Náš blog

Proč při SEO nikdy nezapomínat na aktualizaci obsahu na webu

31.07.2017 | Lenka Zachrdlová

Obsah by měl být alfou a omegou každého kvalitního webu. Samozřejmě, existuje spousta dalších faktorů, které ovlivňují jeho hodnocení. Tohle je ale základ. Přesto se na něj často zapomíná. Nebo ještě hůře - chybí vůle ho jakkoliv měnit. Jeho aktualizací přitom dokážeme naboostovat výsledky na SERPu a podpořit tak plnění jeho cílů. Skvělý náhled na problém poskytuje např. Google Search Console a jedna z jeho často opomíjených součástí– statistika procházení.

Zda s obsahem na webu zacházíte dobře nebo naopak špatně, vám může poradit graf s počtem procházených stránek za den. Ukazuje, kolik stránek prošel Googlebot na vašem webu za posledních 90 dní. Zásadní je si uvědomit, proč v něm dochází k nesouměrným fluktuacím (obzvláště v rozmezí 1 až 2 dní). Měli byste totiž chtít, aby vaše výsledky byly co nejkonzistentnější a data se pohybovala co nejvíce okolo své průměrné hodnoty. V takovém (ideálním) případě je váš web tzv. spider-friendly a graf vypadá přibližně nějak takhle:

Jestliže je váš graf na míle vzdálený tomu, v jakém stavu by se měl nacházet, vaše výsledky se blíží spíše některé z těchto variant. Pak máte problém.


Významný vliv na to má (mimo jiné) obsah vašeho webu. Pokud dochází k nenadálým propadům, může za to jeho stará a neaktualizovaná podoba. Robot totiž nemá tendenci znovu procházet content, se kterým se nic neděje. Jaký to má dopad na to, jak si povedete na SERPu (stránce s výsledky vyhledávání)?

Google nebude mít motivaci váš web umísťovat na přední příčky. Zvýhodňuje totiž aktuální obsah, u kterého předpokládá, že má pro uživatele internetu vyšší informační hodnotu. Proto nejsou výhodné ani náhlé změny směrem nahoru – dojde totiž k opětovnému poklesu. Negativních důsledků, které s sebou nese neaktualizovaný obsah, je přitom mnoho.

Jak z toho ven? Relativně snadno – pokud budete udržovat content na vašem webu živý a budete se starat o jeho dlouhodobé a systematické zlepšování, podpoříte ideální vývoj grafu s počtem procházených stránek za den. Tím spíše pak budete na SERPu ve výhodě oproti své konkurenci.

Především však přinesete vašim zákazníkům informace, o které mají zájem a ti pak spíše provedou požadovanou konverzi.

A jak je na tom váš web, staráte se o jeho pravidelnou aktualizaci?

ZPĚT Chci SEO


Lenka Zachrdlová
SEO junior email: lenka.zachrdlova@impnet.cz

Aby si váš web mohly zamilovat vyhledávače, musíte se zalíbit především jeho návštěvníkům. Proto Lenka provádí analýzy a optimalizace stránek tak, aby byl váš web co nejpřívětivější a stále se jen zlepšoval. Je to sice běh na dlouhou trať, ale Lenka má zkrátka ráda výzvy a překážky a dovede dát duši každému projektu.

Co dalšího píšu?


5 tipů, jak vyladit a udržet živou stromovku vašeho webu

03.07.2017 | Lenka Zachrdlová
Obsah by měl být alfou a omegou každého kvalitního webu. Samozřejmě, existuje spousta dalších faktorů, které ovlivňují jeho hodnocení. Tohle je ale základ. Přesto se na něj často zapomíná. Jeho aktualizací přitom dokážeme naboostovat výsledky na SERPu a podpořit tak plnění jeho cílů. Skvělý náhled na problém poskytuje např. Google Search Console a jedna z jeho často opomíjených součástí– statistika procházení.
Své znalosti máme i papírově podložené