Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

kategorie blogu

Zabezpečení Facebook a Instagram účtů

08.08.2022 | Dominik Bezděk

AKTUALIZOVÁNO: V poslední době se stále více setkávám s ukradenými osobními účty klientů na Facebooku i Instagramu. Ať už je to klient s malým eshopem či s velkým B2B webem, všichni mají jedno společné – slabé zabezpečení svých účtů. Proto jsem se rozhodl vám sepsat pár tipů, jak si svůj účet nejlépe zabezpečit.

Je úplně jedno, zda svůj účet používáte jen pro osobní účely nebo pro správu celé firemní stránky a všech placených kampaní. Za celou dobu, co sociální sítě spravuji, jsem se setkal s různými situacemi. Nikdo z „postižených“ však neměl ani to nejmenší zabezpečení.

Dvoufázové ověření

První a asi tou nejdůležitější věcí, kterou byste měli udělat ještě v průběhu čtení toho článku, je nastavit si dvoufázové ověření. Nepotřebujete ani žádné autorizační aplikace a podobně, zcela vám bude stačit mobilní telefon. Nastavení je jednoduché, zabere Vám asi minutu a vy budete moct zase v klidu spát. Jdeme na to?

V nastavení vašeho profilu (klik tu) vyberte Zabezpečení a přihlašování, zvolte „Použít dvoufázové ověření“ a u výběru způsobu zabezpečení zvolte SMS. Stačí zadat své tel. číslo nebo jej vybrat z nabídky, nechat si poslat ověřovací kód a je hotovo. Nyní po vás bude chtít Facebook toto ověření pokaždé, když se budete přihlašovat z cizího počítače.

Pro ještě větší zabezpečení doporučuji použít autentizační aplikaci. osobně se mi nejvíce osvědčila Authenticator od společnosti Google, kde mám zabezpečený nejen FB a Instagram, ale i další aplikace. Výhoda je v tom, že 6 místný kód je platý pouze 30 sekund a p otéto době se vám vygeneruje nový.

Stejné nastavení uděláte i pro Instagram ať už v nastavení na počítači (klik tu) nebo v nastavení mobilní aplikace.

Zabezpečení Business manageru

Převzít vládu nad vaším Business managerem (BM) mohou zloději jen přes osobní profil, který je na něj napojený. To znamená, že pokud jste si nastavili dvoufázové ověření, máte téměř vyhráno. Ale jak donutit všechny zaměstnance a další správce, aby si to také nastavili a vy nepřišli o svůj BM?

V nastavení Business manageru (klik tu) musíte povolit, zda dvoufázové ověření nemusí mít nikdo, jen správci nebo všichni. Osobně doporučuji tu poslední možnost. Zabezpečení Instagramu

O nastavení dvoufázového ověření na Instagramu už jsem psal výše, pokud jste však v minulosti používali nějaké aplikace třetích stran pro správu Instagramu nebo plánování příspěvků, je fajn se podívat, jaké aplikace či weby mohou váš profil „ovládat“. Najdete to opět v nastavení (klik tu) nebo v mobilní aplikace pod možností Aplikace a weby.

Instagram v této době spouští nástroj Security Checkup kde vás provede těmi nejdůležitějšími kroky zabezpečení vašeho účtu. A my to jen vítáme a doufáme, že ubyde napadených účtů.

Komunikace s podporou

Pokud tento článek čtete a naopak už hledáte řešení na zablokovaný účet, nevěšte hlavu. Většina problémů lze vyřešit, i když to stojí hodně času i nervů. Můžete se zkusit spojit s podporou přes chat (klik tu), nebo napište nám a my se pokusíme situaci za vás vyřešit.

Dominik Bezděk
linkbuilder
ZPĚT Chci pomoct se zabezpečením
Dominik Bezděk
linkbuilder email: dominik.bezdek@impnet.cz

Dominikovou vášní je zkoumání zajímavých webů, jejich autority a potenciálu k zisku zpětných odkazů. Neustále se snaží o originální myšlenky, jak obsah vašeho webu ještě lépe využít a posunout dál. Dominik se řídí heslem „pořád je čemu se učit,“ a když už ho nic nenapadá, tak si jde pročistit hlavu na procházku se psem do přírody.

Co dalšího píšu?


Co je to Business Manager a jak ho nastavit?

13.11.2020 | Dominik Bezděk
V dnešní době se velká část online reklamy přesouvá na sociální sítě, převážně Facebook a Instagram. A právě proto vznikají nástroje pro pohodlnou správu firemních stránek a reklamních kampaní. Pokud už svou stránku na Facebooku máte, tak jste možná již slyšeli o Business Manageru (BM). K čemu tento nástroj slouží a jak jej nastavit?

Co znamená zákaznická analytika? A na co se soustředit?

02.03.2018 | Dominik Bezděk
Říkáte si, k čemu vám bude na e-shopu členská sekce, ve které váš zákazník uvidí své objednávky, nebude muset vyplňovat pořád dokola kontaktní údaje apod.? Nejen, že mu ušetříte spoustu času a on se tak bude na vás e-shop rád vracet, ale vy získáte důležité údaje, jako jsou počty objednávek a jejich hodnota. Tato data vám pak pomůžou se soustředit na jednotlivé skupiny zákazníků. Jak tedy na zákaznickou analýzu?

Jsme hrdými držiteli těchto certifikátů