Náš blog

kategorie blogu

Velké srovnání mailingových platforem

10.10.2022 | Anna Rybníčková

Věděli jste, že newslettery stále patří k nejefektivnějším a nejoblíbenějším způsobům pro cílený remarketing? Jde totiž o skvělý způsob, jak se připomenout svým zákazníkům a nabídnout jim své produkty či služby.

Pro hromadnou rozesílku e-mailů existuje na tuzemském i světovém trhu celá řada platforem. V dnešním článku vám představíme zásadní změny, které oznámila jedna z nejpopulárnějších mailingových služeb Mailchimp, a také velké srovnání platforem, které vám může pomoci, pokud hledáte, přes kterého poskytovatele hromadné rozesílky navázat intenzivnější kontakt s vašimi klienty.

Mailchimp mění pravidla. Nově si připlatíte už za 500+ kontaktů

Oblíbená platforma Mailchimp, která slouží pro rozesílkou hromadných e-mailů a přípravu uživatelsky přívětivých mailingových kampaní, mění s nástupem podzimu pravidla. K 29. srpnu 2022 zavedla nový limit na svůj dříve poměrně štědrý bezplatný plán, který nyní zahrnuje pouze pět set kontaktů místo původních dvou tisíc. Změna se zatím týká pouze nových účtu založených po 29. srpnu.

Jaké další změny si Mailchimp nachystal a jaké alternativní portály jsou pro marketéry a majitele e-shopů k dispozici? Na to se podíváme v dnešním článku.

Plošné zdražování se nevyhnulo ani Mailchimpu

Kromě této největší změny ohledně vcelku drastického zkrouhnutí množství kontaktů v bezplatné verzi účtu, došlo i ke zvýšení cen u placených verzí účtů. Pokud se například chcete přiblížit k dříve bezplatné hranici dvou tisíc kontaktů, základní verze účtu Essentials s 2500 kontakty vás nyní vyjde na 34 $ měsíčně, tj. v přepočtu zhruba na 820 Kč. Jenže za tuto částku jste si mohli ještě donedávna pořídit Essentials účet s 5000 kontakty.

Právě možnost bezplatného účtu, do kterého jste mohli nahrát vcelku velkou databázi dvou tisíc kontaktů, byl jeden z primárních důvodů, proč tolik markeťáků i majitelů e-shopů Mailchimp využívalo. Teď, když se ceny srovnaly s konkurencí, možná není od věci poohlédnout se i po jiných alternativách.

Velké srovnání zahraničních platforem

V přehledné tabulce jsme si pro vás připravili srovnání největších a nejoblíbenějších světových platforem pro přípravu a rozesílku newsletterů:

* Data uvedená v tabulce jsou platná k září 2022

České mailingové platformy

Pokud neholdujete anglickým platformám, nebo chcete zkrátka vyzkoušet české řešení hromadné rozesílky, můžete vyzkoušet například služby firmy Ecomail, která se oficiálně popisuje jako „Česká alternativa Mailchimpu“. Po bližším ohledání musíme souhlasit – Ecomail sází na velmi intuitivní, uživatelsky přívětivé rozhraní, ve kterém je (stejně jako u Mailchimpu) vytvoření šablony a následného newsletteru vcelku hračka.

Při srovnání cen vychází po konverzi měn Ecomail o maličko lépe, zároveň nabízí i širší spektrum služeb například pro marketingové agentury, které chtějí spravovat více účtů na jednom místě. Ecomail zároveň nabízí návod, jak z Mailchimpu přejít na jejich platformu tak, abyste nepřišli o žádná důležitá data ohledně vašich kontaktů. V Ecomailu máte zároveň možnost vytvářet a spravovat SMS kampaně a využívat multikanálovou komunikaci například s Facebookem či Instagramem, aby byly vaše kampaně precizně sladěné.

Nevýhodou Ecomailu je fakt, že si můžete vyzkoušet verzi zdarma pouze do dvou set kontaktů. K pochopení, jak platforma funguje, a k vyzkoušení nejrůznějších funkcí to ale může stačit a pokud jste spokojení, můžete snadno přejít na placenou verzi.

Další českou alternativou k Mailchimpu je například platforma Smartemailing, která ovšem funguje na jiném principu rozesílky a placení za služby, a to formou dobíjení kreditů, kdy se peníze strhávají za množství rozeslaných e-mailů na zvolenou databázi kontaktů. Smartemailing řadíme spíše k méně uživatelsky přívětivým platformám, se kterými je třeba se předem skutečně důkladně seznámit, abyste pochopili jejich principy a fungování.

V tabulce níže vám přinášíme shrnutí nejoblíbenějších českých emailingových nástrojů:

* Data uvedená v tabulce jsou platná k září 2022

Proč u Mailchimpu zůstat?

Ač se může zdát, že s novými pravidly Mailchimp ztratil část své atraktivity, pro současné uživatele se nic nemění. I nadále můžete využívat bezplatnou verzi účtu do limitu dvou tisíc kontaktů a pravdou je, že Mailchimp zkrátka patří k jedněm z nejintuitivnějších platforem pro hromadnou rozesílku na trhu.

Máte relevantní databázi kontaktů, chcete vyzkoušet kouzlo newsletterů a mailingových kampaní, ale nechcete se do toho pouštět sami? Obraťte se na nás! O vše se za vás postaráme, připravíme pro vás atraktivní šablonu a budeme pro vás pravidelně vytvářet newslettery přesně na míru vašim potřebám. Ať už na Mailchimpu, nebo jinde.

Anna Rybníčková
kreativní copywriter
ZPĚT Chci mailing
Anna Rybníčková
kreativní copywriter email: anna.rybnickova@impnet.cz

Svět je složený z příběhů. Anička je tu od toho, aby pro vás napsala příběh vaší značky, který bude prodávat. Slova totiž mají obrovskou váhu – ať už potřebujete zaplnit web, napsat newsletter, vymyslet originální text na banner či připravit scénář pro video, naše copywriterka je tu pro vás. Nejsvobodněji se cítí na vrcholcích hor, kde mimo jiné sbírá inspiraci pro další projekty.

Co dalšího píšu?


Jak napsat e-mail, který zákazníci otevřou a dočtou do konce

03.06.2021 | Anna Rybníčková
E-mailový marketing je stále velice silný nástroj, díky němuž můžete efektivně komunikovat se svými klienty i obchodními partnery. V přemíře e-mailů je ovšem velice těžké zazářit a přimět příjemce, aby si otevřeli a pročetli si právě vaše sdělení, to je ten skutečný kumšt. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů, jak toho dosáhnout.

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů