


Získat nového zákazníka je vždycky časově i finančně náročnější, než opětovně zaujmout toho stávajícího. Spousta (troufnu si tvrdit i většina) firem si však toto jakoby neuvědomuje a špatnou komunikací se svými zákazníky zbytečně přichází o potenciální zisk. Nepatříte mezi ně taky?


Napoprvé je to vždycky nejtěžší

Když si chcete zajít na pořádně pálivé jídlo, tak si nejspíš vyhledáte mexické restaurace ve vašem městě a vyberete tu, která vám přijde nejlepší. Než z cizího e-shopu objednáte nový foťák, důkladně si projdete uživatelská hodnocení. Ještě než koupíte nové boty, obejdete více obchodů, abyste se případně nespálili.

Budete to stejné dělat tehdy, když už jste vloni skvělé boty koupili v Baťovi? Když v té restauraci na náměstí vaří naprosto božsky? A když víte, že na foťák v Alze se můžete 100% spolehnout?

Nebudete. Jste spokojeným zákazníkem zmíněných firem a příště se tam vydáte znovu. Bez ohledu na konkurenci. Restaurace nebo obchod už vás nemusí oslovovat, už se nemusí s nikým předhánět. Mají vás na lopatkách. A nestojí je to ani korunu.

Teď jde jenom o to, zda toho dokážou využít.


Nabídněte něco navíc

Pokud již máte svého zákazníka „jistého“, můžete mu prodat prakticky cokoliv dalšího – a s mnohem menším úsilím, než při prvním prodeji. Věřte nebo ne, děje se to každý den a všude kolem nás.

V McDonalds vám k hamburgeru nabídnou (a většinou i prodají) pití či hranolky, v restauraci dostanete výborný zákusek ke kávě, v obchodě s mobily přikoupíte parádní obal a v obuvi se zase necháte zviklat na peodorant proti zápachu.

Ani jednu z těchto věcí byste si za běžných okolností nekoupili. Šli jste si přece jenom pro hamburger, kávu, mobil a nové boty. Tak jak je možné, že si toho v taškách odnášíte mnohem víc?

Obchodník si zkrátka dobře uvědomil sílu upsellu. Vydělal na vás více peněz a vás to přitom vůbec nemrzí – jste naopak rádi, že se o vás tak hezky postaral!

No není to skvělé?


UpSell můžete aplikovat všude

Nebojím se tvrdit, že nějakou formu upsellu jde využit v jakémkoliv oboru. Následný prodej nemusíte aplikovat hned po dokončení prvního nákupu. Budujte si databázi svých klientů, získávejte na ně kontakty a ve vhodné chvíli na ně udeřte s přesně cílenou nabídkou. O tom, jak dělat efektivní direct mailing, ale zase až někdy příště.

Lukáš Bryksa
obchodní ředitel
ZPĚT Chci Obchodní dovednosti
Lukáš Bryksa
obchodní ředitel email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roce 2009 u zrodu firmy. Často pracuje dlouho do noci nebo i o víkendech. Záleží mu totiž na vaší spokojenosti. Chce, abyste byli spokojení pořád. A ne jenom 40 hodin za týden.

Co dalšího píšu?


Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů